👮‍♂️ Government

Qatar Charity Provides Medical Equipment for Patients in Palestine

قطر الخيرية توفر أجهزة طبية للمرضى في فلسطين

QNA

Doha: Qatar Charity’s office in Palestine provided medical equipment and supplies as part of a project for the Doctors Without Borders Organization (MSF), in cooperation with the Palestinian Ministry of Health in the Gaza Strip.

In this regard, Qatar Charity has supplied medical and laboratory equipment to the orthopedic department operated by Doctors Without Borders at the Nasser Medical Complex in southern Gaza Strip, which helps enhancing medical services provided to the hundreds of Palestinian patients.

The project aims to improve the quality of medical services, health care, and surgery provided by medical facilities as well as to reduce pressure on health care providers in the Gaza Strip.

Head of Qatar Charity’s regional office in Gaza strip Eng. Mohamed Abu Haloob said that this project aims to reduce the health care costs for Palestinian patients, as Qatar Charity works to promote medical services in the Gaza strip amid the dire humanitarian conditions that Palestinian people are witnessing due to the severe shortage and economic challenges that health facilities are suffering from, adding that this negatively impacts the lives of Palestinians, especially patients.

For his part, Head of MSF program in the Gaza strip Frederic Bownaut affirmed that this project will greatly contribute in serving the patients in the orthopedic department at Nasser Medical Complex, explaining that “medical equipment provided, including beds and laboratory devices, will help dozens of patients.”

In a related context, Director General of International Cooperation at the Ministry of Health in the Gaza Strip Dr. Abdulatif Al Haj praised the cooperation between the state of Qatar and the ministry and the continuous support dedicated to improving the health sector. “Qatar Charity’s health projects, particularly providing laboratory supplies, medicine, and protective gear, significantly improve the services provided for patients in such challenging circumstances,” he added.

Hospitals and health centers in Gaza suffer from a severe shortage of medical equipment, which jeopardizes many patients’ lives. In cooperation with the Ministry of Health, the Qatar Charity office has previously provided necessary medicines, supplies, and protective gear to quarantine centers and hospitals to curb the Coronavirus (COVID-19) in various governorates.

قنا

الدوحة: نفذ مكتب قطر الخيرية في فلسطين، مشروع توريد أجهزة ومعدات طبية لصالح منظمة /أطباء بلا حدود/ بالتعاون مع وزارة الصحة الفلسطينية بقطاع غزة.

وفي هذا الصدد قامت قطر الخيرية بتوريد أجهزة ومعدات طبية مخبرية لقسم العظام الذي تديره المنظمة داخل مجمع ناصر الطبي جنوب قطاع غزة، بما يسهم في تطوير الخدمة الصحية المقدمة إلى المئات من المرضى.

ويهدف المشروع إلى تحسين نوع الخدمات الصحية وتطوير خدمة العمليات الجراحية داخل المؤسسات الصحية، فضلا عن العمل على تخفيف الأعباء الاقتصادية عن كاهل مزودي الخدمات الصحية في القطاع.

وقال المهندس محمد أبو حلوب مدير مكتب قطر الخيرية في قطاع غزة، إن الجمعية تسعى من خلال هذا المشروع وغيره من المشاريع الصحية إلى تخفيف الضغوط الاقتصادية عن كاهل المرضى، مضيفا أن قطر الخيرية تسعى دائما إلى تعزيز الخدمات الصحية بالقطاع في ظل الظروف المأساوية التي يعيشها، وكذلك نتيجة للعجز الذي تعانيه المشافي والمراكز الصحية، الأمر الذي ينعكس سلباً على حياة المواطنين، خصوصا المرضى.

من ناحيته، أكد السيد فريدريك بونوت رئيس برامج منظمة /أطباء بلا حدود/ في قطاع غزة، أن هذا المشروع سيساعد كثيراً في خدمة المرضى نزلاء قسم العظام بمجمع ناصر الطبي، جنوب القطاع، وقال “إن الأدوات والمعدات الطبية بما فيها الأسرة والأجهزة المخبرية، ستساعد العشرات من المرضى، وتخفف عنهم”، معبراً عن أمله في استمرار الدعم المقدم من قطر الخيرية بما يمكن من تحسين واقع المرضى.

في سياق متصل، أشاد الدكتور عبداللطيف الحاج مدير عام التعاون الدولي بوزارة الصحة الفلسطينية في قطاع غزة، بالتعاون المشترك مع قطر الخيرية، معبرا عن تقديره للجهود التي تبذلها لخدمة وتطوير القطاع الصحي، لافتا إلى أن المشاريع الصحية التي تنفذها خاصة توريد المواد المخبرية والأدوية ومستلزمات الوقاية من فيروس كورونا، تساعد على تقديم خدمات طبية متميزة للمواطن الفلسطيني في ظل هذه الظروف الصعبة التي يعانيها.

يشار إلى أن المشافي والمراكز الصحية في قطاع غزة، تعاني من نقص كبير في الأجهزة والمعدات الطبية، الأمر الذي يعرِّض حياة المواطنين للخطر، علما أن مكتب قطر الخيرية قام سابقا بالتعاون مع وزارة الصحة بتوفير بعض الأدوية والمستهلكات ومستلزمات الوقاية الضرورية لمراكز الحجر الصحي والمستشفيات لمجابهة فيروس كورونا في مختلف محافظات القطاع.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format