📱 Technology

You’ll lose access to WhatsApp after 8 Feb, unless you agree to these new changes

لن تتمكن من الوصول إلى واتساب بعد ٨ فبراير إلا بعد أن تقبل هذه التغييرات

IANS

Millions of users received an in-app notification from WhatsApp as part of an upcoming global roll-out for over 2 billion users, asking them to either accept the changes in its Terms of Service and privacy policy by February 8 or their accounts will be deleted.

The in-app notification did not elicit much details but clicking on the links clearly mentioned the key changes in how WhatsApp will collect and process users’ information going forward, and the partnership with Facebook, its parent company, as part of a larger unification drive between the family of apps.

“WhatsApp must receive or collect some information to operate, provide, improve, understand, customise, support, and market our Services, including when you install, access, or use our Services,” the updated policy read.

“Businesses you interact with using our Services may provide us with information about their interactions with you. We require each of these businesses to act in accordance with applicable law when providing any information to us,” it further read.

WhatsApp’s new Terms of Service and privacy policy will come into effect on February 8.

The mobile messaging platform said that it works with third-party service providers and “other Facebook Companies” to help it operate, provide, improve, understand, customise, support, and market its services.

“These companies may provide us with information about you in certain circumstances; for example, app stores may provide us with reports to help us diagnose and fix service issues”.

To recall, Facebook CEO Mark Zuckerberg in October said that the company is working hard to merge Messenger, Instagram and WhatsApp so that they can start to function a little bit more like one connected interoperable system.

In a bid to allow cross-messaging among its family of apps, Facebook has reportedly started merging Instagram and Messenger chats. The social network has already integrated Messenger rooms with WhatsApp on the Web.

“There’s more work to happen here. We of course, want to bring in WhatsApp to that interoperability as well. There are more features we want to add even to the Messenger, Instagram interoperability,” Zuckerberg had told analysts during the company’s earnings call.

In its updated policy, WhatsApp said that if “you use our Services with such third-party services or Facebook Company Products, we may receive information about you from them”.

“For example, if you use the WhatsApp share button on a news service to share a news article with your WhatsApp contacts, groups, or broadcast lists on our Services, or if you choose to access our Services through a mobile carrier’s or device provider’s promotion of our Services,” the company said.

WhatsApp said as part of the Facebook Companies, it can make suggestions for you (for example, of friends or group connections, or of interesting content), like “personalising features and content, helping you complete purchases and transactions, and showing relevant offers and ads across the Facebook Company Products,” along with “providing integrations which enable you to connect your WhatsApp experiences with other Facebook Company Products”.

“For example, allowing you to connect your Facebook Pay account to pay for things on WhatsApp or enabling you to chat with your friends on other Facebook Company Products, such as Portal, by connecting your WhatsApp account,” the new policy explained.

شبكة الاخبار الهندو-آسيوية – ترجمة WGOQatar

تلقى ملايين من المستخدمين إشعارًا داخل التطبيق من واتساب كجزء من طرح عالمي قادم لأكثر من 2 مليار مستخدم، يطلب منهم إما قبول التغييرات في شروط الخدمة وسياسة الخصوصية بحلول 8 فبراير أو سيتم حذف حساباتهم.

لم يستخرج الإخطار داخل التطبيق الكثير من التفاصيل، لكن النقر على الروابط ذكر بوضوح التغييرات الرئيسية في كيفية جمع واتساب لمعلومات المستخدمين ومعالجتها في المستقبل، والشراكة مع فيسبوك، الشركة الأم، كجزء من حملة توحيد أكبر بين عائلة التطبيقات.

وكما ورد في السياسة المحدثة.: “يجب أن يتلقى واتساب أو يجمع بعض المعلومات لتشغيل خدماتنا وتوفيرها وتحسينها وفهمها وتخصيصها ودعمها وتسويقها، بما في ذلك عند تثبيت خدماتنا أو الوصول إليها أو استخدامها “.

“قد تزودنا الشركات التي تتفاعل معها باستخدام خدماتنا بمعلومات حول تفاعلاتها معك. نطلب من كل شركة من هذه الشركات أن تتصرف وفقًا للقانون المعمول به عند تقديم أي معلومات إلينا”.

ستدخل شروط الخدمة وسياسة الخصوصية الجديدة الخاصة بواتساب حيز التنفيذ في 8 فبراير.

قالت منصة المراسلة على الهاتف المحمول إنها تعمل مع مزودي خدمات الطرف الثالث و “شركات فيسبوك الأخرى” لمساعدتها على تشغيل خدماتها وتوفيرها وتحسينها وفهمها وتخصيصها ودعمها وتسويقها.

“قد تزودنا هذه الشركات بمعلومات عنك في ظروف معينة؛ على سبيل المثال، قد تزودنا متاجر التطبيقات بتقارير لمساعدتنا في تشخيص مشكلات الخدمة وإصلاحها”.

للتذكير، قال الرئيس التنفيذي لشركة فيسبوك مارك زوكربيرغ في أكتوبر: “إن الشركة تعمل جاهدة لدمج برامج المسنجر والانستغرام والواتساب حتى يتمكنوا من البدء في العمل بشكل أكبر قليلاً مثل نظام واحد متصل قابل للتشغيل البيني”.

وفي محاولة للسماح بتبادل الرسائل بين مجموعة تطبيقاتها، ورد أن فيسبوك بدأ في دمج محادثات الانستغرام والمسنجر. وقامت الشبكة الاجتماعية بالفعل بدمج غرف المسنجر مع الواتساب على الويب.

قال زوكربيرغ للمحللين خلال الإعلان عن أرباح الشركة: “هناك المزيد من العمل الذي يتعين القيام به هنا. نحن بالطبع، نريد إدخال الواتساب إلى هذا التشغيل البيني أيضًا. هناك المزيد من الميزات التي نريد إضافتها حتى إلى المسنجر، وقابلية التشغيل البيني للإنستغرام “.

قال الواتساب في سياسته المحدثة أنه إذا “استخدمت خدماتنا مع خدمات الجهات الخارجية أو منتجات شركة فيسبوك، فقد نتلقى معلومات عنك منها”.

وقالت الشركة: “على سبيل المثال، إذا كنت تستخدم زر مشاركة الواتساب في خدمة إخبارية لمشاركة مقالة إخبارية مع جهات اتصالك على الواتساب أو مجموعاتك أو قوائم البث الخاصة بك على خدماتنا، أو إذا اخترت الوصول إلى خدماتنا من خلال ترويج شركة الجوال أو مزود الجهاز من خدماتنا “.

قال الواتساب كجزء من شركات فيسبوك، بأنه بإمكانه تقديم اقتراحات لك (على سبيل المثال، أصدقاء أو اتصالات جماعية، أو محتوى مثير للاهتمام)، مثل “تخصيص الميزات والمحتوى، ومساعدتك في إكمال عمليات الشراء والمعاملات، وإظهار العروض ذات الصلة والإعلانات عبر منتجات شركة فيسبوك، “جنبًا إلى جنب مع” توفير عمليات التكامل التي تمكنك من ربط تجارب الواتساب الخاصة بك مع منتجات شركات فيسبوك الأخرى “.

أوضحت السياسة الجديدة: “على سبيل المثال، السماح لك بربط حساب فيسبوك باي الخاص بك للدفع مقابل الأشياء على الواتساب أو تمكينك من الدردشة مع أصدقائك على منتجات شركة فيسبوك الأخرى، مثل بورتال، من خلال ربط حساب الواتساب الخاص بك”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
109
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format