🇶🇦 DOHA

Over 167,000 Benefited from Hifz Al Naema Humanitarian Projects Last Year

أكثر من ١٦٧ ألف شخص وأسرة استفادوا من مشاريع مركز حفظ النعمة الإنسانية العام الماضي

QNA

Doha: More than 167,000 people and families have benefited from the humanitarian projects carried out by Hifz Al Naema center last year. The projects included the fields of food donations, in-kind donations, awareness activities and others.

The food aid provided by the center, represented by the food bank department, has the largest number of beneficiaries, as the number of families approved by it increased from 650 last year to 1,600 by the end of 2020. The number of meals reached 204,153 meals benefiting 107,496 workers and 22,516 families.

On the other hand, the “food basket” initiative launched by the Ministry of Endowments and Islamic Affairs in cooperation with the center included three phases – the first benefited 1,100 families in May, while the second and the third benefited 1,500 families in June and July respectively.

The center maintained all the precautionary measures followed in the country in light of the difficult conditions the world is witnessing due to the coronavirus pandemic, and was keen to cancel any gatherings related to the mechanism and method of distribution.

Meanwhile, charitable warehouse department at the center distributed thousands of furniture, electrical and electronic devices and about 174 tons of clothes to workers and families in need after studying the cases presented.

In addition, the number of beneficiaries from the in-kind donations reached 337 families and workers, and the center also implemented many seasonal projects.

Public relations officer at Hifz Al Naema Yousef Al Khulaifi praised the solidarity of the Qatari community and its great interaction with the center’s initiatives, especially in light of the conditions resulted by the spread of the coronavirus pandemic worldwide.

He noted that the center needs more support from the public and private institutions to help achieve its vision aiming at reducing waste, whether from surplus food or others, and to achieve social solidarity, which in turn will be reflected in the increase in the number of beneficiaries.

قنا

الدوحة: استفاد أكثر من 167 ألف شخص وأسرة من مشاريع مركز حفظ النعمة الإنسانية التي نفذها العام الماضي، وشملت هذه المشاريع مجالات إطعام الطعام والمساعدات العينية والأنشطة التوعوية وغيرها.

واحتلت المساعدات الغذائية التي قدمها المركز، ممثلا في قسم بنك الطعام المسؤول عن الحفاظ على الفائض من التبرعات الغذائية، النسبة الأكبر من عدد المستفيدين، حيث زاد عدد الأسر المعتمدة لديه من 650 أسرة العام الماضي إلى 1600 أسرة بانتهاء عام 2020، علما أن عدد الوجبات بلغ 204.153 وجبة استفاد منها 107.496 عاملا و 22.516 أسرة.

وفيما يتعلق بمبادرة مشاريع سلة الغذاء التي أطلقتها وزارة الأوقاف والشؤون الإسلامية بالتعاون مع مركز حفظ النعمة، فقد تمت الاستفادة منها على ثلاث مراحل، شملت في المرحلة الأولى منها 1100 أسرة في شهر مايو الماضي، والثانية 1500 أسرة في شهر يونيو الماضي، ومثلها أيضا خلال المرحلة الأخيرة في شهر يوليو الماضي.

وقد راعى المركز جميع الإجراءات الاحترازية المتبعة بالدولة في ظل الظروف الصعبة التي يشهدها العالم بسبب جائحة كورونا، حيث حرص على إلغاء أي تجمعات متعلقة بآلية وطريقة التوزيع.

وفي سياق متصل، وزع قسم المستودع الخيري بالمركز الآلاف من قطع الأثاث والأجهزة الكهربائية والإلكترونية ونحو 174 طنا من الملابس على العمال والأسر المحتاجة بعد دراسة الحالات المقدمة، في حين وصل عدد المستفيدين من التبرعات العينية إلى 337 أسرة وعاملا، بجانب تنفيذ العديد من المشاريع الموسمية.

ونوه السيد يوسف الخليفي، مسؤول العلاقات العامة بمركز حفظ النعمة، بتضامن المجتمع القطري وحبه للخير وتفاعله الكبير مع مبادرات المركز وبخاصة في ظل ظروف انتشار وباء كورونا على مستوى العالم، قائلا “إن المركز يحتاج لمزيد من دعم المؤسسات العامة والخاصة من خلال مسؤوليتها الاجتماعية لتحقيق رؤيته في الحد من الهدر سواء كان من فائض الطعام أو غيره، وكذا لتحقيق التكافل الاجتماعي، ما ينعكس بدوره على زيادة عدد المستفيدين من خدماته”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format