🌍 World🦠Coronavirus

WHO: It is too early to draw conclusions about the origin of CORONA

الصحة العالمية: من المبكر جدا التوصل إلى استنتاجات حول منشأ كورونا

QNA

Geneva: The World Health Organization (WHO) said it was too early to draw any conclusions about the origin of the Coronavirus (Covid-19).

Dr Michael Ryan, the director of WHO’s emergency program, said in a press release that it is too early to reach an exact conclusion on where the virus first appeared, both inside and outside China, adding that “all assumptions are still on the table.”

“There are different scientific observations in different parts of the world about the virus,” he said, stressing that all of these observations are very important because they form the integrated image of access to the origin of Covid-19.

A team of WHO experts arrived in Wuhan, China, on January 14 to investigate the origin of the Coronavirus, more than a year after the first infections appeared in the central Chinese city.

قنا

جنيف: قالت منظمة الصحة العالمية إنه من المبكر جدا التوصل إلى أي استنتاجات حول منشأ فيروس كورونا (كوفيد-19).

وأوضح الدكتور مايكل رايان مدير برنامج الطوارئ في المنظمة، في تصريح صحفي، أنه من المبكر جدا التوصل بشكل دقيق إلى استنتاج حول مكان ظهور هذا الفيروس لأول مرة سواء داخل الصين أم خارجها، مضيفا “كل الفرضيات مازالت مطروحة على الطاولة”.

وتابع “هناك ملاحظات علمية مختلفة في مناطق مختلفة من العالم بشأن الفيروس”، مؤكدا في الوقت نفسه أن جميع هذه الملاحظات على قدر كبير من الأهمية لأنها تشكل الصورة المتكاملة للوصول إلى منشأ (كوفيد-19).

يذكر أن فريقا من خبراء منظمة الصحة العالمية قد وصل إلى مدينة /ووهان/ الصينية في 14 يناير الجاري للتحقيق في منشأ فيروس كورونا، وذلك بعد أكثر من عام على ظهور أولى الإصابات في المدينة التي تقع وسط الصين.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format