🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

Pfizer finishes enrolling kids in its COVID-19 vaccine study

فايزر تنتهي من تسجيل الأطفال في دراسة لقاح كوفيد-١٩

Reuters

Pfizer Inc said on Friday it had finished enrolling children aged between 12 and 15 in a study testing its COVID-19 vaccine, as the U.S. drugmaker seeks to expand the shot’s use among different age groups.

The study, which was announced in October, had enrolled over 2,000 participants, a Pfizer spokeswoman said in an emailed statement.

Vaccines from Pfizer and Moderna Inc, which are being rolled out in the United States, are not yet available for use in children due to a lack of study data.

Children rarely experience severe COVID-19 symptoms but they could still spread the virus.

Last month, Moderna also began a study to test its vaccine, which uses a similar technology as the Pfizer vaccine, in adolescents aged 12 to less than 18.

 

رويترز

قالت شركة فايزر يوم الجمعة إنها انتهت من تسجيل الأطفال الذين تتراوح أعمارهم بين 12 و 15 عامًا في دراسة تختبر لقاحها المضاد لكوفيد-19 في الوقت الذي تسعى فيه شركة صناعة الأدوية الأمريكية إلى توسيع نطاق استخدام اللقاح بين مختلف الفئات العمرية.

وقالت متحدثة باسم شركة فايزر في بيان عبر البريد الالكتروني ان الدراسة التي اعلنت في اكتوبر الماضي سجلت اكثر من الفي مشارك.

اللقاحات من شركة فايزر وشركة موديرنا، التي يجري طرحها في الولايات المتحدة، ليست متاحة بعد للاستخدام في الأطفال بسبب نقص بيانات الدراسة.

ونادرا ما يعاني الأطفال من أعراض شديدة من مرض كوفيد-19 ولكنهم لا يزالون يستطيعون نشر الفيروس.

وفي الشهر الماضي، بدأت مودرنا أيضا دراسة لاختبار لقاحها، الذي يستخدم تكنولوجيا مماثلة للقاح فايزر، في المراهقين الذين تتراوح أعمارهم بين 12 و 18.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format