😎 LifeStyle

Katara Hosts Tunisian Cultural Evening

كتارا تحتفي بالثقافة التونسية

QNA

Doha: The Katara Library of Arabic Novels hosted a Tunisian cultural evening, within the activities of Ibn Al-Rayb Street at Katara. The event was attended by a group of Tunisian intellectuals and writers and a number of Qatari and Arab intellectuals.

Tunisian journalist and writer Amer Bouazza, who moderated the event, stressed the important role that Katara plays in attaching attention to various cultures, including Tunisian culture on many occasions, as Katara had previously held Tunisian cultural days, and as the Katara Prize for Arabic Novel had selected Tunisian writer and intellectual Mahmoud Messadi as the Person of the Year in its fifth edition.

Bouazza pointed to the participation of a number of Tunisian writers in the Katara Prize for Arabic Novel, saying Tunisian writers win it almost every year, especially in the category of young people’s novel.

Katara Library of Arabic Novels had hosted a number of Sudanese intellectuals and writers as part of the library’s guest event, who discussed their writing experience during their stay in the State of Qatar.

قنا

الدوحة: استضافت مكتبة كتارا للرواية العربية، ضمن فعاليات شارع ابن الريب الثقافي في كتارا، أمسية ثقافية تونسية تحت عنوان (أمسية الياسمين)، حضرها نخبة من المثقفين والكتاب التونسيين وعدد من المثقفين القطريين والعرب.

وأكد الإعلامي والكاتب التونسي عامر بوعزة، الذي أدار الأمسية، أهمية الدور الذي تقوم به كتارا في الاهتمام بمختلف الثقافات ومنها الثقافة التونسية، وذلك في مناسبات عديدة، حيث سبق أن أقامت كتارا أيام ثقافية تونسية، كما سبق لجائزة كتارا للرواية العربية أن احتفت بالمفكر والكاتب التونسي الدكتور محمود المسعدي كشخصية العام، وذلك في دورتها الخامسة.

وأشار بوعزة إلى حضور عدد من الكتاب التونسيين في جائزة كتارا للرواية العربية، حيث تشهد تقريبا بشكل سنوي فوز كتاب تونسيين خاصة في فئة رواية اليافعين، وهو ما يؤكد رغبة الكاتب التونسي في الانتشار عربيا والتعريف بمنتجه الإبداعي.

تجدر الإشارة إلى أن مكتبة كتارا للرواية العربية كانت قد استضافت ضمن فعالية ضيف المكتبة عددا من المثقفين والكتاب السودانيين الذين ناقشوا تجربتهم في الكتابة أثناء إقامتهم في دولة قطر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format