😎 LifeStyle🎮Games & Movies🎬Movies

Amazon film recounts epic meeting of Muhammad Ali and Malcolm X

فيلم من إنتاج أمازون يروي أحداث اجتماع أسطوري بين محمد علي ومالكوم إكس

By Sarah Mills | Reuters

Imagine a time more than 50 years ago when four of the biggest Black American celebrities in the world met up and spent hours discussing race, religion and politics?

That’s the premise of the film “One Night in Miami,” out on Amazon Prime on Friday, which recounts a 1964 meeting between boxer Cassius Clay, soul singer Sam Cooke, civil rights activist Malcolm X and football player Jim Brown.

The meeting really took place, says screenwriter Kemp Powers, who came across a throwaway mention of it years ago and became obsessed with finding out more.

“The characterizations and the conversations are fictional, but the situation is true,” Powers said. “Everything about this fiction is powered by fact.”

The four men met after Clay, then 22 years old, unexpectedly defeated heavyweight rival Sonny Liston in February 1964 in a fight in Miami Beach, Florida. Their imagined conversation ranges from the struggle of being Black in the United States in the 1960s to personal responsibility and career challenges.

Clay, who later would change his name to Muhammad Ali, “did go back to Malcolm’s room with Sam and Jim. They spent the night in conversation. And the next morning is when he announced to the press that he was in the Nation of Islam,” said Powers.

The movie, which is expected to be a strong awards contender this year, marks the feature film directorial debut of actor Regina King, an Oscar winner for “If Beale Street Could Talk.”

King said she had not previously seen “four Black men realized this way on screen … the way that I see them in my life. And that was just so exciting to me,” she said.

“I felt like while I couldn’t play one of these roles for obvious reasons, I sure would love to be captain of the ship,” King added.

Clay is played by Canadian Eli Goree, who trained extensively to capture the boxer’s signature dance like movements. “Hamilton” star Leslie Odom Jr. takes on the silky voiced hit maker Cooke.

Aldis Hodge plays dynamic running back Jim Brown and Kinsgley Ben-Adir portrays firebrand political activist Malcom X.

Powers says the conversation between the four men cover issues on race that are just as pertinent today as they were in the 1960s.

“It’s unfortunate that it reflects today but it was not written with that intention. It is just coincidental,” he said. 

رويترز – ترجمة WGOQatar

تخيل وقتًا قبل أكثر من 50 عامًا عندما التقى أربعة من أكبر المشاهير الأمريكيين السود في العالم وأمضوا ساعات في مناقشة العرق والدين والسياسة؟

هذه هي فرضية فيلم “ون نايت ان ميامي “، الذي سيطرح على أمازون برايم يوم الجمعة، الفيلم الذي يروي أحداث اجتماع عقد عام 1964 بين الملاكم كاسيوس كلاي، ومغني السول سام كوك، والناشط في مجال الحقوق المدنية مالكولم إكس ولاعب كرة القدم جيم براون.

الاجتماع عُقد بالفعل، كما يقول كاتب السيناريو كيمب بويرز، الذي مر على ذكر له منذ سنوات ، وأصبح هاجسه معرفة المزيد.

وقال باورز ” ان التوصيفات والمحادثات خيالية ، بيد أن الموقف حقيقي” . “كل شيء عن هذا الفيلم الخيالي هو مدعوم بالحقائق.”

التقى الرجال الأربعة بعد كلاي، الذي كان يبلغ من العمر 22 عامًا، هزم منافسه من الوزن الثقيل سوني ليستون بشكل غير متوقع في فبراير 1964 في نزال في ميامي بيتش بولاية فلوريدا. تتراوح محادثتهم المتخيلة من النضال من كونك أسود في الولايات المتحدة في الستينيات إلى المسؤولية الشخصية والتحديات المهنية.

كلاي، الذي غير اسمه فيما بعد إلى محمد علي، “عاد إلى غرفة مالكولم مع سام وجيم. لقد قضوا الليلة في النقاش وفي صباح اليوم التالي أعلن للصحافة أنه كان ينتمي إلى أمة الإسلام”.

ويمثل الفيلم، الذي من المتوقع أن يكون منافسا قويا على الجوائز هذا العام، أول ظهور للمخرجة الروائية الممثلة ريجينا كينغ، الحائزة على جائزة الأوسكار عن فيلم “إف بيل ستريت كود توك “.

وقالت كينغ أنها لم تر من قبل “أربعة رجال من أصلي أفريقي-أميركي أدركوا بهذه الطريقة على الشاشة… الطريقة التي أراها فيهم في حياتي. وكان ذلك مثيراً جداً بالنسبة لي”.

وأضافت كينغ “شعرت انه بينما لم استطع لعب احد هذه الأدوار لأسباب واضحة، فإنني بالتأكيد احب ان اكون قبطانا للسفينة”.

يؤدي الكندي ايلي غوري دور كلاي، الذي تدرب طويلاً لإتقان رقصة الملاكم مثل الحركات. يؤدي نجم هاميلتون ليزلي اودوم جونيور دور كوك.

ألديس هودج يؤدي دور الظهير الخلفي الديناميكي جيم براون وكينسغلي بن أدير يصور الناشط السياسي مالكوم إكس.

يقول باورز إن المحادثة بين الرجال الأربعة تغطي القضايا المتعلقة بالعرق التي هي بنفس الأهمية اليوم كما كانت في الستينات.

وأضاف “من المؤسف أنه يعكس الحاضر لكنه لم يكتب بهذه النية. انها مجرد مصادفة”. 

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format