😎 LifeStyle🎮Games & Movies🎬Movies

‘The Marksman’ captures top spot with $2 million

‘ذا ماركسمان’ في المرتبة الأولى بإيرادات بلغت ٢ مليون دولار

Reuters – Variety.com

LOS ANGELES(Variety.com) – “The Marksman,” a Liam Neeson thriller from Open Road, held onto first place for the second weekend in a row, grossing just over $2 million. The film has grossed $61 million after 10 days of release.

That performance allows the movie to retain its box office crown, but that kind of distinction isn’t worth what it was in pre-pandemic times, particularly with movie theaters closed indefinitely in major markets like New York City and Los Angeles.

Indeed, the exhibition landscape is a wasteland and with the vaccine rollout hampered by a lack of, you know, vaccines, help could be in short supply. There’s little that portends a rapid recovery for a sector of the economy that’s been decimated by the public health crisis. Last week, MGM yielded to the inevitable and pushed the release of its James Bond sequel, “No Time to Die,” from April to Oct. 8. The film was initially intended to debut in spring of 2020 before COVID-19 upended daily life.

Bond’s move prompted a flurry of release date shifts, with the likes of “Morbius,” “Ghostbusters Afterlife,” “Cinderella,” and “A Quiet Place Part II” all moving to later in the year in the hopes of outrunning a pandemic that keeps killing people at an alarming rate. At the same time, Adam Aron, CEO of

AMC, the dangerously leveraged exhibitor that has teetered on the verge of financial ruin for much of coronavirus, sat for a lengthy profile with the New York Times, in which he sought to reassure Wall Street that the theater chain would renegotiate its debt and recapitalize (again) in order to ride out the plague. There’s a lot more track for Aron and his exhibition brethren to tackle before COVID is behind them.

 

Here’s how the rest of the pack fared:

DreamWorks Animation’s “The Croods: A New Age” grossed $1.8 million in its ninth week of release, pushing its domestic haul to $41.8 million. Internationally, film took in $1.6 million in 17 territories, bringing its global total to $139.8 million.

Warner Bros.’ “Wonder Woman 1984” netted $1.6 million domestically. The superhero sequel debuted simultaneously on HBO Max in an effort to drive subscribers to the WarnerMedia streaming service. Internationally, “Wonder Woman 1984” picked up $2.1 million. The film’s global haul stands at $148 million.

Sony Pictures’ “Monster Hunter,” a film adaptation of a popular video game, grossed $820,000 and has a domestic gross of $10.2 million.

Universal’s “News of the World,” a Western with Tom Hanks that is also available on PVOD, earned $810,000. The film has grossed $9.6 million domestically after five weeks of release.

Lionsgate’s “Fatale,” a psychological thriller with Hilary Swank, grossed $415,000. It has a domestic gross of $5.3 million after just over a month in theaters.

Focus Features’ “Promising Young Woman” took in $400,000, pushing its gross to $4 million. Both “The Croods” sequel and “Promising Young Woman” are available on PVOD, part of parent studio Universal’s deal with exhibitors to release movies in theaters in return for allowing them to debut on-demand within weeks of their big screen bows.

رويترز – موقع Variety.com – ترجمة WGOQatar

لوس أنجلوس موقع Variety.com : تمسك فيلم الإثارة من بطولة ‘ليام نيسون’ وإنتاج ‘اوبن رود’ ‘ذا ماركسمان’ بالمركز الأول للأسبوع الثاني على التوالي، حيث حصد ما يقرب من 2 مليون دولار أمريكي. بلغت إيرادات الفيلم 61 مليون دولار أمريكي بعد 10 أيام من طرحه.

سمح ذلك الأداء للفيلم بأن يحتفظ بعرش الصدارة في مبيعات التذاكر، ولكن ذلك النوع من التميز لا يضاهي ما كان عليه قبل الوباء، خصوصاً مع إغلاق دور السينما لأجل غير مسمى في الأسواق الرئيسية مثل نيويورك سيتي ولوس أنجلوس.

في الحقيقة أن سوق السينما أرض قاحلة بالفعل ومع تأخر طرح اللقاحات بسبب شح اللقاحات كما هو معروف، قد تكون المعونة محدودة. هناك مؤشرات قليلة تدل على التعافي السريع لقطاع الاقتصاد الذي تعرض لخسائر فادحة بسبب أزمة الصحة العامة. الأسبوع الماضي، خضعت مجموعة ‘ام جي ام’ للمحتوم وأجلت طرح الفيلم الجديد من سلسلة ‘جيمس بوند’ بعنوان ‘نو تايم تو داي’ من أبريل إلى 8 أكتوبر. كان من المقرر أن يتم طرح الفيلم في ربيع 2020 قبل أن يعيق كوفيد-19 الحياة اليومية.

دفع تأجيل طرح فيلم ‘بوند’ إلى العديد من التغييرات في مواعيد الطرح، مع تأجيل أفلام مثل ‘موربيوس’، ‘غوستبوستيرز أفتيرلايف’، ‘سندريلا’ و’أ كوايت بليس بارت تو’ لمواعيد لاحقة من نهاية العام في محاولة للتغلب على الوباء الذي يستمر بحصد الأرواح بأعداد مثيرة للقلق. في الوقت عينه، جلس آدم آرون رئيس مجلس إدارة ‘إي ام سي’، وصاحب سلسلة دور السينما الذي يواجه مصاعب كبيرة وكان يترنح على حافة الدمار المالي بسبب فيروس كورونا، لمقابلة طويلة مع نيويورك تايمز، والتي حاول من خلالها إعادة التأكيد لوول ستريت أن سلسلة المسارح ستعيد التفاوض بشأن ديونها وإعادة بناء رأس المال مرة أخرى من أجل التغلب على تبعات الوباء. هناك الكثير من المشقات التي سينبغي على آرون وشركاؤه تحملها قبل أن يصبح كوفيد-19 من الماضي.

 

نتائج بقية الأفلام:

حصد فيلم الرسوم المتحركة من إنتاج ‘دريمووركس’ ‘ذا كرودز: ا نيو آيج’ 1.8 مليون دولار في الأسبوع التاسع من طرحه، ليرفع غلته من السوق المحلية إلى 41.8 مليون. وعلى الصعيد العالمي، جمع الفيلم 1.6 مليون دولار في 17 منطقة ليصل مجموع إيراداته العالمية إلى 139.8 مليون دولار.

حصد فيلم ‘وارنر بروس’ ‘ووندير وومان 1984’ 1.6 مليون دولار محلياً. طُرح الجزء الجديد من سلسلة الأبطال الخارقين بشكل متزامن على ‘اتش بي او ماكس’ في محاولة لجذب المشتركين لخدمة البث الرقمي من ‘وارنر ميديا’. على الصعيد الدولي، جمع ‘ووندير وومان 1984’ 2.1 مليون دولار. وصلت حصيلة الفيلم من السوق العالمية إلى 148 مليون دولار.

جمع فيلم ‘سوني بيكتشرز’ ‘مونستر هنتر’ وهو فيلم مستوحى من لعبة فيديو شهيرة مبلغ 820 ألف دولار ووصلت حصيلته من السوق المحلية إلى 10.2 مليون دولار.

جمع فيلم ‘يونيفيرسال’ ‘نيوز أوف ذا وورلد’ وهو فيلم عن الغرب يشارك به ‘توم هانكس’ ومتوفر أيضاً على ‘بي في أو دي’ مبلغ 810.000 دولار أمريكي. حصد الفيلم 9.6 مليون دولار منذ طرحه محلياً من خمسة أسابيع.

حصد فيلم ‘ليونزغيت’ بعنوان ‘فاتالي’ وهو فيلم إثارة نفساني تشارك فيه ‘هيلاري سوانك’ مبلغ 415.000 دولار أمريكي. وصلت غلته المحلية إلى 5.3 مليون دولار بعد أكثر من شهر في دور العرض.

جمع فيلم ‘فوكس فيوتشرز’ ‘بروميسينغ يونغ وومان’ 400.000 دولار رافعاً إيراداته المحلية لتصل إلى 4 مليون دولار. يتوفر كل من الجزء المتمم من سلسلة أفلام ‘ذا كرودز’ و’بروميسينغ يونغ وومان’ على ‘بي في أو دي’، وذلك جزء من اتفاقية الشركة الأم ‘يونيفيرسال’ مع دور العرض لطرح الأفلام في دور العرض مقابل السماح لهم بطرحها في خدمات الطلب ضمن أسابيع من طرحها على الشاشات الكبيرة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format