⚽ QSL

QNB Stars League: Umm Salal Defeat Al Khor

الدوري القطري: فوز ثمين لأم صلال على الخور

QNA

Doha: Umm Salal defeated Al Khor 1-0 in Week 13 of the 2020-21 season QNB Stars League at the Al Duhail Stadium on Friday.

Kayke Rodriguez scored the all-important goal by converting a penalty in the 14th minute.

Umm Salal scripted their third victory and are on 13 points. The Orange Fortress are thus back on the winning path after suffering their first defeat in five games when they lost 0-1 to holders Al Duhail in Week 12.

Al Khor, who lost 0-3 to Al Arabi in Week 12, are now precariously placed in the 11th position, staring very much at relegation, with seven points, just one point more than bottom-placed Al Kharaitiyat, who had lost 1-3 to Qatar SC on Thursday.

It was The Knights’ eighth defeat.

Referee Abdulrahman Al Jassim awarded the penalty after Umm Salal’s Ahmed Hammoudan was fouled by Al Khor defender Elnagi Elsadiq and prolific scorer Kayke, who switched from Qatar SC to Umm Salal recently, was bang on target from the spot.

Al Khor tried hard for an equaliser and made several attempts at the goal, but found Umm Salal goalkeeper Baba Malick a tough nut to crack on more occasions than one.

Ismail Elhaddad came the closest to scoring in the 32nd minute.

On to the second half, Al Khor goalkeeper Baba Djibril thwarted Hammoudan and Ismail again made attempts in the 56th and 60th minutes, but Umm Salal held fort to register a crucial victory.

Al Khor and Umm Salal had played out a goalless draw in the first leg of 2020-21 season QNB Stars League. 

قنا

الدوحة: اقتنص أم صلال فوزا ثمينا من منافسه الخور (1-صفر) في المباراة التي جرت بينهما مساء الأمس على ملعب “عبدالله بن خليفة” بنادي الدحيل الرياضي في ختام مباريات الجولة الثالثة عشرة من بطولة الدوري القطري لكرة القدم (دوري نجوم QNB) .

سجل البرازيلي كايكى رودريجيز من ركلة جزاء هدف المباراة الوحيد لأم صلال في الدقيقة (14)

وبفوزه الثالث في المسابقة مقابل ست هزائم وأربعة تعادلات، رفع أم صلال رصيده إلى 13 نقطة وتقدم إلى المركز التاسع بعيدا نوع ما عن مراكز الهبوط.

فيما مني الخور بهزيمته الرابعة تواليا الثامنة في المسابقة مقابل فوز وحيد وأربعة تعادلات، ليتجمد رصيده عند 7 نقاط في المركز الحادي عشر وقبل الأخير، وبات مهددا بالهبوط إلى الدرجة الثانية.

جاءت مباراة أم صلال والخور متوسطة المستوى، وشهدت بدايتها محاولات من جانب الفريقين للتسجيل حتى حصل أم صلال على ركلة جزاء بعد مخالفة ارتكبت ضد لاعبه أحمد حموذان بواسطة الناجي الصادق مدافع الخور، تصدى لتنفيذها البرازيلي كايكي رودريجيز ووضعها بإتقان على يسار الحارس بابا جبريل.

وبعد الهدف سعى الخور لمعادلة النتيجة بعدة محاولات ولكن دون جدوى، حيث نجح بابا مالك حارس أم صلال في الذود عن مرماه في أكثر من مناسبة، أبرزها في الدقيقة (32) من تسديدة المغربي اسماعيل الحداد.

كما تصدى بابا مالك لتسديدة اليوناني إيوانيس فيتفاتزيديس القوية في الدقيقة (38) ، فيما مرت تسديدة البرازيلي رفائيل فاذ دوسانتوس فوق العارضة في الدقيقة (44).

وفي بداية الشوط الثاني كاد أم صلال أن يضاعف النتيجة، إلا أن بابا جبريل حارس مرمى الخور، تصدى ببراعة لتسديدة المنفرد أحمد حموذان ومنعه من تسجيل الهدف الثاني لفريقه في الدقيقة (47) .

ومع مرور الوقت دانت الأفضلية والسيطرة للخور الذي ضغط هجوميا وأهدر أكثر من فرصة للتعادل أبرزها فرصة اسماعيل الحداد في الدقيقة (57)، عندما انفرد بمرمي الحارس بابا مالك ولكنه سدد الكرة أعلى العارضة، كما ضاعت فرصة أخرى في الدقيقة (62) من عرضية خطيرة ارسلها اسماعيل الحداد من الجانب الأيسر ، لكن البرازيلي ليوناردو جمالهو دي سوزا أخفق في تحويلها إلى داخل مرمي أم صلال.

وفي الدقائق الأخيرة من المباراة، كثف الخور من محاولات بحثا عن هدف التعادل لدون جدوى، فيما تراجع أم صلال إلى وسط ملعبه وأغلق منطقة جزائه وجميع المساحات أمام لاعبي الخور من أجل المحافظة على تقدمه، وهو ما نجح فيه محققا فوزه الثالث في المسابقة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format