😎 LifeStyle🎮Games & Movies🎬Movies

Netflix is planning its biggest year yet

نيتفليكس تخطط لأضخم عام لها إلى الآن

● Netflix has big plans for the new year

● Netflix will release 70 original movies in 2021, the company said in a statement Tuesday, touting the streaming service’s most ambitious slate yet as the theatrical movie business remains stuck in limbo.⠀

● Netflix’s lineup of movies includes one of its most expensive to date, “Red Notice,” an action movie starring Dwayne Johnson, Ryan Reynolds and Gal Gadot, as well as sequels to its hit romantic comedies “The Kissing Booth” and “To All the Boys I’ve Loved Before.” The streaming service has also commissioned more than a dozen dramas, including the directorial debut of Halle Berry and a feature starring Leonardo DiCaprio and Jennifer Lawrence.⠀

● Once a naughty word among filmmakers loyal to movie theaters, Netflix is now one of the few reliable studios in town. Netflix is increasing its output as theaters remain closed in much of the world. The pandemic has made it hard for rival studios to release their projects, and many of them have delayed most of their top titles until more theaters are open. ⠀

● Netflix took advantage in 2020, releasing new movies from directors Spike Lee, George Clooney and Gina Prince-Bythewood to entertain people stuck at home. It also acquired several movies from studios that were unable to use theaters.

● تمتلك نيتفليكس خطط ضخمة للسنة الجديدة.

● ستصدر نيتفليكس 70 فيلم أصلي في عام 2021، كما ذكرت الشركة في بيان يوم الثلاثاء، وقامت بالترويج للائحة خدمة البث الأكثر طموحا حتى الآن في الوقت الذي لا يزال فيه مجال صناعة الأفلام السينمائية عالقاً في متاهة فيروس كورونا.

● تتضمن تشكيلة نيتفليكس من الأفلام واحداً من أكثر الأفلام تكلفة حتى الآن، “ريد نوتيس”، فيلم أكشن من بطولة دواين جونسون، ريان رينولدز وغال غادوت، فضلا عن أجزاء متممة لأفلام الكوميديا الرومانسية الناجحة “ذا كيسينغ بوث” و “تو آل ذا بويز اف لوفد بيفور.” كما بدأت خدمة البث الرقمي بإنتاج 12 سلسلة دراما، بما في ذلك الظهور الأول لهالي بيري في عالم الإخراج وفيلم روائي بطولة ليوناردو دي كابريو وجنيفر لورنس.

● كانت في السابق ‘نيتفليكس’ كلمة بذيئة بين صناع الأفلام الأوفياء لمسارح السينما، لكنها أصبحت الآن واحدة من شركات الإنتاج الأكثر موثوقية. ترفع نيتفليكس من وتيرة الإنتاج في الوقت الذي لا تزال مسارح السينما فيه مغلقة في أغلب البلدان. صعّبت أزمة انتشار الوباء على الاستديوهات المنافسة طرح مشاريعهم وقام العديد منهم بتأجيل مواعيد طرح الأفلام الكبيرة إلى حين افتتاح المزيد من دور العرض.

● استغلت نيتفليكس الفرصة في 2020 ،حيث طرحت أفلاماً جديدة من إخراج سبايك لي، جورج كلوني وجينا برنس بايثوود لتسلية الناس العالقين في منازلهم. كما حصلت أيضاً على العديد من الأفلام من الاستديوهات التي لم يكن بإمكانها استخدام دور السينما.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format