🌍 World🦠Coronavirus

German Covid-19 Drug .. Learn about price and advantage

عقار ألماني لعلاج كورونا .. تعرف على سعره وميزته

Al-Sharq – WGOQatar Translations 

Doha: Germany announced that it will begin using a drug to treat Covid-19 next week to be the first EU country to rely on this type of drug.

German Health Minister Jens Saban said the vaccine was based on monoclonal antibodies, which were used to treat former U.S. President Donald Trump during his corona infection in October last year, Russia Today reported.

In an interview with Bild am Sonntag, he said the government had bought 200,000 doses of the drug for 400 million euros (2,000 euros per dose).

According to Saban, Germany will become the first EU country to start using monoclonal antibodies to treat people with MERS-CoV, starting next week.

According to the Minister of Health, the early use of the drug in the early stages of Covid-19, caused by MERS-CoV, can spare high-risk patients from worsening their health status.

Coronavirus vaccines producing companies’ delay in the delivery of doses to EU countries has raised concerns and the EU demanded “transparency” after AstraZeneca and Pfizer announced the delay in delivering doses, according to Deutsche Welle’s German website, which noted mounting criticism of the companies involved in European capitals and that there are countries considering lawsuits.

European Council President Charles Michel today called on pharmaceutical companies to be “transparent” about the reasons for the delays in delivering vaccines announced by AstraZeneca and Pfizer. “What we are asking of these companies is a transparent dialogue,” he said.

Michel told Europe 1 radio, C News and the French daily Lesco. “We intend to implement contracts that have been ratified by pharmaceutical companies,” he said, adding that “we have to work to clarify the reasons for the occasional delays.”

Some European countries expect 80% less vaccines than planned. A source told AFP that its supply of AstraZeneca/Oxford vaccines to Europe, subject to expected EU approval on January 29th, will be lower than expected, due to a “drop in production” at a manufacturing site. The European Commission initially requested 400 million doses of the vaccine.

Last November, the U.S. Food and Drug Administration approved an “emergency permit” to use a treatment, a combination of two antibodies developed by the U.S. company Regeneron that was specifically used to treat Trump.

This means that the combination of two antibodies, Cazerevimamp and Imidimamp, can be used to treat mild to moderate Covid-19 symptoms in patients over the age of 12 who are at risk of severe symptoms. It cannot be used with Covid-19 patients receiving hospital treatment or requiring oxygen.

الشرق

الدوحة: أعلنت ألمانيا أنها ستبدأ استخدام عقار لعلاج فيروس كورونا “كوفيد -19” الأسبوع المقبل لتكون أول دولة في الاتحاد الأوروبي تعتمد على هذا النوع من الأدوية.

وقال وزير الصحة الألماني ينس سبان إن اللقاح يعتمد على الأجسام المضادة وحيدة النسيلة، التي استخدمت لعلاج الرئيس الأمريكي السابق دونالد ترامب خلال إصابته بكورونا في أكتوبر من العام الماضي، بحسب موقع روسيا اليوم.

وأوضح في مقابلة مع صحيفة “بيلد أم سونتاغ”، إن الحكومة اشترت 200 ألف جرعة من العقار مقابل 400 مليون يورو (ألفي يورو للجرعة الواحدة).

ووفقاً لسبان، ستصبح ألمانيا أول دولة في الاتحاد الأوروبي تبدأ في استخدام الأجسام المضادة وحيدة النسيلة في علاج المصابين بفيروس كورونا، بداية من الأسبوع المقبل.

ووفق وزير الصحة فإن استخدام هذا العقار في مراحل مبكرة من مرض “كوفيد 19” الناتج عن الإصابة بفيروس كورونا، بإمكانه تجنيب المرضى المعرضين لمخاطر عالية من تفاقم وضعهم الصحي.

وأثار تأخير شركات إنتاج لقاحات كورونا تسليم الجرعات لدول الاتحاد الأوروبي، قلق الأخير الذي طالب الأولى بـ”الشفافية” بعد إعلان “استرازينيكا” و”فايزر” التأخير في تسليم الجرعات، بحسب موقع دويتشه فيله الألماني الذي أشار  إلى تصاعد الانتقادات للشركات المعنية في العواصم الأوروبية وأن وهناك دول تفكر في رفع دعاوى قضائية.

ودعا رئيس المجلس الأوروبي شارل ميشال اليوم شركات الأدوية إلى “الشفافية” بشأن أسباب التأخير في تسليم اللقاحات التي أعلنت عنها استرازينيكا وفايزر. وقال إن “ما نطلبه من هذه الشركات هو حوار شفاف”.

وأضاف ميشال في تصريح لإذاعة “أوروبا 1” وقناة “سينيوز” وصحيفة “ليزيكو” الفرنسية “من المؤكد (…) أننا نعتزم تنفيذ العقود التي تم التصديق عليها من قبل شركات الأدوية”، مؤكدا أنه “يتعين علينا أن نعمل من أجل توضيح أسباب الإعلان عن التأخيرات في بعض الأحيان”.

وتتوقع بعض الدول الأوروبية الحصول على كمية لقاحات أقل بنسبة 80 % عما كان مقرراً. وذكر مصدر لوكالة فرانس برس أن امداداتها من لقاحات أسترازينيكا / أكسفورد إلى أوروبا، المرهون بموافقة متوقعة للاتحاد في 29 من يناير الجاري ستكون أقل من المتوقع، بسبب “انخفاض في الانتاج” في أحد مواقع التصنيع. وطلبت المفوضية الأوروبية في البداية الحصول على 400 مليون جرعة من هذا اللقاح.

وفي نوفمبر الماضي وافقت إدارة الغذاء والدواء الأمريكية بموجب “تصريح طارئ” على استخدام علاج وهو مزيج من اثنين من الأجسام المضادة طورته شركة ريجينيرون الأمريكية كان قد استخدم خصوصاً لعلاج ترامب.

ويعني هذا أن المزيج المؤلف من اثنين من الأجسام المضادة، كازيريفيماب وإيمديفيماب، يمكن استخدامه لعلاج أعراض كوفيد- 19 الخفيفة إلى المعتدلة لدى المرضى الذين تفوق أعمارهم 12 عاماً والمعرضين لخطر تحول حالتهم إلى مستو خطير. ولا يمكن استخدامه مع مرضى كوفيد- 19 الذين يتلقون العلاج في المستشفى أو من يحتاجون إلى الأوكسجين.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format