👮‍♂️ Government

QRCS Launches Little Hearts Project to Treat 40 Children in Indonesia

الهلال الأحمر القطري يطلق قافلة “القلوب الصغيرة”

QNA

Doha: Qatar Red Crescent Society (QRCS) has launched a Little Hearts project in Indonesia, in cooperation with the Indonesian Ministry of Health, with the aim of treating 40 children with congenital heart defects, at a cost of $90,000.

The launching ceremony was attended by Health Service General-Director at the Indonesian Ministry of Health Dr. Azhar Jaya, Secretary General of the Indonesian Red Cross Society Sudirman Said, Director of the Harapan Kita National Heart Center Dr. Iwan Dakota, and the doctors involved in the project.

In his speech, Dr. Dakota thanked QRCS for its the humanitarian initiative of covering the costs of 40 cardiac catheterizations for children born with heart problems, a main cause of child mortality in Indonesia.

He described the initiative as a timely and long-awaited relief for the beneficiaries, whose families could not afford the costs of procedures. “I wish that this will not be the last one,” said Dr. Dakota. “We still have a waiting list of 300 children who need help”.

For his part, Dr. Said stated, “I appreciate QRCSs important role in Indonesia, by supporting the response and recovery efforts in the aftermath of 2018 and 2019 earthquakes in Sulawesi and Lombok, respectively. Now, they are acting to support the cardiac catheterizations for children. We hope that such a partnership with QRCS will continue to create opportunities of a better life for those who had ailing hearts since their birth”.

Being the first Little Hearts project to be executed in Indonesia, it is part of the Medical Convoys program, which involves providing treatment for poor patients, performing surgeries in many medical specializations, supplying the host hospitals with surgical equipment and consumables, and training medical professionals in the latest medical advancements.

قنا

الدوحة: أعلن الهلال الأحمر القطري، عن إطلاق قافلة بالتعاون مع الصليب الأحمر الإندونيسي ووزارة الصحة الإندونيسية تحت مسمى قافلة /القلوب الصغيرة/ بتكلفة 90 ألف دولار أمريكي، والتي ستشمل إجراء 40 عملية قسطرة قلب لأطفال من الأسر الفقيرة ذات الدخل المحدود يعانون من أمراض وتشوهات خلقية في القلب.

وتم تدشين القافلة الطبية خلال حفل رسمي حضره الدكتور أزهر جايا المدير العام للخدمات الصحية في وزارة الصحة الإندونيسية، والسيد سوديرمان سعيد الأمين العام للصليب الأحمر الإندونيسي، والدكتور إيوان داكوتا مدير المركز القومي للقلب بمستشفى “هاربان كيتا”، وأعضاء الفريق الطبي المشارك في تنفيذ المشروع.

وفي كلمته الترحيبية، عبر الدكتور جايا عن امتنانه وتقديره الكبيرين للمبادرة الإنسانية من الهلال الأحمر القطري، من خلال تغطيته لتكاليف إجراء 40 عملية قسطرة قلب للأطفال المولودين بمشكلات في القلب، والتي تتسبب في وفاة الكثير منهم في إندونيسيا.

وأوضح أن هذه المبادرة جاءت في الوقت المناسب جدا لعلاج الأطفال المستفيدين، الذين انتظروا طويلا فرصة إجراء عملية القسطرة نظرا لعدم قدرة أسرهم على تحمل تكاليفها، متمنيا ألا تكون هذه المبادرة هي الأخيرة، حيث توجد قائمة انتظار تضم 300 طفل مسجلين لدى المركز ويحتاجون إلى المساعدة لإجراء عمليات القسطرة لهم.

من جانبه، قال الأمين العام للصليب الأحمر الإندونيسي: “نقدر للهلال الأحمر القطري دوره الإنساني الهام في إندونيسيا، من خلال دعمه السخي للتدخلات الإنسانية أثناء مراحل الاستجابة العاجلة والتعافي من الزلازل في ولايتي /سولاويسي/ و/لومبوك/ عامي 2018 و2019، وهو الآن يعزز هذا الدور بدعمه لعمليات قسطرة القلب للأطفال.

وأعرب عن أمله أن يستمر هذا النوع من الشراكة بين الهلال الأحمر القطري والصليب الأحمر الإندونيسي من أجل منح فرص حياة أفضل للأطفال الذين يعانون من تشوهات خلقية في القلب.

يذكر أن هذه هي المرة الأولى التي ينفذ فيها مشروع /القلوب الصغيرة/ في إندونيسيا، وهو يندرج ضمن برنامج القوافل الطبية الذي ينفذه الهلال الأحمر القطري على مدار العام، ويستهدف تقديم خدمات العلاج للمرضى الفقراء وإجراء العمليات الجراحية لهم في العديد من التخصصات الطبية، فضلا عن تجهيز المستشفيات المضيفة بالأجهزة والمستلزمات الجراحية، وتدريب الكوادر الطبية على أحدث التطورات في مجال الطب.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format