📱 Technology

WhatsApp gives users an ultimatum: Share data with Facebook or stop using the app

واتساب يمنح المستخدمين إنذارًا نهائيًا: شارك البيانات مع فيسبوك أو توقف عن استخدام التطبيق

Al-Sharq – WGOQatar Translations 

Doha: “WhatsApp” company owned by Facebook issued a new update to the usage policy that forces hundreds of millions of application users to share WhatsApp data with the parent company (Facebook), or stop using the application by February 2021.

WhatsApp sent an alert to users of its most popular instant messaging application within the application itself, which includes a summary of new changes to terms of use and privacy policy, which includes sharing WhatsApp data with the company that owns it, provided that the user agrees to the new conditions to continue using the application, and in the event of rejection, the user will not be able to use WhatsApp after February 8, 2021.

The new privacy policy for WhatsApp states that as part of the Facebook family of applications, WhatsApp shares and receives data and information with the family of other applications, which are applications that include Facebook, Messenger, Instagram and others, and WhatsApp says it may use this information to help operate and market its other services.

The WhatsApp data that Facebook will be able to access and use: 

  • The user’s phone number.
  • Phone numbers in the phonebook. 
  • profile picture. 

Status Information including the:

  • last time the user was online
  • Personal data from application logs.

 

British newspaper “The Independent” says that forcing users to agree to its new policy has spread fear among people who depend on the application to keep in touch with friends and family.

الشرق 

الدوحة: أصدرت شركة”واتساب” المملوكة لشركة فيسبوك تحديثا جديدا لسياسة الاستخدام يجبر مئات الملايين من مستخدمي التطبيق على مشاركة بيانات واتساب مع الشركة الأم (فيسبوك)، أو التوقف عن استخدام التطبيق بحلول فبراير 2021.

وعرضت واتساب تنبيها لمستخدمي تطبيقها الأكثر شعبية للتراسل الفوري داخل التطبيق نفسه، والذي يتضمن ملخص التغييرات الجديدة لشروط الاستخدام وسياسة الخصوصية، والتي تتضمن مشاركة بيانات واتساب مع شركة فيسبوك المالكة لها، بشرط أن يوافق المستخدم على الشروط الجديدة للاستمرار في استخدام التطبيق، وفي حالة الرفض لن يتمكن المستخدم من استخدام واتساب بعد 8 فبراير المقبل 2021.

وتنص سياسة الخصوصية الجديدة لتطبيق واتساب أنه كجزء من عائلة تطبيقات فيسبوك، فإن واتساب يشارك ويستقبل البيانات والمعلومات مع عائلة التطبيقات الأخرى، وهي التطبيقات التي تشمل كل من فيسبوك وماسنجر وانستغرام وغيرها، كما تقول واتساب أنها قد تستخدم هذه المعلومات للمساعدة في التشغيل والتسويق لخدماتها الأخرى.

وهذه بيانات واتساب التي ستتمكن فيسبوك من الوصول إليها واستخدامها: 

  • رقم الهاتف الخاص بالمستخدم.
  • أرقام الهواتف في سجل الهاتف. 
  • صورة الملف الشخصي. 
  • رسالة الحالة بما في ذلك وقت اتصال المستخدم آخر مرة. 
  • البيانات الشخصية من سجلات التطبيق. 

وتقول صحيفة “إندبندت” البريطانية أن إجبار المستخدمين على الموافقة على سياستها الجديدة أدى إلى نشر الخوف بين الأشخاص الذين يعتمدون على التطبيق للبقاء على اتصال مع الأصدقاء والعائلة.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format