😎 LifeStyle

Get your greens and fruit in a glass with this nourishing yogurt smoothie

ضع الخضروات والفاكهة خاصتك في كأس بهذه الوصفة لمخفوق اللبن المغذي 

By Ellie Krieger | The Washington Post

This green smoothie is not magical. It will not detoxify you (your liver, lungs and digestive system do that just fine) or cleanse you (food doesn’t make you clean or dirty) or fulfill the overblown promises inevitably made about one food or another right after the New Year’s ball drops.

What this smoothie is, however, is a delicious and healthful breakfast or snack which can serve as a mental reset for a fresh start to the year.

Its beautiful celadon hue immediately signals “healthy,” reinforcing that it’s a step toward your best intentions for wellness in 2021. Sipping it is a reminder of how that goal can be achieved with absolute pleasure.

It’s cool, creamy and gently tangy with a base of plain yogurt (providing calcium, protein and probiotics) softly sweetened with whole fruit – a very ripe pear and few dates (adding fiber, vitamin C and minerals) – and with a refreshing zing of ginger root. A handful of almonds adds a layer of texture (plus more protein, fiber and healthy fat), and spinach leaves provide that gorgeous green color and nutritional benefits without any detectable flavor, making this smoothie an ideal way to stealthily incorporate leafy vegetables.

You can play with variations on its basic formula, using Greek or non-dairy yogurt, a ripe banana or chunks of pineapple instead of the pear, a different type of nut or seed, or baby kale instead of spinach, for example, adjusting the thickness and the level of sweetness by adding a little cold water and/or honey to taste.

Now that I think about it, considering this smoothie’s many assets, and given the idea that even the most ordinary things in the world are actually quite miraculous, it might have some magic to it after all.

Green Smoothie With Yogurt, Pear and Ginger

10 minutes; 2 servings

INGREDIENTS

3/4 cup ice

1 cup lightly packed spinach leaves

2/3 cup plain yogurt (low-fat or whole milk, see NOTE)

1/2 cup sliced almonds

1 very ripe medium pear (any variety), peeled, cored and cut into chunks

3 pitted dates, coarsely chopped

1 1/2 teaspoons chopped fresh ginger

Honey, to taste (optional)

DIRECTIONS

Place the ice into a blender and process to crush it. Add the spinach, yogurt, almonds, pear, dates and ginger and blend until smooth and frothy, with a little texture remaining from the almonds and dates. Taste, and then blend in a little honey to taste, if desired.

NOTE: This recipe is best with regular yogurt, but 1/2 cup Greek yogurt plus 2 tablespoons cold water may be substituted.

Nutrition | Calories: 280; Total Fat: 13 g; Saturated Fat: 2 g; Cholesterol: 5 mg; Sodium: 60 mg; Carbohydrates: 35 g; Dietary Fiber: 7 g; Sugar: 23 g; Protein: 10 g.

Recipe from cookbook author and nutritionist Ellie Krieger.

ذا واشنطن بوست – ترجمة WGOQatar

هذا العصير الأخضر ليس سحراً. لن ينظف جسمك من السموم (الكبد والرئتين والجهاز الهضمي تفعل ذلك على ما يرام) أو يطهرك (الطعام لا يجعلك نظيفاً أو قذراً) أو يفي بالوعود المبالغ فيها التي لا مفر منها عن أحد أنواع الأطعمة عند دخول العام الجديد.

هذا العصير هو عبارة عن وجبة إفطار لذيذ وصحية أو وجبة خفيفة يمكن أن تكون بمثابة منشط ذهني لبداية جديدة لهذا العام.

يبدو على هذا المشروب أنه “صحي” بكل وضوح، مؤكدًا على أنه خطوة تجاه نواياك الحسنة للحفاظ على صحة جيدة في 2021. وشربه بمثابة تذكرة كيف أنه بإمكانك بلوغ الأهداف بمتعة خالصة.

إنه بارد, دسم وطري مع قاعدة من الزبادي (التي توفر الكالسيوم, البروتين والبروبيوتيك) محلى بشكل خفيف بالفاكهة الكاملة – حبة كمثرى ناضجة جدا وقليل من التمر (التي تضيف الألياف, فيتامين سي والمعادن) – ومع كمية منعشة قليلة من جذر الزنجبيل. حفنة من اللوز تضيف طبقة من الملمس (بالإضافة إلى المزيد من البروتين والألياف والدهون الصحية)، وأوراق السبانخ توفر هذا اللون الأخضر الرائع والفوائد الغذائية دون أي نكهة يمكن الكشف عنها، مما يجعل هذا العصير وسيلة مثالية لدمج الخضار الورقية خلسة.

يمكنك أن تبدل في صيغته الأساسية، وذلك باستخدام الزبادي اليوناني أو غير مشتقات الحليب، موزة ناضجة أو قطع من الأناناس بدلا من الكمثرى، نوع مختلف من الجوز أو البذور، أو اللفت بدلا من السبانخ، على سبيل المثال، ضبط سمك ومستوى الحلاوة عن طريق إضافة القليل من الماء البارد و / أو العسل حسب الرغبة.

الآن بعد التفكير في الأمر، والنظر في الخواص العديدة لهذا المخفوق، ونظرا لفكرة أنه حتى أكثر الأشياء العادية في العالم هي في الواقع معجزة تماما ، قد يكون به بعض السحر بعد كل شيء.

عصير أخضر مع الزبادي والكمثرى والزنجبيل

10 دقائق؛ 2 حصص

المكونات

3/4 كوب من الثلج

1 كوب أوراق السبانخ المعبأة بخفة

2/3 كوب زبادي عادي (حليب قليل الدسم أو كامل الدسم، انظر للملاحظة)

1/2 كوب من اللوز المقطع

1 كمثرى متوسطة ناضجة جدا (أي نوع)، مقشرة ومقطعة إلى قطع

3 حبات تمر، مفرومة بخشونة

1 1/2 ملعقة صغيرة من الزنجبيل الطازج المفروم

العسل، حسب الذوق (اختياري)

الخطوات

ضع الثلج في الخلاط لتفتيته. أضف السبانخ والزبادي واللوز والكمثرى والتمر والزنجبيل ويُمزج حتى يصبح ناعماً وزبداً، مع القليل من الملمس المتبقي من اللوز والتمر. تذوق، ثم امزج القليل من العسل حسب الرغبة، إذا رغبت.

ملاحظة: هذه الوصفة هي الأفضل مع الزبادي العادي، ولكن 1/2 كوب من الزبادي اليوناني بالإضافة إلى 2 ملعقة طعام من الماء البارد يمكن استبدالها.

التغذية | السعرات الحرارية: 280؛ مجموع الدهون: 13 غرام؛ الدهون المشبعة: 2 غرام؛ الكوليسترول: 5 ملغ. الصوديوم: 60 ملغ. الكربوهيدرات: 35 غرام؛ الألياف الغذائية: 7 غرام؛ السكر: 23 غرام؛ بروتين: 10 غ.

وصفة من مؤلف كتاب الطبخ والتغذية ايلي كريغر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format