🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

Johnson & Johnson vaccination enters vaccine races strongly

تطعيم جونسون آند جونسون يدخل سباقات اللقاحات بقوة

Al-Sharq – WGOQatar Translations 

Doha: The single-dose vaccine, developed by Johnson & Johnson, was 66 percent effective for the prevention of Covid-19 during comprehensive tests, but showed 85 percent efficacy against strong forms of the disease. The European Union had previously ordered about 400 million doses of Johnson & Johnson vaccine.

The vaccine’s prevention ratios varied according to the CORONA virus, with the vaccine showing better efficacy against the “original” virus and less effectiveness against mutated versions. According to the company, these ratios varied by continent (i.e. location). In the United States, for example, the vaccine showed a protective capacity of 72 percent, while in Latin America it was 66% and 57 percent in South Africa, 28 days after test participants were vaccinated.

The company said its Jansen vaccine is 85 percent effective against strong forms of the disease, meaning “a disease that forces you to stay at home when you feel particularly ill, or force you to go to the hospital.” The results of the tests show a huge difference with tests on other vaccines in the United States, such as Pfizer-BioNTech and Moderna, which have shown much greater efficacy.

الشرق 

الدوحة: أظهر اللقاح الذي يتألف من جرعة وحيدة، والذي طوّرته شركة “جونسون آند جونسون”، فعالية بنسبة 66 بالمائة للوقاية من كوفيد-19 خلال الاختبارات الشاملة، ولكنه أظهر فعالية بنسبة 85 بالمائة ضدّ الأشكال القوية من المرض.

وكان الاتحاد الأوروبي طلب سابقاً نحو 400 مليون جرعة من لقاح جونسون آند جونسون.

واختلفت نسب الوقاية التي يؤمنها اللقاح بحسب فيروس كورونا، إذ أبدى اللقاح فعالية أفضل ضدّ الفيروس “الأصلي” وفعالية أقل ضدّ النسخ المتحورة منه. وبحسب ما تقوله الشركة، اختلفت تلك النسب بحسب القارات (أي المكان).

ففي الولايات المتحدة على سبيل المثال، أظهر اللقاح قدرة وقائية بلغت نسبتها 72 بالمئة، بينما بلغت تلك النسبة 66 بالمائة في أميركا اللاتينية و57 في جنوب إفريقيا، وذلك بعد 28 يوماً على تلقيح المشاركين في الاختبارات.

وقالت الشركة إن لقاح “يانسن” الذي تنتجه فعال بنسبة 85 بالمائة ضدّ الأشكال القوية من المرض، قاصدة بذلك “المرض الذي يجبرك على البقاء في البيت حينما تشعر أنك مريض بشكل خاص، أو يجبرك على الذهاب إلى المستشفى”.

ونتيجة الاختبارات تظهر فرقاً شاسعاً مع الاختبارات التي تمّت على لقاحات أخرى في الولايات المتحدة، مثل فايزر-بيونتيك وموديرنا اللذين أبديا فعالية أكبر من هذه بكثير.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format