🌍 World

Woman who made Sanders’s mittens: sorry they are not for sale

صانعة قفازات ساندرز: آسفة ليست للبيع

Agencies – WGOQatar Translations 

Washington: Democratic Senator Bernie Sanders’ mittens caught the eye at the inauguration of new U.S. President Joe Biden, and made many trade the image of the former U.S. election candidate online, but the teacher who made Sanders mittens shocked her fans when she said she didn’t have any for sale. The Guardian reported that Jess Ellis, a 42-year-old second-grade teacher who lives in Essex Junction, Vermont, where Sanders was mayor, made Bernie Sanders gloves, which generated hundreds of likes online, from reusable jackets and recycled plastic.

 

Mittens aren’t for sale

“I don’t have any gloves to sell,” Jess told The Insider in an interview. I don’t do that much anymore. I’m grateful that they want it, but there are some people who sell it and I hope people get some. But I’m not going to quit my day job for this.” She also explained that the demand for Bernie Sanders gloves was overwhelming, and she said, “I’m a teacher for second graders, and I’m a mother, and all of this really makes me busy. There is no way I can make 6,000 pairs of gloves, and every time I look at my email I find several hundred people sending me.”

“I hate to disappoint people.. The mittens are unique … You can’t get everything you want.” “It’s unexpected,” she said of her sudden popularity on social media. Jess also made it clear that she was not a regular social media user, and struggled to remember her Twitter account’s password.

 

The senator’s picture gone viral

When asked about his clothes, Sanders told CBC News in an interview after the ceremony: “In Vermont, we’re dressed warmly – we know what the cold is. We don’t care much about good fashion. We want to keep warm, and that’s what I did today.” Bernie Sanders’ gloves and clothes quickly turned into a “meme” on the Internet, using his image in historical images, comic strips and subway images, as he sat, trying to warm himself up in the cold weather of the capital, wearing that stunning pair of gloves.

وكالات

واشنطن: خطفت قفازات بيرني ساندرز السيناتور عن الحزب الديمقراطي الأنظار خلال حفل تنصيب الرئيس الأمريكي الجديد جو بايدن، وجعلت الكثيرين يتداولون صورة المرشح السابق للانتخابات الأمريكية عبر الإنترنت، إلا أن المعلمة التي صنعت قفازات ساندرز أصابت المعجبين بها بالصدمة، عندما قالت إنها ليس لديها أيّ منها للبيع. صحيفة الجارديان البريطانية أشارت إلى أن جيس إليس، 42 عامًا، وهي مُعلِّمة لتلاميذ الصف الثاني وتعيش في إسيكس جانكشن بولاية فيرمونت، حيث كان ساندرز يشغل منصب العمدة، هي التي صنعت قفازات بيرني ساندرز، التي أثارت مئات الإعجابات عبر الإنترنت، من ستراتٍ أُعيدَ استخدامها وبلاستيك مُعاد تدويره.

 

القفازات ليست للبيع

قالت جيس لصحيفة الانسايدر في مقابلةٍ: «ليس لديَّ أيُّ قفَّازات أبيعها. لم أعد أفعل ذلك كثيرًا. أنا ممتنةٌ لأنهم يريدون منها، ولكن هناك بعض الأشخاص يبيعونها وآمل أن يحصل الناس على بعضٍ منها. لكنني لن أترك وظيفتي اليومية لأجل هذا». كما أوضحت أن الطلب على قفازات بيرني ساندرز كان ساحقًا، وقالت: «أنا مُعلِّمةٌ لتلاميذ الصف الثاني، وأنا أمٌّ كذلك، وكلُّ هذا يجعلني مشغولةً حقًا. ليست هناك طريقةٌ يمكنني بها صنع 6 آلاف زوج من القفَّازات، وفي كلِّ مرةٍ ألقي نظرةً على بريدي الإلكتروني أجد عدة مئات من الأشخاص يرسلون لي». وتابعت المعلمة قائلة: «أكره أن أخيِّب أمل الناس. القفَّازات فريدة من نوعها… ليس كلُّ ما تريده يمكنك الحصول عليه». وقالت عن شهرتها المفاجئة على وسائل التواصل الاجتماعي: «إنه أمرٌ غير مُتوقَّع». كما أوضحت جيس أنها لم تكن من مستخدمي وسائل التواصل الاجتماعي العادية، وقد كافحت من أجل أن تتذكَّر كلمة المرور الخاصة بحسابها على منصة تويتر.

 

صورة السيناتور تغزو الإنترنت

عندما سُئِلَ ساندرز عن ملابسه، قال لشبكة «سي بي سي نيوز» في مقابلةٍ معه في أعقاب المراسم: «في فيرمونت، نرتدي ملابس دافئة – نحن نعرف ما هو البرد. لا نكترث كثيرًا بشأن صيحات الموضة الجيِّدة. نريد أن نحافظ على الدفء، وهذا ما فعلته اليوم». وسرعان ما تحوَّلَت قفازات بيرني ساندرز وملابسه إلى صورٍ ساخرة على الإنترنت، إذ استُخدِمَت صورته في الصور التاريخية واللوحات الهزلية وفي صور مترو الأنفاق، بينما هو جالسٌ، يحاول تدفئة نفسه في الطقس البارد في العاصمة، مرتديًا ذلك الزوج المُذهِل من القفَّازات.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format