📱 Technology

Signal, Telegram see demand spike as new WhatsApp terms stir debate Jan 8

ازدياد الطلب على تطبيقي ‘سيغنال’ و’تيليغرام’ مع إثارة شروط ‘واتساب’ الجديدة للجدل ٨ يناير

Reuters

Signal and Telegram messaging apps are seeing a sudden increase in demand after larger rival WhatsApp’s updated terms of service raised eyebrows on social media.

WhatsApp, which uses Signal’s encryption technology, laid out fresh terms on Wednesday, asking users to agree to let owner Facebook Inc and its subsidiaries collect user data, including their phone number and location.

Some privacy activists questioned the “accept our data grab or get out” move on Twitter, and suggested users to switch to apps like Signal and Telegram.

Signal’s popularity shot up further on Thursday after it was endorsed by Elon Musk, who has one of the most-followed accounts on Twitter, and by the micro-blogging site’s top boss Jack Dorsey.

More than 100,000 users installed Signal across the app stores of Apple and Google in the last two days, while Telegram picked up nearly 2.2 million downloads, according to data analytics firm Sensor Tower.

New installs of WhatsApp fell 11% in the first seven days of 2021 compared with the prior week, but that still amounted to an estimated 10.5 million downloads globally, Sensor Tower said.

رويترز – ترجمة WGOQatar

تشهد تطبيقات المراسلة سيغنال وتيليغرام زيادة مفاجئة في الطلب بعد أن أثارت شروط خدمة المنافس الأقوى واتساب المحدثة الدهشة على وسائل التواصل الاجتماعي.

وضع واتساب، الذي يستخدم تقنية التشفير الخاصة بسيغنال، شروطًا جديدة يوم الأربعاء، وطلب من المستخدمين الموافقة على السماح لشركة فيسبوك المالكة وشركاتها التابعة بجمع بيانات المستخدم، بما في ذلك رقم الهاتف والموقع.

شكك بعض نشطاء الخصوصية في خطوة “قبول الحصول على البيانات أو الخروج” على تويتر ، واقترحوا على المستخدمين التحول إلى تطبيقات مثل سيجنال وتيليجرام.

ارتفعت شعبية سيغنال أكثر يوم الخميس بعد أن تم تأييدها من قبل إيلون ماسك ، الذي لديه واحدة من أكثر الحسابات متابعة على تويتر ، ومن قبل رئيس موقع التدوين الصغير جاك دورسي.

قام أكثر من 100,000 مستخدم بتثبيت سيجنال عبر متاجر التطبيقات في آبل و غغوغل في اليومين الماضيين ، في حين حصل تيليغرام على ما يقرب من 2.2 مليون تنزيل ، وفقًا لشركة تحليلات سينسور تاور.

وقال سينسور تاور إن عمليات التثبيت الجديدة لـ واتساب انخفضت بنسبة 11٪ في الأيام السبعة الأولى من عام 2021 مقارنة بالأسبوع السابق، ولكن ذلك لا يزال يصل إلى ما يقدر بـ 10.5 مليون تنزيل على مستوى العالم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format