GCC SUMMIT🇶🇦 DOHA

Qatar announces entry and exit procedures at Abu Samra border with Saudi

قطر تعلن إجراءات الدخول والخروج على منفذ أبو سمرة الحدودي مع السعودية

The Peninsula

Doha: Following the opening of the air, land and sea borders between the State of Qatar and the sisterly Kingdom of Saudi Arabia, a number of precautionary measures will be implemented on all arrivals from the Abu Samra border crossing. 

This came in a statement published by the Government Communications Office of the State of Qatar. 

The following procedures will be put in place as of Saturday, 9 January 2021 and are based on Qatar’s current COVID-19 travel and return policies:

All arrivals to the State of Qatar from the Abu Samra border crossing are required to undergo a COVID-19 test and obtain a virus-free certificate no more than 72 hours before travel.

All arrivals will be subject to hotel quarantine for one week. The hotel accommodation is to be booked through the “Discover Qatar” website prior to arrival. All travelers from Qatar wishing to travel through the Abu Samra border crossing must make a reservation for hotel quarantine for the date of return before leaving the country.

All arrivals must sign a formal pledge to adhere to hotel quarantine and follow the policies and conditions of the quarantine, in addition to downloading the Ehteraz application, which traces COVID-19 infections.

These measures are subject to change based on COVID-19 public health indicators in the State of Qatar and around the world.

Source: thepeninsulaqatar

ذا بينينسولا – ترجمة WGOQatar

بعد فتح الحدود الجوية والبرية والبحرية بين دولة قطر والمملكة العربية السعودية الشقيقة، سيتم تنفيذ عدد من الإجراءات الاحترازية على جميع القادمين من معبر أبو سمرة الحدودي. 

جاء ذلك في بيان نشره مكتب الاتصالات الحكومية في دولة قطر. 

سيتم تنفيذ الإجراءات التالية اعتباراً من يوم السبت 9 يناير 2021، وتستند إلى سياسات قطر في محاربة انتشار كوفيد-19 الحالية في السفر والعودة:

ويتعين على جميع الوافدين إلى دولة قطر من معبر أبو سمرة الحدودي الخضوع لاختبار “كوفيد-19” والحصول على شهادة خلو من الفيروس قبل السفر بما لا يزيد عن 72 ساعة.

يخضع جميع القادمين للحجر الصحي في الفندق لمدة أسبوع واحد. سيتم حجز الإقامة في الفندق من خلال موقع “اكتشف قطر” قبل الوصول. يجب على جميع المسافرين من قطر الراغبين في السفر عبر معبر أبو سمرة الحدودي حجز الحجر الصحي في الفنادق لتاريخ العودة قبل مغادرة البلاد.

يجب على الجميع التوقيع على تعهد رسمي بالالتزام بالحجر الصحي في الفنادق واتباع سياسات وشروط الحجر الصحي ، بالإضافة إلى تنزيل تطبيق احتراز ، الذي يتتبع إصابات كوفيد-19.

وتخضع هذه التدابير للتغيير استناداً إلى مؤشرات الصحة العامة في دولة قطر وحول العالم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format