🇶🇦 DOHA

Doha ranked second safest city in the world

الدوحة في المرتبة الثانية من حيث الأمان في العالم

The Peninsula

Doha: The State of Qatar has again retained its global distinction in safety as Doha, the capital of Qatar, has been declared as the second safest city in the world.

In 431 cities covered in the report, Doha has been placed at number 2 in terms of safety and low crime rate. Doha secured 87.96 in safety index while its crime index is just 12.04, according to Numbeo’s Crime Index by City 2021.

Numbeo, the world’s largest database of user contributed data about cities and countries worldwide, provides current and timely information on world living conditions including cost of living, housing indicators, health care, traffic, crime and pollution.

According to the classification rules of the report, cities have been ranked in reverse order that the city that occupies 431st place is the city with the lowest crime rate and ranks first in terms of safety and security. 

Doha scored a total of 12.04 points in crime index, being the second lowest scorer of the points starting from zero to hundred points. According to this classification, Doha becomes the second safest city (at 430 position) out of 431 cities covered in the report with a score of 87.96 points in safety index.

The top 10 safest cities included Abu Dhabi, UAE; Taipei, Taiwan; Quebec City, Canada; Zurich, Switzerland; Sharjah, UAE; Dubai, UAE; Eskisehir, Turkey; Munich, Germany; and Trieste, Italy.

Qatar had also retained its position as the ‘Safest Country’ globally as per the 2020 mid-year Crime Index by Numbeo released in July last year.

The Numbeo database publishes its annual reports since 2009, based on the measurement of the crime rate in the countries of the world. The index of crimes in countries is measured according to the laws of those countries as it considers that there are acts that constitute crimes in some countries dissimilar to other countries, which gives a real measure of the rate of crime in countries in accordance with applicable laws.

The placing of Doha at top of safest cities in the world reflects overall security and safety situation in Qatar thanks to the continuous efforts of the Ministry of Interior in its vision of achieving maximum security and stability in society and protecting people’s lives and property.

Source: thepeninsulaqatar

`ذا بنينسولا – ترجمة WGOQatar

الدوحة: حافظت دولة قطر مرة أخرى على تميزها العالمي في مجال الأمان حيث تم إعلان الدوحة، عاصمة قطر، كثاني أكثر المدن أمانًا في العالم.

من 431 مدينة شملها التقرير، احتلت الدوحة المرتبة الثانية من حيث الأمان وانخفاض معدل الجريمة. حصلت الدوحة على 87.96 في مؤشر الأمان بينما مؤشر الجريمة فيها بلغ 12.04 فقط ، وفقًا لمؤشر تصنيف الجريمة في المدن نومبيو لعام 2021.

نومبيو، أكبر قاعدة بيانات في العالم للبيانات التي يساهم بها المستخدمون حول المدن والبلدان في جميع أنحاء العالم، توفر معلومات حالية وفي الوقت المناسب عن الظروف المعيشية في العالم بما في ذلك تكلفة المعيشة ومؤشرات الإسكان والرعاية الصحية وحركة المرور والجريمة والتلوث.

ووفقًا لقواعد التصنيف الواردة في التقرير، فقد تم ترتيب المدن بشكل عكسي بحيث تحتل المدينة المرتبة 431 بأقل معدل جريمة وتحتل المرتبة الأولى من حيث الأمن و الأمان.

وسجلت الدوحة ما مجموعه 12.04 نقطة في مؤشر الجريمة ، لتكون ثاني أقل مجموع لمدينة من النقاط التي تبدأ من صفر إلى مائة نقطة. وبحسب هذا التصنيف، أصبحت الدوحة ثاني أكثر المدن أمانًا (في المرتبة 430) من أصل 431 مدينة شملها التقرير برصيد 87.96 نقطة في مؤشر الأمان.

وشملت المدن العشر الأكثر أماناً أبو ظبي في الإمارات العربية المتحدة، وتايبيه في تايوان, وكيبيك في كندا، وزيورخ في سويسرا، والشارقة في الإمارات العربية المتحدة، ودبي في الامارات العربية المتحدة، وإسكي شهيرفي تركيا، وميونخ في المانيا، وتربيستي في إيطاليا.

واحتفظت قطر أيضًا بمكانتها باعتبارها “الدولة الأكثر أمانًا ” على مستوى العالم وفقًا لمؤشر الجريمة لمنتصف العام 2020 الصادر عن نومبيو الصادر في يوليو من العام الماضي.

تنشر قاعدة بيانات نومبيو تقاريرها السنوية منذ عام 2009، بناءً على قياس معدل الجريمة في دول العالم. يقاس مؤشر الجرائم في الدول حسب قوانين تلك الدول حيث يعتبر أن هناك أفعال تشكل جرائم في بعض الدول تختلف عن الدول الأخرى مما يعطي مقياسا حقيقيا لمعدل الجريمة في الدول وفقا للقوانين المعمول بها. 

إن وضع الدوحة على رأس أكثر المدن أمانًا في العالم يعكس حالة الأمن والسلامة العامة في قطر بفضل الجهود المستمرة لوزارة الداخلية في رؤيتها لتحقيق أقصى درجات الأمن والاستقرار في المجتمع وحماية أرواح الناس وممتلكاتهم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format