🇶🇦 DOHA

First Qatar Airways flight to Riyadh departs Hamad International Airport

أول رحلة للقطرية إلى الرياض تغادر مطار حمد

Al-Sharq – WGOQatar Translations 

Doha: Qatar Airways announced the resumption of flights to Riyadh today with a daily flight to King Khalid International Airport, days after the announcement of the opening of the land, sea and air borders between Qatar and Saudi Arabia.

The national carrier posted on its account a tweet with a picture that said: “Qatar Airways passengers boarding the departing flight to King Khalid Airport in Riyadh after the reopening of the border with Qatar.”

In another tweet, Qatar Airways said: “In the coming days, Qatar Airways will resume flights to two destinations in Saudi Arabia: Jeddah and Dammam.

On Saturday evening, Qatar Airways announced its intention to resume flights to Saudi Arabia, starting with flights to Riyadh, on Monday, January 11, 2021.

The airline will resume flights to Jeddah on Thursday, January 14th, followed by flights to Dammam on Saturday, January 16th, noting that all Qatar Airways flights to Saudi Arabia will be operated exclusively on wide-body carriers, including Boeing 300-777, Boeing 8-787 and Airbus A350.

Qatar Airways said it will begin operating with a daily flight to Riyadh, 4 weekly flights to Jeddah, and a daily flight to Dammam, adding: “We also look forward to resuming our close relations with our partners in the trade and shipping sectors in Saudi Arabia, as well as the main airports in the country, noting that flights will be operated through Hamad International Airport, the award-winning best airport in the Middle East from Skytrax International for the sixth year in a row.

“We are very pleased with the positive decisions made by the Gulf Summit, which saw the announcement of the reopening of all borders with Qatar,” Qatar Airways said on its Twitter account quoting HE Mr. Akbar Al-Baker executive director of Qatar Airways.

“Passengers from Saudi Arabia will have the opportunity to enjoy the best travel options across the region’s largest network of destinations, with more than 800 weekly flights to more than 110 international destinations, more than any other airline in the Middle East, and we welcome any communication with any of our former employees from neighbouring countries who have previously worked at Qatar airways and would like to communicate with us.

الشرق

الدوحة: أعلنت الخطوط الجوية القطرية استئناف رحلاتها اليوم إلى الرياض بواقع رحلة يوميا إلى مطار الملك خالد الدولي، وذلك بعد أيام من الإعلان عن فتح الحدود البرية والبحرية والجوية بين دولة قطر والمملكة العربية السعودية.

ونشرت الناقلة الوطنية على حسابها تغريدة مرفقة بصورة قالت فيها:” مسافري الخطوط الجوية القطرية اثناء الصعود للطائرة المغادرة إلى مطار الملك خالد في الرياض بعد اعادة فتح الحدود مع دولة قطر”.

وقالت القطرية في تغريدة أخرى :”خلال الايام القادمة، تستأنف الخطوط الجوية القطرية رحلاتها إلى وجهتين في المملكة العربية السعودية وهي جدة و الدمام.

كما نشرت القطرية فيديو عن لحظة إقلاع أول طائرة تابعة لـ الخطوط الجوية القطرية من مطار حمد الدولي في الدوحة نحو مطار الملك خالد الدولي في الرياض بعد فتح الأجواء بين قطر والسعودية

وكانت القطرية قد أعلنت ،مساء السبت، عن عزمها استئناف رحلاتها إلى المملكة العربية السعودية، إبتداءً برحلاتها إلى الرياض، يوم الإثنين الموافق 11 يناير 2021.

وأضافت: كما ستستأنف الناقلة رحلاتها إلى جدّة يوم الخميس 14 يناير، يلي ذلك رحلاتها إلى الدمّام يوم السبت 16 يناير، مشيرة إلى أنه سيتم تسيير جميع رحلات الخطوط الجوية القطرية إلى السعودية بشكل حصري على متن طائرات الناقلة عريضة الهيكل، بما فيها طائراتها من طراز  بوينغ 300-777، و بوينغ 8-787، وإيرباص A350.

وأوضحت “القطرية” أنها ستبدأ تسيير رحلاتها؛ مع رحلة يوميّاً إلى الرياض، و4 رحلات أسبوعيّاً إلى جدّة، ورحلة يوميّاً إلى الدمّام، مضيفة: كما نتطلّع أيضاً لاستئناف علاقاتنا الوطيدة، مع شركائنا في قطاعي التجارة والشحن في المملكة العربية السعودية، إلى جانب المطارات الرئيسية في البلاد، مشيرة إلى  إنه سيتم تسيير الرحلات عبر مطار حمد الدولي، الحائز على جائزة أفضل مطار في الشرق الأوسط من سكاي تراكس العالمية للعام السادس على التوالي.

ونقلت “القطرية” عبر حسابها بموقع تويتر تصريحاً لسعادة السيّد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية قائلاً: نحن مسرورون للغاية بالقرارات الإيجابية التي صدرت عن القمة الخليجية، والتي شهدت الإعلان عن إعادة فتح جميع الحدود مع دولة قطر.

وقالت: سيحظى المسافرون من السعودية بفرصة الاستمتاع بخيارات السفر الأفضل عبر أكبر شبكة وجهات في المنطقة، مع أكثر من 800 رحلة أسبوعياً إلى أكثر من 110 وجهات عالمية، وذلك أكثر مما توفره أي شركة طيران أخرى في الشرق الأوسط، مضيفة: في الوقت الذي نعاود فيه بناء عملياتنا؛ فإننا نرحب بالتواصل مع أيٍّ من موظفينا السابقين من دول الجوار، ممن سبق لهم العمل في ⁧الخطوط الجوية القطرية⁩، ويودّون التواصل معنا.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format