💰 Business

Qatar Airways Earns Highest Diamond Standard Status in Global APEX Health Safety

الخطوط الجوية القطرية تحقق المعيار الماسي لتقييم معايير الصحة والسلامة

QNA

Doha: Qatar Airways announced Tuesday that it has achieved Diamond Standard in the Airline Passenger Experience Associations (APEX) Health Safety Powered by SimpliFlying audit.

The Diamond Standard status, which is the highest level attainable, was announced by APEX and global aviation marketing consultancy, SimpliFlying, following a meticulous assessment of the airlines robust COVID-19 hygiene and safety standards.

Commenting on the occasion, HE Qatar Airways Group Chief Executive Akbar Al Baker, said: “As an industry leader, we welcome the further recognition of Qatar Airways commitment to providing the most rigorous and stringent virus monitoring, detection and COVID-19 safety programme throughout our end-to-end passenger experience, in existence within the global aviation community.”

“The awarding of the APEX Health Safety Diamond Standard was the result of a thorough and extensive independent audit of the airlines comprehensive COVID-19 protection and prevention measures, both on board and at Hamad International Airport, and reinforces the fact that air travel does not need to be a source of concern to passengers,” HE Al Baker continued.

“As commercial aviation continues to deal with the challenges and impact of the global pandemic, we welcome the introduction of this and other relevant COVID-related hygiene and safety reviews, and would encourage other airlines to continue to build passenger confidence and assist with the recovery of the industry by participating wherever possible,” he said,

APEX Chief Executive Officer Dr. Joe Leader said: “Qatar Airways COVID-19 protocols definitively met the highest marks for the Diamond certification level backed by their extraordinary steps for customer safety. The actions taken by Qatar appear centered around a singular philosophy: how can we innovatively maximize both our customer service and passenger safety hand-in-hand.”

“Having flown recently on Qatar Airways with my family to the Maldives after negative COVID-19 PCR tests, the level of health safe service both in-flight and on-the-ground surpassed my highest expectations and even surpassed our best-ever pre-pandemic experience on the airline,” he added.

SimpliFlying Chief Executive Officer Shashank Nigam said: “Qatar Airways has raised the bar for health safety standards in the industry by initiatives such as providing a face shield to all passengers, using Honeywells UV disinfection systems and advanced biosafety measures at its hub in Doha. Taking such hospital-grade in ensuring health safety will help bolster trust among travellers.”

Qatar Airways onboard safety measures include the provision of Personal Protective Equipment (PPE) for cabin crew and a complimentary protective kit and disposable face shields for passengers. Business Class passengers on aircraft equipped with Qsuite can enjoy the enhanced privacy this award-winning business seat provides, including sliding privacy partitions and the option to use a Do Not Disturb (DND) indicator. Qsuite is available on flights to more than 30 destinations including Frankfurt, Kuala Lumpur, London and New York.

In addition, the airline also uses the most advanced HEPA air filtration systems on board all aircraft, and recently introduced Honeywells state-of-the-art Ultraviolet Cabin System, operated by Qatar Aviation Services, as a further step in the cleaning of its aircraft.

Qatar Airways currently operates more than 800 weekly flights to over 110 destinations across the globe. By the end of March 2021, Qatar Airways plans to rebuild its network to 129. Many cities will be served with a strong schedule with daily or more frequencies.

A multiple award-winning airline, Qatar Airways was named Worlds Best Airline by the 2019 World Airline Awards, managed by the international air transport rating organisation Skytrax. It was also named Best Airline in the Middle East, Worlds Best Business Class, and Best Business Class Seat, in recognition of its ground-breaking Business Class experience, Qsuite. It is the only airline to have been awarded the coveted Skytrax Airline of the Year title, which is recognised as the pinnacle of excellence in the airline industry, five times.

قنا

الدوحة: أعلنت الخطوط الجوية القطرية عن تحقيق “المعيار الماسي” بحسب تصنيف رابطة تجارب المسافرين الجويين /أبيكس/ لتقييم السلامة الصحية بدعم من شركة /سيمبلي فلاينغ/ للتدقيق.

كما أعلنت رابطة /أبيكس/ وشركة /سيمبلي فلاينغ/ للاستشارات العالمية وتسويق الطيران، عن تحقيق الناقلة القطرية مستوى “المعيار الماسي” الذي يعد أعلى مستوى يمكن تحقيقه، بعد تقييم دقيق لمعايير الصحة والسلامة الصارمة المتعلقة بـ /كوفيد-19/ التي تتبعها الخطوط الجوية القطرية ضمن عملياتها.

ورحب سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية، بهذا التصنيف والتقدير الذي تتلقاه الخطوط الجوية القطرية بوصفها شركة رائدة في قطاع الطيران، وعزا ذلك نتيجة لالتزامها بتوفير البرامج الأكثر صرامة في مجال مراقبة الفيروسات والكشف عنها، بالإضافة إلى تطبيق برنامج السلامة من كورونا منذ لحظة وصول المسافرين إلى المطار وحتى وصولهم إلى وجهتهم النهائية.

وتابع سعادته قائلا ” يأتي تحقيقنا لمستوى المعيار الماسي من /أبيكس/ نتيجة لتدقيق مستقل وشامل جرى على نطاق واسع لتقييم تدابير الحماية والوقاية الشاملة التي اتخذتها الخطوط الجوية القطرية فيما يتعلق بـ /كوفيد-19/، سواء كان ذلك على متن طائراتها أو في مطار حمد الدولي، مما يعزز حقيقة أن السفر جوا آمن ولا يشكل أي مصدر قلق للمسافرين”.

واختتم الباكر تصريحه بالقول “إنه مع استمرار الطيران التجاري في التعامل مع تحديات وتأثير جائحة /كوفيد-19/ حول العالم، فإننا نرحب بهذا النوع وغيره من التقييمات المتعلقة بالصحة والسلامة ذات الصلة بهذه الجائحة، الأمر الذي من شأنه أن يشجع شركات الطيران الأخرى على الاستمرار في بناء الثقة مع المسافرين، والمساهمة في تعافي قطاع الطيران أينما كان ذلك ممكنا”.

من ناحيته قال الدكتور جو ليدر، الرئيس التنفيذي لشركة /أبيكس/، إن الخطوط الجوية القطرية قد ارتفعت بمعاييرها المتعلقة بـ /كوفيد-19/ لتحقق مستوى “المعيار الماسي”، فضلا عن اتخاذها لخطوات غير مسبوقة لضمان سلامة المسافرين، مشيرا إلى أن الإجراءات التي اتخذتها الخطوط الجوية القطرية تتمحور حول فلسفة واحدة مفادها ” كيفية تحقيق الابتكار في خدمة المسافرين إلى جانب المحافظة على سلامتهم في الوقت ذاته”.

وتابع ليدر قائلا” لقد سافرت مؤخرا مع عائلتي على متن الخطوط الجوية القطرية إلى جزر المالديف، بعد حصولنا على نتيجة سلبية لاختبار /كوفيد-19/، وكان مستوى التدابير الصحية والاحترازية على متن الطائرة وفي المطار يفوق التوقعات، بل أنه قد تجاوز أفضل تجاربنا للسفر ما قبل انتشار الجائحة على متن الخطوط الجوية القطرية”.

من جانبه قال السيد شاشانك نيغام، الرئيس التنفيذي لشركة /سيمبلي فلاينغ/، “لقد ارتقت الخطوط الجوية القطرية بمعايير السلامة الصحية في قطاع الطيران من خلال مبادراتها العديدة مثل تقديم واقي الوجه لجميع المسافرين، واستخدام أنظمة “هانيويل” للتعقيم بالأشعة فوق البنفسجية، واتباع تدابير السلامة الحيوية المتطورة في مقر عملياتها في الدوحة، ومن شأن اتباع معايير السلامة المماثلة لتلك المتبعة في المستشفيات وتطبيق التدابير الاحترازية أن يساعد في تعزيز ثقة المسافرين”.

واتخذت الناقلة الوطنية لدولة قطر عددا من الإجراءات لتعزيز تدابير السلامة على متن رحلاتها، من خلال تقديم معدات الحماية الشخصية لطاقم الضيافة، وحقيبة مستلزمات الحماية الشخصية وواق للوجه للمسافرين على كافة الدرجات.

ويحظى المسافرون في مقاعد “كيو سويت” على درجة رجال الأعمال بالفرصة لتجربة الخصوصية في أبهى صورها مع إمكانية تحويل المقعد إلى جناح خاص والاستمتاع بواحة من الهدوء والراحة. كما يمكن للمسافرين الاستمتاع بخيار “عدم الإزعاج” لتقليل التواصل مع طاقم الضيافة، وتتيح الناقلة القطرية هذه المقاعد إلى أكثر من 30 وجهة، بما في ذلك فرانكفورت وكوالالمبور ولندن ونيويورك.

وعلاوة على ذلك، فإن الخطوط الجوية القطرية تحمي أسطول طائراتها من خلال فلاتر تستخدم أنظمة متطورة لتنقية جزيئات الهواء التي تقضي على البكتيريا والفيروسات، كما عززت الناقلة القطرية من تدابير السلامة على متن جميع رحلاتها، عبر استخدام نظام “هانيويل” للأشعة فوق البنفسجية لتعقيم مقصورات الطائرات.

وتسير الخطوط الجوية القطرية حاليا أكثر من 800 رحلة أسبوعيا إلى أكثر من 110 وجهات عالميا، وبحلول نهاية شهر مارس 2021، تعتزم الناقلة القطرية إعادة بناء شبكة وجهاتها لتصل إلى 129، وسوف يتم تسيير الرحلات وفق جدول منتظم وقوي، مع رحلات يومية أو أكثر، إلى العديد من المدن العالمية.

وحازت الخطوط الجوية القطرية على جائزة أفضل “شركة طيران في العالم” خلال حفل توزيع جوائز /سكاي تراكس/ العالمية 2019 ، كما حصدت الناقلة الوطنية لدولة قطر جائزة “أفضل شركة طيران في الشرق الأوسط ” وجائزة “أفضل درجة رجال أعمال” في العالم وجائزة “أفضل مقعد على درجة رجال الأعمال” عن مقاعد “كيو سويت”، وأصبحت الناقلة القطرية شركة الطيران الوحيدة التي تفوز بجائزة أفضل شركة طيران في العالم خمس مرات.

Qatar Airways Earns Highest Diamond Standard Status in Global APEX Health Safety
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format