💰 Business

QIB Named Best Islamic Bank in Qatar

“المصرف” يحصد جائزة “أفضل مصرف إسلامي في قطر”

QNA

Doha: For the fourth consecutive year, Qatar Islamic Bank (QIB) has been named the “Best Islamic Bank in Qatar” in the 13th edition of the Middle East Banking Awards, presented by EMEA Finance, the leading finance magazine in Europe, Middle East, and Africa.

The prestigious award marks QIBs strong financial performance and the successful implementation of its business strategy. This recognition comes following QIBs success in maintaining its longstanding position as the leading Islamic Bank in Qatar, through introducing a set of market first innovative products, and a rapid acceleration of digital banking products and services.

In addition to being the first Islamic Bank in the world, and the only in Qatar to introduce a digital end to end personal Finance product, and the first Bank in Qatar to introduce other digital products such as the Digital Onboarding Solution, the Instant Credit Card, and fully end-to-end digital accounts for domestic workers, QIB has seen unprecedented levels of digitization of its banking offerings, namely through the award-winning QIB Mobile App.

Rated A1, A-/A-2 and A by Moodys, S&P and Fitch respectively with stable outlooks, QIB has also succeeded to maintain positive financial performance levels despite the challenges and the impact of the pandemic on the global economy.

Commenting on receiving the award, QIBs Group CEO Bassel Gamal said: “Our recognition with this award for the fourth consecutive year demonstrates once again QIBs position in Qatars banking industry. We continue innovating, and strive to offer our retail and corporate customers the best, fastest, and most secure digital banking products and services.”

“Regardless of the challenges posed by the pandemic in 2020, we were able to introduce digital Sharia-compliant banking solutions that allowed all our customers to bank with us remotely 24/7, and to fulfill all their banking needs without needing to visit any of our branches,” he added.

“QIB is committed to leading the banking industry in Qatar with innovative digital-driven products and a customer-centric approach, and we pride ourselves for continuously being trusted by our customers, and for always being at the forefront of banking institutions in supporting the development and diversification of the national economy,” he stressed.

EMEA Finance is a leading global industry publication that reports on major financial events initiated and influenced by the international financial industry active in Europe, the Middle East, and Africa. EMEA Middle East Banking Awards are presented to the top performing Islamic, commercial, and investment banks, as well as asset managers and brokers in countries across the Middle East.

قنا

الدوحة: حصد مصرف قطر الإسلامي (المصرف)، للعام الرابع على التوالي، جائزة “أفضل مصرف إسلامي في قطر” في الدورة الثالثة عشر لحفل جوائز الخدمات المصرفية في منطقة الشرق الأوسط التي تنظمها مجلة “EMEA فاينانس”، المجلة المتخصصة الرائدة في القطاع المالي في أوروبا والشرق الأوسط وإفريقيا.

وقد حصد المصرف هذه الجائزة بعد نجاحه في الحفاظ على مكانته الرائدة في دولة قطر، من خلال إطلاق عدد من الحلول المصرفية الرقمية المبتكرة، فضلا عن تحقيقه للتحول الكبير في رقمنة منتجاته المصرفية.

وإلى جانب كونه المصرف الإسلامي الأول في العالم الذي يطلق خدمة التمويل الفوري الرقمية، والمصرف الوحيد في قطر الذي يقدم هذه الخدمة، يعتبر المصرف أول البنوك القطرية التي تطلق عددا من الخدمات الرقمية المبتكرة مثل خدمة فتح حساب للعملاء الجدد عبر تطبيق الجوال، والبطاقة الائتمانية الفورية، فضلا عن فتح الحسابات للعمال المنزليين من خلال التطبيق. كما حقق المصرف مستويات غير مسبوقة من رقمنة خدماته المصرفية، خاصة عبر تطبيق جوال المصرف الحائز على العديد من الجوائز.

كما نجح المصرف في الحفاظ على مستويات أداء مالي جيد في عام 2020 بالرغم من تداعيات جائحة كورونا (كوفيد-19) على الاقتصاد العالمي وتثبيت التصنيفات الائتمانية على A1 و A-/A-2 وA من قبل كل من وكالة “موديز” ووكالة “ستاندرد آند بورز” ووكالة “فيتش” على التوالي، وكلها ذات نظرة مستقبلية مستقرة.

وتعليقا على الفوز بهذه الجائزة، قال السيد باسل جمال، الرئيس التنفيذي لمجموعة المصرف إن التتويج بهذه الجائزة للعام الرابع على التوالي دليل قوي على مكانة المصرف المميزة ضمن القطاع المصرفي في قطر، مؤكدا حرص المصرف على الابتكار وبمنح العملاء من الأفراد والشركات أفضل الحلول والخدمات المصرفية الرقمية، وأسرعها وأكثرها أمانا.

وأضاف أنه على الرغم من التحديات التي نواجهها في ظل جائحة كورونا، كان المصرف قادرا على إطلاق خدمات مصرفية رقمية ومتوافقة مع أحكام الشريعة الإسلامية، تمكن من خلالها جميع العملاء من إنجاز معاملاتهم المصرفية عن بعد، على مدار الساعة، وطوال أيام الأسبوع، من دون الحاجة إلى زيارة أي من الفروع.

وأكد السيد باسل التزام المصرف بريادة القطاع المصرفي في قطر من خلال الابتكار الرقمي، وتطوير خدمة العملاء، وأن يكون محل ثقة دائمة من طرف العملاء، وفي مقدمة المصارف والمؤسسات المالية التي تسهم في دعم تنمية وتنويع الاقتصاد الوطني.

وتعد مجلة “EMEA فاينانس” مجلة عالمية رائدة في القطاع المالي والمصرفي، وهي متخصصة في إعداد تقارير حول أبرز الفعاليات المالية التي يطلقها أو يؤثر فيها رواد القطاع المالي العالمي في أوروبا والشرق الأوسط وإفريقيا. ويتم منح الجوائز المرموقة من المجلة بالاستناد إلى تقييم شامل لأداء المصارف، والبنوك، فضلا عن مدراء الأصول والوسطاء الماليين في دول الشرق الأوسط.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format