💰 Business🦠Coronavirus

Vaccination certificates could become the new norm for travel: Al Baker

الباكر: قد تصبح شهادات التطعيم هي المعيار الجديد للسفر

The Peninsula Online

Doha: Qatar Airways GCEO Akbar Al Baker said in comment to the media that vaccination certificates could be the new norm that a lot of countries would require that you be vaccinated before you enter the countries.

“I think that this will be the new norm that everybody will have to produce a vaccination certificate to board an aeroplane – and not only to board an aeroplane, a lot of countries would require that you be vaccinated before you come to the countries. I think it will be a joint ICAO, IATA and WHO project, to introduce a safe pass for people whose vaccination certificates will be recognised internationally,” Al Baker told BBC News.

“Until and unless science proves all these questions that people have about the disease or the effect of the vaccination, I don’t think that travel will come back to 2019 levels for the foreseeable future,” Al Baker said.

“Nothing is more costly than to look at the interest of our passengers and our crew, to protect them from this pandemic. We invest to look after them and at the same time to give them the confidence that they can travel on Qatar Airways,” he added.

In videos posted on social media by Qatar Airways he also said that Qatar Airways will “continue to take every single aircraft that we have ordered from both the manufacturers, because in Qatar Airways we are very prudent in the way we place our aircraft orders and our requirements.”

Source: thepeninsulaqatar

ذا بينينسولا اونلاين – ترجمة WGOQatar

الدوحة: قال الرئيس التنفيذي للخطوط الجوية القطرية أكبر الباكر في تعليق لوسائل الإعلام إن شهادات التطعيم يمكن أن تكون المعيار الجديد الذي تتطلبه الكثير من الدول، أن يتم تطعيمك قبل دخولك البلدان.

“أعتقد أن هذا سيكون هو المعيار الجديد الذي يجب على كل شخص أن يقدم شهادة تطعيم على متن الطائرة – وليس فقط لركوب الطائرة ، فالعديد من البلدان تتطلب أن يتم تطعيمك قبل مجيئك إلى البلدان. وقال الباكر لبي بي سي نيوز: “أعتقد أنه سيكون مشروعًا مشتركًا بين منظمة الطيران المدني الدولي والاتحاد الدولي للنقل الجوي ومنظمة الصحة العالمية ، لتقديم ممر آمن للأشخاص الذين سيتم الاعتراف بشهادات التطعيم خاصتهم دوليًا”.

وقال الباكر: “ما لم يثبت العلم كل هذه الأسئلة التي يطرحها الناس حول المرض أو تأثير التطعيم، لا أعتقد أن السفر سيعود إلى مستويات 2019 في المستقبل المنظور”.

“ليس هناك ما هو أكثر اهمية من النظر إلى مصلحة ركابنا وطاقمنا لحمايتهم من هذا الوباء. نحن نستثمر لرعايتهم وفي نفس الوقت لمنحهم الثقة في قدرتهم على السفر على متن الخطوط الجوية القطرية “.

في مقاطع الفيديو التي نشرتها الخطوط الجوية القطرية على وسائل التواصل الاجتماعي، قال أيضًا إن الخطوط الجوية القطرية “ستستمر في استلام كل طائرة طلبناها من كلا المصنّعين، لأننا في الخطوط الجوية القطرية نتحلى بالحكمة في الطريقة التي نضع بها طلبات ومستلزمات طائراتنا.”

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format