🩺 Health

Food allergies might be caused by overactive ‘quality control system’ in our bodies, experts say

الحساسية الغذائية قد يكون سببها فرط نشاط “نظام مراقبة الجودة” في أجسامنا بحسب خبراء

 The Washington Post

Our bodies are designed to absorb healthy substances and reject poisonous ones to keep us healthy.

But what if the system that directs our body to accept or deny substances goes too far?

A group of immunobiologists thinks an overactive “food quality control system” might cause food allergies. In new research published in the journal Cell, they hypothesize that allergic immunity should be considered one of a group of defensive mechanisms the body has evolved to ward off noxious substances such as poison or spoiled food.

Though it’s still unknown how the body begins mounting an immune response to certain foods, the researchers think that tying it to the sensory systems that tell the body it’s OK to eat and digest a food might explain why food allergies are so common.

In a 2019 analysis, researchers found that nearly 19 percent of American adults believed they had food allergies, nearly half had a food allergy that began when they were adults, and 38 percent had visited the emergency room at least once for a food allergy-related reason.

In the past, researchers have hypothesized that the elimination of pathogens such as parasites through better hygiene led to hypersensitive immune systems because bodies don’t get the chance to develop immunities to infectious organisms. But even after many parasites were eliminated due to modern hygiene, allergies have continued to rise.

The team has an alternate explanation: As society has modernized, new substances have given the body new things to monitor, such as chemicals in dishwashing detergent, food preservatives and synthetic textiles. The food quality control system sees those unfamiliar substances as a threat and responds accordingly, the researchers write, overexciting the immune system and making it sensitive to nonthreatening foods.

“It’s guilt by association,” says Ruslan Medzhitov, an immunobiology professor at Yale University School of Medicine, investigator at the Howard Hughes Medical Institute and a co-author of the paper, in a news release.

“Dramatic changes in the modern environment have rendered allergic defenses ill suited to deal with the challenges of the increasingly ‘unnatural’ world,” the researchers write. By better describing the immune system and how it interacts with other systems like the sensory system, they say, scientists have a better chance of finally getting to the bottom of food allergies.

ذا واشنطن بوست – ترجمة WGOQatar

تم تصميم أجسامنا لامتصاص المواد الصحية ورفض المواد السامة للحفاظ على صحتنا.

ولكن ماذا لو خرج النظام الذي يوجه الجسم لقبول أو رفض المواد بعيداً عن الحد؟

تعتقد مجموعة من أخصائيي علم المناعة أن “نظام مراقبة جودة الطعام” المفرط في النشاط قد يسبب الحساسية الغذائية. في بحث جديد نشر في مجلة “سيل”، افترضوا أن الحصانة الحساسية ينبغي أن تعتبر واحدة من مجموعة من الآليات الدفاعية التي طورها الجسم لدرء المواد الضارة مثل السم أو الطعام الفاسد.

على الرغم من أنه لا يزال من غير المعروف كيف يبدأ الجسم في تركيب استجابة مناعية لبعض الأطعمة ، يعتقد الباحثون أن ربطها بالأنظمة الحسية التي تخبر الجسم أنه لا بأس من تناول طعام محدد وهضمه قد يفسر سبب شيوع حساسية الطعام.

في تحليل يعود لعام 2019، وجد الباحثون أن ما يقرب من 19 في المئة من البالغين الأمريكيين يعتقدون أن لديهم حساسية غذائية، وكان نصفهم تقريبًا يعانون من حساسية الطعام التي بدأت عندما كانوا بالغين، و38 في المئة زاروا غرفة الطوارئ مرة واحدة على الأقل لسبب يتعلق بحساسية الطعام.

في الماضي، افترض الباحثون أن القضاء على مسببات الأمراض مثل الطفيليات من خلال تحسين النظافة أدى إلى أجهزة المناعة المفرطة الحساسية لأن الأجسام لا تحصل على فرصة لتطوير مناعة للكائنات المعدية. ولكن حتى بعد القضاء على العديد من الطفيليات بسبب النظافة الحديثة ، استمرت الحساسية في الارتفاع.

لدى الفريق تفسير بديل: مع توجه المجتمع نحو الحداثة، أعطت المواد الجديدة الجسم أشياء جديدة لمراقبتها، مثل المواد الكيميائية في منظفات غسل الأطباق والمواد الحافظة للأغذية والمنسوجات الاصطناعية. نظام مراقبة جودة الأغذية يرى تلك المواد غير المألوفة كتهديد ويستجيب وفقا لذلك، يكتب الباحثون، مما يزيد من حماس الجهاز المناعي وجعله حساسا للأغذية غير المهددة.

يقول رسلان ميدجيتوف، أستاذ علم الأحياء المناعية في كلية الطب بجامعة ييل، والمحقق في معهد هوارد هيوز الطبي والمؤلف المشارك في البحث، في بيان صحفي: “إنه التجريم بحكم التبعية” .

“التغيرات الهائلة في البيئة الحديثة جعلت الدفاعات الحساسية غير مناسبة للتعامل مع تحديات العالم “غير الطبيعية” على نحو متزايد، كتب الباحثون. من خلال وصف أفضل للجهاز المناعي وكيف يتفاعل مع أنظمة أخرى مثل النظام الحسي ، كما يقولون ، العلماء لديهم فرصة أفضل للوصول في النهاية إلى السبب الحقيقي وراء الحساسية الغذائية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format