💉 Health🦠Coronavirus

How to avoid coronavirus with an infected person in the same house

 مع وجود شخص مصاب في المنزل .. كيف تتجنب عدوى كورونا؟

Al-Sharq – WGOQatar Translations 

Doha: It is now known that people could be infected with Covid -19 through other infected people, and the disease can be transmitted from person to person through small droplets that are scattered from the nose or mouth when the person infected with the virus coughs or sneezes and falls on the surfaces around the person.

According to Al Jazeera Net, the majority of people know that if a friend or relative is found to be infected with the virus, a person should undergo an isolation period of up to 14 days even with the availability of the virus vaccine, but what should be done to avoid infection if a family member is infected with the virus and stay at home?

The U.S. Centers for Disease Control (CDC) have issued guidelines for what to do if a family member is infected with the virus while the rest of the family is not infected, according to these guidelines, the sick person should isolate himself from others at home, but those who live with him should continue to check on the isolated person during his isolation, according to U.S National Interest Magazine

The guidelines also say that “make the sick person use a bedroom and bathroom separate from the bedrooms and bathrooms of the rest of the family, if possible, and have the patient stay in a separate room or in his own area away from others, if possible, and the rest of the family should also try to stay at least 6 feet away from the sick person.”

For those who need to use a common space, they must open the windows in order to maintain air flow, as well as improve ventilation, and the sick person must eat separately from the rest of the uninfected family, while their dishes must be washed with gloves and hot water.

The Centers for Disease Control and Prevention advise those in the condition to “deal with any dishes, cups or cutlery used by the sick person by wearing gloves. They should also be washed with soap and hot water or in the dishwasher.”

الشرق

الدوحة: بات من المعروف أن الأشـخاص يمكن أن يصابوا بعـدوى مـرض فيـروس كورونـا “كوفيـد- 19″عـن طريـق الأشـخاص الآخريــن المصابيــن بالفيــروس، كما يمكــن للمــرض أن ينتقــل مــن شــخص إلــى شــخص آخرعــن  طريـق القطيـرات الصغيـرة التـي تتناثـر مـن الأنف أو الفـم عندمـا يسـعل أو يعطـس الشـخص المصــاب بالفيروس وتتســاقط هــذه القطيــرات علــى الأســطح المحيطــة بالشـخص.

ووفقا للجزيرة نت فإن غالبية الناس يعرفون أنه في حالة ثبوت إصابة صديق أو قريب بالفيروس، فمن المفترض أن يخضع الشخص لفترة عزل تصل إلى 14 يوما حتى في ظل توفر اللقاح المضاد للفيروس،لكن ما الذي ينبغي فعله لتجنب العدوى في حالة إصابة أحد أفراد الأسرة بالفيروس وبقائه داخل المنزل؟

مجلة “ناشونال إنتريست” الأمريكية قالت إن مراكز السيطرة على الأمراض الأمريكية أصدرت إرشادات لما يجب فعله إذا كان أحد أفراد الأسرة مصابا بالفيروس في حين أن باقي أفراد الاسرة غير مصابين، وبحسب هذه الإرشادات فإنه يتوجب على الشخص المريض أن يعزل نفسه عن الآخرين في المنزل، ولكن ينبغي على من يعيشون معه الاستمرار في الاطمئنان على الشخص المعزول أثناء فترة عزلته.

كما تقول الإرشادات “اجعل الشخص المريض يستخدم غرفة نوم وحمام منفصلين عن غرف النوم والحمامات الخاصة بباقي أفراد الاسرة، إن أمكن ذلك، واجعل المريض يقيم في غرفة منفصلة أو في منطقة خاصة به بعيدا عن الآخرين، إذا كان ذلك ممكنا، ويجب أيضا :” أن يحاول بقية أفراد الأسرة الابتعاد بمقدار 6 أقدام على الأقل من الشخص المريض”.

وبخصوص من يحتاجون إلى استخدام مساحة مشتركة، فإنه يتعين عليهم فتح النوافذ من أجل الحفاظ على تدفق الهواء، إلى جانب تحسين التهوية أيضا،ويجب أن يأكل الشخص المريض وهو منفصل عن باقي أفراد الأسرة غير المصابين، بينما يجب أن يتم غسل أطباقه باستخدام القفازات والماء الساخن.

جدير بالذكر إلى أن مراكز السيطرة على الأمراض والوقاية منها تنصح من يمرون بهذه الحالة، أن “يتم التعامل مع أي أطباق أو أكواب أو أدوات مائدة يستخدمها الشخص المريض، بارتداء القفازات. كما يجب أن يتم غسلها بالصابون والماء الساخن أو في غسالة الصحون”.

المصدر: al-sharq

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format