💰 Business

Qatar Airways is 1st in Arab world and 2nd in world among top 10 airlines for travel in 2021

“القطرية” الأولى عربياً والثانية عالمياً ضمن أفضل ١٠ شركات طيران للسفر خلال ٢٠٢١

Al-Sharq – WGOQatar Translations 

Doha: Qatar Airways was ranked first in the Arab world and second in the world among the safest airlines for travel during the current year 2021, after a study that included about 385 companies.

According to the French newspaper Le Point, Australian Qantas Airlines came first again on the ranking list of the Airlineratings.com website, which studied data on about 385 airlines, followed by Qatar Airways at the top of the list of the safest airlines to travel in 2021. According to Al-Jazeera Net yesterday.

The French newspaper said in its report that the year 2021 may be exceptional again if you want to travel by plane, given that the Coronavirus epidemic “Covid-19” requires this, adding that despite the sharp decrease in air traffic last year, the “Airline Reading” website collected data For about 385 airlines to rank the ones that will be the safest to travel in the coming months.

selection criteria

Among the criteria that are taken into account are the age of the air fleet, the number of recorded serious accidents and government audits, as well as governance bodies and the aviation industry, or measures put in place to deal with COVID-19.

“The challenge this year is the number of airlines operating flights,” says Geoffrey Thomas, editor-in-chief of Airline Rating. “The 20 safest airlines we have all have continued to organize flights, albeit in a limited way.”

He added that the Australian company Qantas – the oldest in service in the world – emerged in the ranking as this was already the case between 2014 and 2017, then 2019 and 2020, at a time when Air France was absent from the list of the top twenty.

The specialized site highlighted many of the criteria that have turned the scales in favor of Qantas, which is the undisputed leader in the development of the air navigation system in the future, according to the French newspaper report.

The Australian company created a system that allowed pilots to break their routine after the flight suspension period caused by Covid-19, as each pilot had to follow a 6-day program, with one day in particular for entertainment.

 

Qatar Airways excel

According to the report, Qatar Airways and Air New Zealand joined the platform of the safest airlines for travel in 2021, so Qatar Airways came in second and Air New Zealand came in third. While British Airways ranked tenth.

Airline Rating revealed the 10 best low-cost and safest airlines, including Ryanair, Easy Jet and Wizz.

Here are the 20 safest companies in 2021:

1. Australian Qantas Corporation

2. Qatar Airways

3. Air New Zealand

4. Singapore Airlines

5. Emirates Airlines

6. Eva Air

7. Etihad Airways

8. Alaska Airlines

9. Cathay Pacific Airlines

10. British Airways

11. Virgin Australia / Virgin Atlantic

12. Hawaiian Airlines

13. Southwest Airlines

14. Delta Airlines

15. American Airlines

16. Scandinavian Airlines

17. FinnAir

18. Lufthansa

19. Royal Dutch Airlines

20. United Airlines

It is noteworthy that Qatar Airways throughout the spread of the Covid-19 pandemic continued to adhere to its mission of bringing travelers back to their countries, and its network of destinations did not fall below 33 global destinations, and it continued to fly to major cities around the world.

According to the International Air Transport Association (IATA), Qatar Airways became the largest international airline between April and July 2020, accounting for 17.8% of global passenger traffic in April.

During the outbreak of the pandemic, the Qatari carrier helped; More than 3.1 million travelers return home, and has worked closely with governments and companies around the world to operate over 470 unscheduled flights and operate additional flights. The Qatari carrier also supported workers in certain sectors, such as the seafarers’ sector, as it brought more than 150,000 workers in the maritime navigation sector to their countries during the pandemic.

Qatar Airways was able to continue flying throughout the period of the Coronavirus crisis, thanks to its diverse fleet of twin-engine aircraft that are efficient in fuel consumption, and the availability of air cargo capacity that is commensurate with the demand in each market; So, it does not depend on a particular model of aircraft.

The Qatar Airways fleet includes 52 Airbus A350s and 30 Boeing 787s; In the last months of 2020, it received 3 Airbus A350-1000 aircraft, thus strengthening its position as the largest global operator of Airbus A350 aircraft with an average lifespan of approximately two and a half years for the aircraft, and these three aircraft are also equipped with award-winning Qsuite seats in business class.

الشرق

الدوحة: احتلت الخطوط الجوية القطرية المرتبة الأولى عربياً والثانية عالمياً بين شركات الطيران الأكثر أماناً للسفر خلال العام الجاري 2021، بعد دراسة شملت حوالي 385 شركة.

وبحسب صحيفة لوبوان الفرنسية، جاءت خطوط كانتاس (Qantas) الجوية الأسترالية مرة أخرى على قائمة ترتيب موقع إيرلاين ريتينغ (Airlineratings.com)، الذي قام بدراسة بيانات حوالي 385 شركة طيران، وتبعها الخطوط القطرية في رأس قائمة أكثر شركات الطيران أماناً للسفر عام 2021، وفق موقع الجزيرة نت اليوم.

وقالت الصحيفة الفرنسية في تقريرها إن عام 2021 قد يكون استثنائياً مرة أخرى إذا كنت ترغب في السفر بالطائرة، نظراً لأن وباء كورونا “كوفيد 19” يتطلب ذلك، مضيفة بأنه رغم الانخفاض الحاد في حركة النقل الجوي العام الماضي، جمع موقع “إيرلاين ريتينغ” بيانات لحوالي 385 شركة طيران لتصنيف تلك التي ستكون الأكثر أماناً للسفر خلال الأشهر المقبلة.

 

** معايير الاختيار

من بين المعايير التي يتم أخذها بعين الاعتبار عمر الأسطول الجوي وعدد الحوادث الخطيرة المسجلة وعمليات مراجعة الحسابات الحكومية بالإضافة إلى هيئات الحوكمة وصناعة الطيران، أو التدابير الموضوعة للتعامل مع كوفيد-19.

ويقول جيفري توماس، رئيس تحرير إيرلاين ريتينغ “يتمثل التحدي هذا العام في عدد شركات الطيران التي تنظم رحلات جوية. فقد استمرت خطوط الطيران العشرين الأكثر أماناً لديناً جميعاً في تنظيم الرحلات ولو بشكل محدود”.

وأضاف أن شركة كانتاس الأسترالية -الأقدم في الخدمة في العالم- برزت في الترتيب حيث كان هذا هو الحال بالفعل بين عامي 2014 و2017، ثم عامي 2019 و2020، في وقت غابت الخطوط الجوية الفرنسية (Air France) عن قائمة العشرين الأوائل.

وسلط الموقع المتخصص الضوء على العديد من المعايير التي قلبت الموازين لصالح كانتاس، وهي الشركة الرائدة بلا منازع في تطوير نظام الملاحة الجوية في المستقبل، وفق تقرير الصحيفة الفرنسية.

وأنشأت الشركة الأسترالية نظاماً يسمح للطيارين بكسر روتين عملهم بعد فترة تعليق الطيران الناجم عن كوفيد 19، حيث كان ينبغي على كل طيار اتباع برنامج مدته 6 أيام عمل، مع تخصيص يوم على وجه الخصوص للترفيه.

 

** القطرية تتفوق

بحسب التقرير انضمت الخطوط القطرية وطيران نيوزيلندا إلى منصة أكثر شركات الطيران أماناً للسفر عام 2021، فجاءت “القطرية” في المرتبة الثانية وطيران نيوزلندا ثالثة. في حين جاءت الخطوط البريطانية في المرتبة العاشرة.

وكشف موقع إيرلاين ريتينغ عن أفضل 10 شركات طيران منخفضة التكلفة وأكثرها أماناً، من بينها رايان إير (Ryanair)، إيزي جيت (easyjet)، ويز للطيران (Wizz).

وفيما يلي أكثر 20 شركة أماناً عام 2021 :

1. شركة كانتاس الأسترالية

2. الخطوط الجوية القطرية

3. طيران نيوزيلندا

4. الخطوط السنغافورية

5. طيران الإمارات

6. إيفا للطيران

7. الاتحاد للطيران

8. خطوط آلاسكا الجوية

9. خطوط كاثي باسيفيك الجوية

10. الخطوط البريطانية

11. فيرجن أستراليا/فيرجن أتلانتيك

12. خطوط هاواي

13. خطوط ساوث ويست

14. خطوط دلتا

15. الخطوط الأمريكية

16.الخطوط الإسكندنافية

17. فين إير

18. لوفتهانزا

19. الخطوط الملكية الهولندية

20. الخطوط المتحدة

يذكر أن الخطوط الجوية القطرية واصلت طوال فترة انتشار جائحة كوفيد-19 الالتزام بمهمتها المتمثلة بالعودة بالمسافرين إلى بلادهم، كما لم تنخفض شبكة وجهاتها عن 33 وجهة عالمية، واستمرّت بالتحليق إلى المدن الرئيسية حول العالم.

وأصبحت القطرية بحسب الاتحاد الدولي للنقل الجوي (إياتا) أكبر شركة طيران دولية في الفترة بين شهري أبريل ويوليو 2020، حيث استحوذت على 17.8% من حركة المسافرين عالمياً في شهر أبريل.

وخلال فترة انتشار الجائحة، ساعدت الناقلة القطرية؛ ما يزيد عن 3.1 مليون مسافر على العودة إلى بلادهم، وعملت عن كثب مع الحكومات والشركات في مختلف أنحاء العالم لتشغيل ما يزيد عن 470 رحلة غير مُجدولة وتشغيل رحلات إضافية. كما دعمت الناقلة القطرية العاملين في قطاعات معينة مثل قطاع البحّارة، حيث عادت بأكثر من 150 ألف عامل في قطاع الملاحة البحرية إلى بلدانهم خلال الجائحة.

وتمكّنت القطرية من الاستمرار في الطيران طيلة فترة أزمة كورونا، بفضل أسطولها المتنوع من الطائرات ذات المحركين التي تتسم بالكفاءة في استهلاك الوقود، وإتاحة قدرة الشحن الجوي التي تتناسب مع الطلب في كل سوق؛ لذا فهي لا تعتمد على طراز بعينه من الطائرات.

ويضم أسطول طائرات القطرية 52 طائرة من طراز إيرباص A350 و30 طائرة من طراز بوينغ 787؛ وفي الأشهر الأخيرة من عام 2020 استلمت 3 طائرات من طراز إيرباص A350-1000 لتعزز بذلك من مكانتها كأكبر مشغّل عالمي لطائرات إيرباص A350 بمعدل عمرٍ يصل إلى عامين ونصف تقريباً للطائرة، كما تمتاز هذه الطائرات الثلاث بأنها مزوّدة بمقاعد كيو سويت الحائزة على جوائز عالمية على درجة رجال الأعمال.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format