🥅 LEAGUES

Atletico Madrid bid farewell to Copa Del Rey from preliminary round

أتلتيكو مدريد يودع كأس ملك إسبانيا من الدور التمهيدي

QNA

Madrid: Atletico Madrid have been knocked out of the Copa del Rey by the third-division side Cornella.

The 10-time Copa winners fell behind to Adrian Jimenez’s sensational flick seven minutes into the second-round tie in Catalonia, goal.com reported.

Saul Niguez hit the woodwork and Lucas Torreira went close with a free-kick, but Ricard Sanchez’s second booking compounded Atleti’s issues as minnows Cornella claimed a famous triumph.

Sanchez was fortunate not to concede a penalty for handball in the opening minutes, before Jose Gimenez, making his 200th Atleti appearance, scythed down Raul Prieto.

With Gimenez, who was booked for his troubles, off the pitch receiving treatment, Cornella added insult to injury, with Agus Medina’s cross flicked home expertly by Jimenez.

قنا

مدريد: أطاح فريق كورنيلا أحد أندية الدرجة الثالثة، بمنافسه أتلتيكو مدريد متصدر الدوري الإسباني لكرة القدم، من الدور الثاني التمهيدي لمسابقة كأس الملك، بعدما هزمه (1-صفر) في كبرى مفاجآت هذا الدور.

ويدين فريق كورنيلا الذي يحتل المركز السابع في دوري “سيغوندا ب”، بالفضل في انتصاره التاريخي إلى لاعبه أدريان خيمينيس صاحب هدف المباراة الوحيد في الدقيقة (7) .

وأخفق لاعبو أتلتيكو في إدراك التعادل، وأكملوا المباراة بعشرة لاعبين منذ الدقيقة (63)، إثر طرد المدافع ريكارد سانشيز لتلقيه البطاقة الصفراء الثانية بعد عشر دقائق من نيله الإنذار الأول.

وهذه هي المرة الثانية التي يخسر فيها أتلتيكو مدريد أمام فريق من الدرجة الثالثة، بعدما أقصي من المسابقة نفسها أمام كولتورال ليونيزا قبل 12 شهرا.

وفي بقية مباريات الدور، فاز ريال بيتيس على يو دي موتيلفيرا (3-1)، وليفانتي على بورتغاليتي، وغرناطة على كولتورال ديبورتيفا ليونيسا، وألميريا على نومانسيا بنفس النتيجة (2-1)، وإلتشي على لانوسيا، ونافالكارنيرو على لاس بالماس، ديبورتيفو ألافيس على ديبورتيفو لاكورونا بنفس النتيجة (1-صفر)، وريال بيتيس على موتيلفيرا، ورايو فاليكانو على هارو ديبورتيفو بنفس النتيجة (3-1) ، وليجانيس على سوكويلاموس، وإسبانيول على ريال بورغوس بنفس النتيجة (2-صفر) ، وأوساسونا على أولوت (3-صفر).

ومن المقرر أن تستكمل اليوم الخميس بقية مباريات الدور التمهيدي من المسابقة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format