🌍 World🦠Coronavirus

WHO: The world is on cusp of a “catastrophic moral failure” due to unfair distribution of vaccine

“الصحة العالمية”: العالم على أعتاب “فشل أخلاقي كارثي” بسبب التوزيع غير العادل للقاح كورونا

QNA – WGOQatar Translations 

WASHINGTON: Dr. Tedros Adhanom Ghebreyesus, Director-General of the World Health Organization, said that the fair distribution of Coronavirus (Covid-19) vaccines around the world is in a “serious danger” stage.

Tedros explained, during a session of the Executive Board of the World Health Organization, that the recent emergence of new and rapidly spreading mutations of the Coronavirus makes the fair offering of vaccines more important than ever, warning that the world is on the threshold of a “catastrophic moral failure” due to the unfair distribution of vaccines.

He added that this method of distribution could easily become “another brick in the wall of inequality between the haves and have-nots in the world,” according to what CNBC reported.

He continued, “With the start of distribution of the first vaccines for the virus, the promises of fair access to vaccines are in serious danger.” noting that while more than 39 million doses of many different vaccines have been administered to at least 49 high-income countries, only 25 doses were administered to one low-income country

“I need to be frank,” he said, “The world is on the cusp of a catastrophic moral failure, and the price of this failure will be the lives and livelihoods of people in the world’s poorest countries.”

In the context, the Director-General of the World Health Organization stressed that the development and approval of safe vaccines for Coronavirus within less than a year since the start of the virus outbreak in China was “an amazing achievement, and a source of great hope the world desperately needs.”

However, Tedros added, “It is not correct that the vaccine is given to youth and adults in rich countries, before it is given to health workers and elderly people in the poorest countries.”

He added, “There will be enough vaccines for everyone, but we must now work together as one international family to prioritize the most vulnerable people in all countries. “

قنا

واشنطن: قال الدكتور تيدروس أدهانوم غيبريسوس المدير العام لمنظمة الصحة العالمية، إن التوزيع العادل للقاحات كورونا /كوفيدـ19/ حول العالم يمر بمرحلة “خطر جدي”.

وأوضح تيدروس، خلال جلسة للمجلس التنفيذي لمنظمة الصحة العالمية، أن ظهور طفرات جديدة مؤخرا سريعة الانتشار من فيروس /كورونا/ يجعل من الطرح العادل للقاحات أكثر أهمية من أي وقت مضى.. محذرا من أن العالم على أعتاب “فشل أخلاقي كارثي” بسبب الطرح غير العادل للقاحات.

وأضاف أن طريقة التوزيع هذه يمكن أن تصبح بسهولة “لبنة أخرى في جدار عدم المساواة بين من يملكون ومن لا يملكون في العالم”، بحسب ما نقلته شبكة /سي إن بي سي/ الأمريكية.

وتابع “مع بدء توزيع اللقاحات الأولى للفيروس، باتت وعود الوصول العادل للقاحات في خطر جدي”.. منوها بأنه في حين أن أكثر من 39 مليون جرعة من لقاحات عديدة مختلفة تم إعطاؤها لما لا يقل عن 49 دولة من البلدان ذات الدخل المرتفع، فقد تم إعطاء 25 جرعة فقط لدولة واحدة من البلدان ذات الدخل المنخفض.

وقال “أحتاج لأن أكون صريحا، العالم على أعتاب فشل أخلاقي كارثي، وثمن هذا الفشل سيدفع بأرواح وسبل عيش الناس في الدول الأكثر فقرا في العالم”.

وفي السياق، أكد المدير العام لمنظمة الصحة العالمية أن التطوير والموافقة على لقاحات آمنة لـ/كورونا/ في غضون أقل من عام منذ بدء تفشي الفيروس في الصين كان “إنجازا مذهلا، ومصدر أمل كبير العالم في أمس الحاجة إليه”.

ومع ذلك، أضاف تيدروس أنه “من غير الصحيح أن يتم إعطاء اللقاح للشباب والبالغين في الدول الغنية، قبل أن يتم إعطاؤه للعاملين في مجال الصحة والأشخاص المسنين في الدول الأكثر فقرا”..وتابع “ستكون هناك لقاحات كافية للجميع، لكن يجب علينا الآن أن نعمل سويا كأسرة دولية واحدة لمنح الأولوية للأشخاص الأكثر عرضة للخطر في جميع الدول”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
2
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format