💰 Business

QNB Report: Japan and Sweden, a different approach to dealing with Corona

تقرير لبنك قطر الوطني: اليابان والسويد .. نهج مختلف في التعامل مع كورونا

Al-Sharq – WGOQatar Translations 

Doha: “By the beginning of 2021, the rapid development of many effective vaccines against Covid -19 provides the hope of finding a lasting solution to the global epidemic dilemma, and the rapid distribution of vaccines and the launch of comprehensive immunization programmes are essential conditions for sustainable global economic recovery this year,” said QNB Weekly Analysis. However, the implementation of emergency mass immunization plans is not easy, even for mature developed economies with vast resources, strong institutions and well-established management systems. Initial efforts to obtain and distribute the vaccine have already proved more difficult than expected in countries experiencing the acute spread of the epidemic, such as the United States and Europe. The timely deployment of vaccines is necessary to prevent an increase in infections and to critically reduce the chances of further mutations in the virus.

In Japan, one of the first countries to experience Covid -19 cases after China, government actions have been effective in rapidly reducing new cases through containment and prevention policies. This included the wearing of muzzles, group tests, successful isolation of infected patients and the imposition of social spacing measures. But even after the new cases of the Covid-19 virus have stabilized at a very low level for several months, Japan is now facing a new wave of infections, a number of which have been linked to a new strain of the virus that is likely to be more contagious. At the time of writing, the possibility of a state of emergency in Tokyo, Chiba, Saitama and Kanagawa is being considered.

In Sweden, after a surge in new cases during April and May, the government was able to control the virus through a non-traditional strategy. Instead of applying government-imposed social spacing measures to entire populations and regions, a less stringent vertical social spacing strategy has been implemented, with voluntary restrictions and isolation of infected patients and those most vulnerable to the epidemic. The idea was partly to form a natural “herd immunity” in the younger and healthier population. However, the recent rise in new cases is leading to a policy shift, as the government has begun to adopt more restrictive measures.

In general, the Covid -19 epidemic is still out of control, even in developed economies that initially managed to control the epidemic, such as Japan and Sweden, waves of new cases are beginning to rise. Although the number of cases is increasing in Sweden and Japan, the total number is low compared to countries with a more severe epidemic. Similarly, countries that have been able to control the epidemic should not be complacent and must continue to take the necessary preventive measures until mass vaccination campaigns are completed. Failure to contain the epidemic could lead to potentially unmanageable mutations, and more infectious Covid-19 strains, such as new cases in the UK and South Africa, could produce more severe epidemics and open up the possibility for further mutations.

الدوحة: قال التحليل الاسبوعي الصادر عن QNB: انه مع بداية عام 2021، يوفر التطوير السريع للعديد من اللقاحات الفعالة ضد كوفيد- 19 أملاً إيجاد حل دائم لمعضلة الوباء العالمي، ويعتبر التوزيع السريع للقاحات وإطلاق برامج التحصين الشامل من الشروط الضرورية لتحقيق التعافي الاقتصادي المستدام على مستوى العالم خلال العام الحالي. ومع ذلك، فإن تنفيذ خطط التحصين الجماعي الطارئة ليس بالأمر السهل، حتى بالنسبة للاقتصادات المتقدمة الناضجة التي تتمتع بموارد هائلة ومؤسسات قوية وأنظمة إدارية راسخة. وقد ثبت بالفعل أن الجهود الأولية للحصول على اللقاح وتوزيعه أصعب مما كان متوقعا في البلدان التي تعاني من الانتشار الحاد للوباء، مثل الولايات المتحدة وأوروبا. ويُعد نشر اللقاحات في الوقت المناسب أمرا ضروريا للحيلولة دون تزايد حالات الإصابة، والحد بصورة حاسمة من فرص حدوث تحورات إضافية في الفيروس.

في اليابان، وهي واحدة من أوائل البلدان التي شهدت حالات إصابة بوباء كوفيد- 19 بعد الصين، كانت إجراءات الحكومة فعالة في خفض الحالات الجديدة بسرعة من خلال سياسات الاحتواء والوقاية. وشمل ذلك ارتداء الكمامات والاختبارات الجماعية والنجاح في عزل المرضى المصابين وفرض تدابير التباعد الاجتماعي. ولكن حتى بعد استقرار حالات الإصابة الجديدة بفيروس كوفيد – 19 في مستوى منخفض جداً لعدة أشهر، تواجه اليابان حاليا موجة جديدة من حالات الإصابة، وتم ربط عدد منها بسلالة جديدة من الفيروس يُحتمل أن تكون معدية أكثر. ويتم النظر، في وقت كتابة هذا التقرير، في احتمال إعلان حالة الطوارئ في طوكيو وتشيبا وسايتاما وكاناغاوا.

في السويد، بعد الارتفاع الكبير في الحالات الجديدة خلال شهري أبريل ومايو، تمكنت الحكومة من السيطرة على الفيروس من خلال استراتيجية غير تقليدية. فبدلاً من تطبيق تدابير التباعد الاجتماعي الأفقي عمليات الإغلاق التي تفرضها الحكومات على مجموعات سكانية ومناطق بأكملها، تم تطبيق استراتيجية تباعد اجتماعي عمودي أقل صرامة، مع قيود طوعية وعزل للمرضى المصابين والأشخاص الأكثر عرضة للتأثر بالوباء. كانت الفكرة تتمثل جزئيا في تشكيل “مناعة قطيع” طبيعية لدى السكان الأصغر سن ا والأكثر صحة. لكن الارتفاع الأخير في الحالات الجديدة يؤدي إلى إحداث تحول في السياسات، حيث بدأت الحكومة في اعتماد تدابير أكثر تقييداً.

بشكل عام، لا يزال وباء كوفيد- 19 خارجا عن السيطرة، حتى في الاقتصادات المتقدمة والتي نجحت في البداية في السيطرة على الوباء، مثل اليابان والسويد، بدأت موجات من الحالات الجديدة تأخذ في الارتفاع. وعلى الرغم من أن أعداد الحالات تتزايد في السويد واليابان، إلا أن العدد الإجمالي يعتبر منخفضا مقارنة بالدول التي يوجد بها انتشار أكثر حدة للوباء. وعلى نحو مماثل، لا ينبغي للبلدان التي استطاعت السيطرة على الوباء أن تتهاون، ويجب عليها الاستمرار في اتخاذ التدابير الوقائية اللازمة حتى يتم الانتهاء من حملات التطعيم الجماعية. وقد يؤدي الفشل في احتواء الوباء إلى حدوث طفرات قد تصعب السيطرة عليها، ويمكن لسلالات كوفيد – 19 المعدية بشكل أكبر، مثل الحالات الجديدة التي انتشرت في المملكة المتحدة وجنوب أفريقيا، أن تنتج أوبئة أكثر حدة وتفتح المجال لحدوث مزيد من الطفرات.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format