💰 Business😎 LifeStyle

Saudia airlines to start Doha flights from Jan 11

الخطوط الجوية السعودية تبدأ رحلات إلى الدوحة من ١١ يناير

Doha: Saudi Arabian airlines Saudia will resume operating flights from Riyadh and Jeddah to Doha, with 4 scheduled weekly flights from Riyadh and 3 weekly flights from Jeddah.

The airline tweeted on official handle that the first flight from Riyadh to Doha will take off on Monday, January 11 at 16:40 local time and will land in Doha at 18:05 after a 1hour and 25 minutes flight.

Qatar Airways have also started accepting booking for a flight to Riyadh from Doha on January 11. 

These flights will be the first after the Al-Ula agreement was signed by Gulf leaders ending the dispute. Saudi, UAE and Bahrain have restored the ties with Qatar and has reopened the land, air and sea border.

الدوحة : تستأنف الخطوط الجوية السعودية رحلاتها من الرياض وجدة الى الدوحة ب4 رحلات اسبوعية مقررة من الرياض و3 رحلات اسبوعية من جدة .

وغردت الشركة على حسابها الرسمي على تويتر أن أول رحلة من الرياض إلى الدوحة ستقلع يوم الاثنين 11 يناير في الساعة 16:40 بالتوقيت المحلي وستهبط في الدوحة في الساعة 18:05 بعد رحلة تستغرق ساعة و25 دقيقة.

كما بدأت الخطوط الجوية القطرية في قبول حجز رحلة إلى الرياض من الدوحة في 11 يناير. 

وستكون هذه الرحلات الأولى بعد توقيع اتفاقية العلا من قبل القادة الخليجيين لإنهاء النزاع. وقد أعادت السعودية والإمارات والبحرين العلاقات مع قطر وأعادت فتح الحدود البرية والجوية والبحرية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format