😎 LifeStyle🎮Games & Movies🎬Movies

Liam Neeson’s ‘The Marksman’ ends ‘Wonder Woman 1984’ reign – Box Office

فيلم ليام نيسون ‘ذا ماركسمان’ ينهي سيطرة ‘ووندير وومان ١٩٨٤’ على شباك التذاكر

Reuters | Variety.com

LOS ANGELES: If time is a flat circle, then it’s only fitting that a second Liam Neeson movie is ruling over the U.S. Box Office during the pandemic. Months after his action-thriller “Honest Thief” led domestic charts, another Neeson (you guessed it!) action thriller “The Marksman” has debut at No. 1 with $3.2 million in ticket sales.

Robert Lorenz directed “The Marksman,” about a rancher and retired Marine living in Arizona who helps a young boy escape a Mexican drug cartel. The film, which premiered in 1,975 locations, should rake in $3.7 million through the Martin Luther King holiday on Monday. Open Road, the distributor behind “The Marksman,” also backed “Honest Thief.” That film bowed to $3.7 million last October and ended its theatrical run with $14 million in the U.S. and $28 million globally.

“The Marksman” joins the company of “Honest Thief” and Robert De Niro’s “The War With Grandpa” as some of the lowest-grossing Box Office toppers in modern history, highlighting the bleak reality that movie theaters are facing amid the country’s latest COVID-19 surge. Overall, around 65% of U.S. theaters are closed due to the pandemic.

Meanwhile, “Wonder Woman 1984” slid to second place after beating the (albeit muted) competition for three straights weekends. Warner Bros. did not provide a three-day total, but the studio projects the Gal Gadot-led superhero sequel will generate $2.6 million through the extended holiday weekend. However, “Wonder Woman 1984” could drop to third place behind “The Croods: A New Age” when Martin Luther King day sales are finalized on Monday.

“Wonder Woman 1984,” a DC Comics adaptation that cost $200 million to produce, released simultaneously on the fledgling streaming service HBO Max. It will be taken off the platform next Sunday, and the film will only be available to watch in theaters until it reaches its traditional home entertainment window. It’s expected to return to the streaming platform a few months later. Internationally, where HBO Max has yet to launch, the fantastical follow-up brought in $5.2 million, boosting foreign revenues to $105.9 million for a worldwide total of $141.7 million.

For now, Universal and DreamWorks’ sequel to “The Croods” placed third, amassing $2.04 million this weekend and looking to cross the long weekend with $2.9 million. The animated family film actually improved upon last week’s grosses by 13%, which is impressive considering it’s currently available to watch on home entertainment. Last year, Universal forged an agreement with major theater chains such as AMC and Cinemark to allow the studio to put new releases on-demand after 17 days in theaters. In return, select exhibitors are getting an undisclosed cut of digital profits.

After two months in theaters, “The Croods: A New Age” has made $40 million at the domestic Box Office. Overseas, the movie added another $2.2 million from 17 countries for an international total of $94.7 million and a global tally of $134.8 million.

Another Universal title, “News of the World” with Tom Hanks, landed in fourth place with a three-day total of $1.05 million and an expected four-day tally of $1.27 million. The Western drama, which is also available to watch on-demand, has collected $8.72 million on the big screen. Rounding out the top five is Sony’s thriller “Monster Hunter.” The video game adaptation with Milla Jovovich generated $920,000 over the weekend and should reach $1.09 million through MLK day. By Monday, it will have made $9.2 million to date.

Though “Promising Young Woman” fell to seventh place on Box Office charts, the film all but dominated social media chatter as the acclaimed revenge thriller hit premium-on-demand platforms this weekend. (Focus Features, the company distributing the movie, falls under its parent company Universal’s early VOD agreement.) It played in more than 1,000 theaters and collected $430,000 over the weekend, most of which came from drive-in locations. Directed by Emerald Fennell and starring Carey Mulligan, “Promising Young Woman” has grossed $3.4 million in theaters so far. However, the studio has not reported how many watched online.

At the specialty Box Office, IFC Films opened “MLK/ FBI” — a documentary directed by Sam Pollard — on demand and in over 120 theaters nationwide. The film generated $27,500 over the three-day weekend and expects to make $33,250 through Monday. Though IFC didn’t provide tangible rental stats, the company said the documentary ranked within the top 10 on Apple Movies’ independent charts and on the top 5 for documentaries.

“We are so thrilled that the best reviewed and most important documentary of the year is connecting so strongly with audiences on all platforms,” said IFC Films president Arianna Bocco.

Overseas, Disney and Pixar’s “Soul” continued to chug along at the international Box Office, particularly in China where it now stands as the third highest-grossing Pixar movie of all time with $43.1 million. The critically loved animated family film isn’t playing in U.S. theaters.

Instead, it premiered on the company’s streaming service Disney Plus on Christmas Day. In total, “Soul” has made $57.4 million from 11 countries.

Source: thepeninsulaqatar

 

رويترز / variety.com

لوس أنجلوس: إن كان الوقت عبارة عن دائرة مسطحة، فسيكون من الملائم أن يسيطر فيلم ثان ل ليام نيسون على شباك التذاكر الأميركية خلال الوباء. بعد أشهر من تصدر فيلم الأكشن والإثارة لنفس الممثل بعنوان ‘اونيست ثيف’ للوائح المحلية، احتل فيلم أكشن وإثارة آخر ل نيسون بعنوان ‘ذا ماركسمان’ المرتبة الأولى بعائدات بلغت 3.2 مليون دولار من مبيعات التذاكر.

أخرج روبرت لورينز فيلم “ذا ماركسمان”، عن مربي ماشية ومتقاعد من مشاة البحرية يعيش في أريزونا يساعد صبياً صغيراً على الهروب من تنظيم مخدرات مكسيكي. الفيلم، الذي عرض لأول مرة في 1975 موقعا، من المتوقع أن يحصد 3.7 مليون دولار من خلال عطلة مارتن لوثر كينغ يوم الاثنين. دعمت ‘اوبن رود’، الموزع لفيلم “ذا ماركسمان”، “اونيست ثيف “أيضاً. كان من المتوقع أن يجني الفيلم مبلغ 3.7 مليون دولار في أكتوبر الماضي وأنهى مسيرته المسرحية بمبلغ 14 مليون دولار في الولايات المتحدة و28 مليون دولار على مستوى العالم.

ينضم ‘ذا ماركسمان’ إلى ‘اونيست ثيف’ وفيلم روبرت دينيرو ‘ذا وار ويذ غراندبا’ كأقل الأفلام تحقيقاً للإيرادات ممن تصدرت مبيعات شباك التذاكر في التاريخ الحديث، مؤكدين الواقع المظلم الذي تواجهه دور العرض خلال أزمة كوفيد-19 التي عانت منها البلاد مؤخراً. بالمجمل، فإن 65% من دور العرض الأميركية مغلقة بسبب الوباء.

في هذه الأثناء، تراجع ‘ووندير وومان 1984’ إلى المركز الثاني بعد أن تمكن من فوز المنافسة (على الرغم من أنها صامتة) لثلاثة أسابيع متتالية. لم تقدم وارنر بروس حصيلة الأيام الثلاثة، ولكن يتوقع الاستديو أن يجني فيلم البطلة الخارقة المتمم من بطولة غال غادوت حوالي 2.6 مليون في عطلة نهاية الأسبوع التي تمددت. ولكن قد يتراجع ‘ووندير وومان 1984’ إلى المركز الثالث خلف ‘ذا كرودز : نيو ايج’ عندما تحسم مبيعات ذكرى مارتن لوثر كينغ يوم الاثنين.

تم إطلاق ‘ووندير وومان 1984’ وهو فيلم مقتبس عن قصص ‘دي سي كوميكس’ كلف 200 مليون دولار لإنتاجه، بشكل متزامن على منصة المشاهدة الرقمية ‘اتش بي او ماكس’. يتتم إزالته من المنصة الأحد المقبل، وسيكون بالإمكان مشاهدة الفيلم في دور السينما فقط إلى أن يصل إلى نافذة التسلية المنزلية التقليدية خاصته.

من المتوقع أن يعود إلى منصة المشاهدة الرقمية بعد بضعة أشهر. على الصعيد العالمي، التي لم تطلقه منصة ‘اتش بي او ماكس’ عليها إلى الآن، جنى الجزء الثاني الرائع 5.2 مليون دولار، رافعاً بذلك العائدات الأجنبية إلى 105.9 مليون ليصل الرقم إلى 141.7 مليون.

في هذه الأثناء، حل الفيلم المتمم ل ‘ذا كرودز’ من إنتاج يونيفيرسال ودريمووركس في المركز الثالث، حيث عاد بمبلغ 2.04 مليون دولار في عطلة نهاية هذا الأسبوع وفي طريقه لبلوغ 2.9 مليون دولار مع نهاية العطلة الطويلة بحسب التوقعات. في الحقيقة أن عائدات فيلم الرسوم المتحركة العائلي قد ارتفعت عن حصيلة الأسبوع الماضي بنسبة 13% وهو أمر مذهل إن أخذنا بالحسبان أنه متوفر للمشاهدة من المنزل. عقدت يونيفيرسال اتفاقية مع سلاسل دور العرض الرئيسية مثل ‘اي ام سي’ و’ سينيمارك’ للسماح للاستديو بوضع الإصدارات الجديدة تحت الطلب بعد 17 يوم في المسارح. في المقابل، تحصل دور مختارة على حصة لم يتم الإعلان عنها من الأرباح الرقمية.

بعد شهرين في دور السينما، حصد ‘ذا كرودز: ا نيو ايج’ 40 مليون دولار من مبيعات التذاكر المحلية. على صعيد العالم، أضاف الفيلم مبلغ 2.2 مليون دولار من 17 دولة ليصل مجموع عائداته العالمية إلى 94.7 مليون ليصل الرقم إلى 134.8 مليون بالمحصلة.

احتل فيلم آخر من إنتاج يونيفيرسال بعنوان ‘نيوز أوف ذا وورلد’ بمشاركة توم هانكس المركز الرابع بعائدات بلغت 1.05 مليون دولار في الأيام الثلاثة الأولى ووصل الرقم بشكل غير متوقع إلى 1.27 مليون دولار في اليوم الرابع. حصد فيلم الدراما الغربية المتوفر أيضاً للمشاهدة عند الطلب مبلغ 8.72 مليون دولار على الشاشة الكبيرة.

يكمل فيلم الإثارة من إنتاج سوني بعنوان ‘مونستر هونت’ قائمة الخمسة الأوائل. حصد الفيلم المقتبس عن لعبة الفيديو بمشاركة ميلا جوفوفيتش مبلغ 920 ألف دولار في عطلة نهاية الأسبوع ومن المتوقع أن يصل إلى 1.09 مليون دولار في يوم ذكرى مارتن لوثر كينغ. بحلول الاثنين، سيكون قد حصد مبلغ 9.2 مليون إلى ذلك التاريخ.

على الرغم من هبوط فيلم ‘بروميسينغ يونغ وومان’ إلى المركز السابع على قائمة شباك التذاكر، إلا أن الفيلم قد سيطر على أحاديث مواقع التواصل الاجتماعي عندما طرح فيلم الانتقام والإثارة على منصات الطلب الرئيسية في عطلة نهاية هذا الأسبوع. (‘فوكس فيوتشرز’ الشركة المسؤولة عن توزيع الفيلم، ملتزمة باتفاقية ‘ الفيديو عند الطلب’ مع شركة يونيفيرسال التي تتبع لها

عُرض في أكثر من 1000 مسرح وجمع 430 ألف دولار في عطلة نهاية الأسبوع، معظمها جاء من مواقع سينما السيارات. جمع فيلم ‘بروميسينغ يونغ وومان’ من إخراج ‘ايميرالد فينيل’ وبطولة ‘كاري موليغان’ 3.4 مليون دولار في شباك التذاكر إلى الآن. لكن الاستديو لم يذكر عدد الأشخاص الذين شاهدوه على الإنترنت.

عند شباك التذاكر المتخصص، طرحت ‘آي اف سي فيلمز’ “مارتن لوثر كينغ / اف بي آي” وهو وثائقي من إخراج سام بولاند، للطلب وفي أكثر من 120 دار عرض في البلاد. جمع الفيلم 27,500 دولار على امتداد الأيام الثلاثة لعطلة نهاية الأسبوع ومن المتوقع أن يصل الرقم إلى 33,250 دولار يوم الاثنين. على الرغم من أن “آي اف سي” لم تقدم أرقام ملموسة، قالت الشركة أن الوثائقي حل ضمن المراتب العشرة الأولى على ترتيب لائحة “آبل موفيز” المستقلة وضمن المراتب الخمسة الأولى للوثائقيات.

قالت رئيسة “آي اف سي فيلمز” آريانا بوكو: “نحن مسرورون جداً أن أفضل وثائقي برأي النقاد وأكثرها أهمية للعام قد عقد روابط وصل مع الجماهير على جميع المنصات”

على الصعيد العالمي، استمر فيلم ديزني وبيكسار “سول” بجمع الأرباح في دور السينما العالمية، خصيصاً في الصين حيث يتواجد الآن في المركز الثالث كأكثر أفلام بيكسار تحقيقاً للعائدات على الإطلاق بمبلغ 43.1 مليون دولار. لا يعرض فيلم الرسوم المتحركة العائلي الذي حصل على إشادة واسعة من النقاد في دور السينما الأميركية.

بدلاً من ذلك، طرح لأول مرة على خدمة البث الرقمي للشركة “ديزني بلس” يوم عيد الميلاد. بالمجموع، جمع “سول” مبلغ 57.4 مليون دولار من 11 بلداً.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format