💰 Business😎 LifeStyle

QA Privilege Club extends members’ tier status

نادي امتياز الخطوط القطرية يمدد فئة العضوية

DOHA: Qatar Airways Privilege Club will extend its valued members’ tier status in recognition that travel plans continue to be impacted by the ongoing COVID-19 pandemic. This initiative will extend members’ tier status until 31 December 2021 and applies to our Silver, Gold and Platinum members whose tier is due to end this year and have not earned enough Qpoints to retain it.

This announcement follows news that Qatar Airways will offer all passengers unlimited date changes and free refunds for tickets issued before 30 April 2021 for travel completed by 31 December 2021. Privilege Club members can therefore benefit from flexible booking policies that will allow them to change their plans with ease if they need to, while retaining their current, hard-earned tier status and enjoying the unique benefits associated with it.

Qatar Airways Chief Commercial Officer, Mr. Thierry Antinori, said: “At Qatar Airways we are doing everything in our power to be the airline you can rely on. Having flown continuously during the pandemic, we currently operate the largest network among airlines based in the Middle East thanks to the flexibility offered by our sustainable, wide body Boeing 787 and A350 aircrafts. We also offer the highest standards of safety on board and at Hamad International Airport – recently endorsed by our Skytrax 5-Star COVID-19 Airline Safety Rating Airport Safety Rating.

“Our Privilege Club members are very important to us and we want to continue to be there for them. We understand that some of our members may need more time to plan and book their upcoming travel. That is why we are announcing today our latest tier extension as one of the many steps that Privilege Club has taken over the last year to honour the loyalty of our valued members as we navigate these difficult times together.”               

Last year, Qatar Airways’ Privilege Club was one of the first airline loyalty programmes to announce a tier extension offer of up to 12 months to its members. Throughout 2020, Privilege Club continued to invest in redefining the programme, including cutting the number of Qmiles required to book award flights by up to 49 per cent. It also revised its Qmiles policy so that when a member earns or spends them, their balance is valid for 36 months.

When travelling with Qatar Airways on board and at Hamad International Airport (HIA), passengers can expect the highest safety standards as well as comfort, luxury and hospitality. Qatar Airways recently became the first global airline to achieve the prestigious 5-Star COVID-19 Airline Safety Rating by international air transport rating organisation, Skytrax. This follows HIA’s recent success as the first airport in the Middle East and Asia to be awarded a Skytrax 5-Star COVID-19 Airport Safety Rating. For full details of all the measures that have been implemented on board and in HIA, please visit qatarairways.com/safety.

Additionally, Qatar Airways’ Business Class passengers on aircraft equipped with Qsuite can enjoy the enhanced privacy this award-winning business seat provides, including sliding doors and the option to use a ‘Do Not Disturb (DND)’ indicator. Qsuite is available on flights to more than 45 destinations including Frankfurt, Kuala Lumpur, London and New York.

At Hamad International Airport, Privilege Club members can enjoy the most luxurious lounges in the world. Platinum members can experience the incredible Al Safwa First Lounge with two guests when travelling in Business Class or the First Class Lounge when travelling in Economy Class, Gold members can unwind at the Business Class Lounge with one guest, and Silver members can access the Business Class Lounge as individuals. All Privilege Club members travelling on award flights in Business Class can enjoy the exceptional facilities at the Al Mourjan Business Lounge.

Qatar Airways currently operates more than 800 weekly flights to over 120 destinations across the globe. By the end of March 2021, Qatar Airways plans to rebuild its network to over 130 destinations. Many cities will be served with a strong schedule of daily or more frequencies.

Qatar Airways Privilege Club is the Official Frequent Flyer Programme of the FIFA World Cup Qatar 2022™ and recently won a Frequent Traveler award for ‘Best Rewards Program’ in the Middle East, Asia, and Oceania regions for 2020.

الدوحة: يسرّ نادي الامتياز التابع للخطوط الجوية القطرية الإعلان عن تمكين أعضاءه الأوفياء من تمديد مستوى فئة العضوية الخاص بهم، وذلك إدراكاً منه بأن خطط السفر لا تزال تخضع للتأثير المستمر لجائحة كوفيد -19. وسيتم تمديد هذا العرض حتى 31 ديسمبر 2021؛ للأعضاء من أصحاب الفئات الفضية والذهبية والبلاتينية والذين ينتهي مستوى فئة عضويتهم هذا العام، بالإضافة إلى الأعضاء الذين لم يحصلوا على ما يكفي من الكيوبوينتس للاحتفاظ بمستوى فئتهم.

ويأتي هذا الإعلان في أعقاب إعلان الخطوط الجوية القطرية عن منح المسافرين إمكانية تغيير تاريخ السفر لعدد غير محدود من المرات واسترداد قيمة التذاكر دون أي رسوم إضافية لجميع التذاكر التي تم إصدارها قبل 30 أبريل 2021، وذلك للسفر بحلول 31 ديسمبر 2021. لذا فإنه يمكن لأعضاء نادي الامتياز الاستفادة من سياسات الحجز المرنة التي تسمح لهم بتغيير خطط سفرهم بسهولة ويُسر إذا ما احتاجوا إلى ذلك، مع الاحتفاظ بمستوى فئة عضويتهم الذي حصلوا عليه نتيجة ولاءهم، مع الاستمتاع بكافة المزايا الاستثنائية التي يمنحها لهم مستوى فئة عضويتهم.

وقال السيّد تييري أنتينوري، رئيس العمليات التجارية في الخطوط الجوية القطرية: “نحن نقوم بكل ما نستطيع حتى نبقى شركة الطيران التي يمكنكم الاعتماد عليها دائماً. وفي الوقت الذي واصلنا فيه الطيران طوال فترة انتشار الجائحة؛ فقد أصبحنا الآن الناقلة الدولية في الشرق الأوسط التي تشغل أكبر شبكة وجهات عالمية بفضل طائراتنا المستدامة ذات البدن العريض من طراز بوينغ 787 وإيرباص A350 . كما أننا نقدّم أعلى معايير الأمن والسلامة على متن طائراتنا وفي مطار حمد الدولي، الذي حاز مؤخراً على تصنيف 5 نجوم في تدقيق تدابير السلامة الخاصة بكوفيد-19 على مستوى المطارات من سكاي تراكس”.

وتابع السيّد أنتينوري قائلاً:” نحن نولي كامل اهتمامنا لأعضاء نادي الامتياز الأوفياء، ونودّ أن نواصل تقديم المزايا تكريماً لولائهم لنا. وبما أننا ندرك أن بعض الأعضاء قد يكونون بحاجة للمزيد من الوقت للتخطيط والحجز للسفر؛ لذا فإننا نعلن اليوم عن تمديد مستوى فئة العضوية، وهو أمرٌ يعدّ واحداً من الخطوات العديدة التي نتّخذها لنضمن مكافأة أعضاء نادي الامتياز التابع الخطوط الجوية القطرية على ولائهم المستمر الذي نقدّره ونثمّنه، وذلك في الوقت الذي نمرّ فيه معاً بهذه الأوقات العصيبة”.

وكان نادي الامتياز التابع للخطوط الجوية القطرية، قد أعلن في العام الماضي عن تمديد مستوى فئة العضوية إلى 12 شهراً لأعضائه. كما واصل نادي الامتياز طوال عام 2020 في الاستثمار لتحسين المزايا التي يقدّمها لأعضائه، بما في ذلك تخفيض عدد الكيومايلز المطلوبة لحجز رحلات المكافآت بنسبة تصل إلى 49 في المئة. كما قام أيضاً بمراجعة سياسة الكيومايلز حتى يتمكّن الأعضاء من كسب أو إنفاق المزيد منها، مع تمديد صلاحية الكيومايلز الخاصة بهم حتى 36 شهراً.

وسيحظى المسافرون على متن الخطوط الجوية القطرية وعبر مطار حمد الدولي؛ بأعلى معايير الأمن والسلامة والفخامة. وأصبحت الخطوط الجوية القطرية أول شركة طيران دولية تحصل على تصنيف 5 نجوم في “تدقيق تدابير السلامة الخاصة بكوفيد-19 على مستوى شركات الطيران” من سكاي تراكس. ويأتي ذلك في أعقاب النجاح الذي حققه مطار حمد الدولي مؤخراً كأول مطار في الشرق الأوسط وآسيا يحصل على تصنيف 5 نجوم في “تدقيق تدابير السلامة الخاصة بكوفيد-19 على مستوى المطارات”. للمعلومات الكاملة عن الإجراءات المتّبعة على متن طائراتنا وفي مطار حمد الدولي، يرجى زيارة: qatarairways.com/safety

كما سيستمتع المسافرون في مقاعد كيو سويت على درجة رجال الأعمال بفرصة تجربة الخصوصية في أبهى صورها مع إمكانية تحويل المقعد إلى جناح خاص والاستمتاع بواحة من الهدوء والراحة. كما يمكن للمسافرين الضغط على زر “عدم الإزعاج” الموجود في المقعد لتقليل التواصل مع طاقم الضيافة. وتتيح الناقلة القطرية هذه المقاعد إلى أكثر من 45 وجهة، بما في ذلك فرانكفورت وكوالالمبور ولندن ونيويورك.

وسيحظى أعضاء نادي الامتياز التابع للخطوط الجوية القطرية بفرصة الاستمتاع بأكثر صالات العالم فخامة في مطار حمد الدولي. وسيتمكّن الأعضاء من أصحاب الفئة البلاتينية من خوض تجربة استثنائية في صالة الصفوة للدرجة الأولى مع إمكانية اصطحاب ضيفين، وذلك عند السفر على درجة رجال الأعمال، وسيتمكنون من دخول صالة الدرجة الأولى عند السفر على الدرجة السياحية. كما سيتمكن الأعضاء من أصحاب الفئة الذهبية من استخدام صالة رجال الأعمال مع إمكانية اصطحاب ضيف واحد، بينما سيتمكّن الأعضاء من أصحاب الفئة الفضية من استخدام صالة رجال الأعمال وحدهم. وسيحظى جميع أعضاء نادي الامتياز الذين يسافرون باستخدام رحلات المكافآت على درجة رجال الأعمال؛ بفرصة الاستمتاع بالمرافق الاستثنائية الموجودة في صالة المرجان لرجال الأعمال.

وتواصل الناقلة الوطنية لدولة قطر بناء شبكة وجهاتها حيث تسيّر الآن أكثر من 800 رحلة أسبوعيّاً إلى أكثر من 120 وجهة عالمياً. وتعتزم تسيير رحلاتها إلى 130 وجهة عالمياً بحلول نهاية شهر مارس 2021. وسوف يتم تسيير الرحلات وفق جدول منتظم وقوي، مع رحلات يومية أو أكثر إلى العديد من المدن العالمية.

ويعدّ نادي الامتياز التابع للخطوط الجوية القطرية هو برنامج المسافر الدائم الرسمي لكأس العالم لكرة القدم 2022™، وقد حاز مؤخراً على جائزة المسافر الدائم عن “أفضل برنامج مكافآت” في منطقة الشرق الأوسط وآسيا وأوقيانوسيا لعام 2020.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format