🏆2022

SC Continues to Engage Communities across Qatar on the Road to 2022

اللجنة العليا للمشاريع والإرث تواصل جهودها لتعزيز المشاركة المجتمعية في الإعداد للمونديال

QNA

Doha: The Supreme Committee for Delivery & Legacy (SC) has continued to engage thousands of people in Qatar as the countrys FIFA World Cup preparations continue. Despite the ongoing pandemic, a variety of programs and initiatives run by the SCs Community Engagement Division have thrived in 2020 as Qatar aims to involve everyone on its World Cup journey.

Khaled Al Suwaidi, Stakeholder Relations Senior Manager, said: “Despite the pandemic, its been a very busy year, culminating with the inauguration of Ahmad Bin Ali Stadium. The Fan Zone activations were very well received and it was incredibly fulfilling to see these activities being enjoyed by fans of all ages during the event. It was the perfect end to what has been a difficult year for everyone.”

Al Suwaidi continued: “We will continue to engage with everyone in Qatar as we get ever closer to the first World Cup in our region. We believe every local resident is an ambassador for our tournament and will benefit from Qatars hosting of the tournament.”

During 2020, the SC increased its number of agreements with local community groups to 53. As part of these agreements, groups are given access to the SCs Community Grant Scheme. Eight projects received funds in the last year as the SC helps to boost local projects and ensure their sustainability.

Community Engagement also focused its efforts on volunteering during 2020. The Volunteer Program, established in 2018, already contains a database of more than 260,000 people who are interested in supporting the delivery of both Qatar 2022 and SC events. Many thousands of volunteers have supported a vast number of SC events in recent months, including the inauguration of Ahmad Bin Ali Stadium and Qatars hosting of AFC Champions League matches.

In addition, Community Engagement held a webinar in November to share details about the Volunteer Program with community leaders. Then on 5 December International Volunteer Day an event was held at Khalifa International Stadium to pay tribute to the thousands of people who have supported SC events in recent years. During the event, which was attended by several SC ambassadors, 60 lucky volunteers got the chance to play football on the pitch during a four-team tournament.

The SC has also continued to prepare for the most accessible FIFA World Cup in tournament history through its Accessibility Forum. In 2020, visits to Education City and Ahmad Bin Ali stadiums were organized for forum members in order to test facilities and provide feedback.

Community Engagement has also focused on engaging local students through a range of workshops and seminars at schools and universities in 2020. Lectures were held on a number of topics, including the Qatar 2022 cultural experience and Generation Amazing one of the SCs legacy programs.

A key highlight of the year for Community Engagement took place on Qatar National Day during the inauguration of Ahmad Bin Ali Stadium in Al Rayyan. As part of the event, Community Engagement organized a series of fan activations and cultural experiences for the benefit of spectators.

قنا

الدوحة: واصلت اللجنة العليا للمشاريع والإرث، الجهة المسؤولة عن تسليم مشاريع البنية التحتية اللازمة لاستضافة دولة قطر لبطولة كأس العالم لكرة القدم 2022، خلال عام 2020 جهودها الرامية إلى مشاركة الآلاف من أفراد المجتمع في قطر على طريق استعدادات البلاد لاستضافة نسخة مبهرة من بطولة العالم.

ورغم التحديات التي فرضتها أزمة (كوفيد-19)، نظمت إدارة التواصل المجتمعي باللجنة العليا العديد من البرامج والمبادرات العام الماضي، بهدف مشاركة الجميع في رحلة قطر نحو استضافة النسخة الأولى من المونديال في العالم العربي والشرق الأوسط.

وقال السيد خالد السويدي، مدير علاقات الشركاء باللجنة العليا للمشاريع والإرث، إنه بالرغم من التحديات التي فرضها الوباء العام الماضي في عام 2020، إلا أنه كان عاما مزدحما بالمهام التي تكللت بتدشين استاد “أحمد بن علي” المونديالي.

وأضاف أن الجمهور على اختلاف أعماره، استمتع بالأنشطة التي نظمتها اللجنة العليا في منطقة المشجعين خلال افتتاح استاد “أحمد بن علي”، وأبدى إعجابه بها وهو ما أسعد اللجنة العليا للغاية وكان خير ختام لعام عصيب على الجميع.

وأكد السويدي الاستمرار في التواصل مع جميع الأفراد في قطر، مشددا على أن اللجنة العليا تؤمن بأن كل مقيم في دولة قطر سفير للمونديال، وأن الجميع سيستفيد من استضافة قطر للبطولة.

وشهد العام 2020 زيادة عدد اتفاقيات اللجنة العليا مع الجاليات الأجنبية المقيمة في قطر إلى 53، وتتاح الفرصة أمام أفراد هذه الجاليات للاستفادة من برنامج المنح المجتمعية في اللجنة العليا.

كما شهد العام الماضي تمويل ثمانية مشاريع في إطار جهود اللجنة العليا لدعم المشاريع المحلية لضمان استدامتها.

إلى جانب ذلك ركزت إدارة التواصل المجتمعي في 2020 على برنامج التطوع الذي أطلقته اللجنة العليا في 2018، وتحتوي قاعدة بياناته الآن على أكثر من 265 ألف شخص سجلوا الرغبة للتطوع في استضافة قطر 2022، وفي تنظيم الأحداث التي تستضيفها اللجنة العليا على طريق الإعداد للمونديال.

وشارك آلاف المتطوعين في دعم استضافة عدد من الأحداث خلال الأشهر الأخيرة، بما في ذلك افتتاح استاد أحمد بن علي، وتنظيم مباريات دوري أبطال آسيا 2020.

واستضافت إدارة التواصل المجتمعي في نوفمبر الماضي ندوة عبر الاتصال المرئي لاطلاع قادة الجاليات الأجنبية المقيمة في قطر على تفاصيل برنامج التطوع، كما نظمت الشهر الماضي احتفالية خاصة في استاد خليفة الدولي بمناسبة اليوم العالمي للمتطوعين، لتكريم آلاف المتطوعين الذين أسهموا في نجاح استضافة العديد من الأحداث خلال السنوات الأخيرة.

وشهدت الاحتفالية، التي حضرها عدد من سفراء اللجنة العليا، مشاركة 60 متطوعاً في بطولة لكرة القدم بين أربع فرق على أرضية استاد خليفة الدولي.

وسعيا لتنظيم أفضل نسخة في تاريخ كأس العالم على مستوى سهولة الوصول والحركة، واصلت اللجنة العليا جهودها الرامية إلى تهيئة مرافق البطولة لتلائم ذوي الإعاقة من خلال منتدى التمكين التابع لها، حيث استقبل استاد المدينة التعليمية واستاد أحمد بن علي خلال عام 2020 وفوداً من أعضاء المنتدى للوقوف على التجهيزات الخاصة بذوي الإعاقة وطرح آرائهم وتعليقاتهم حولها.

علاوة على ذلك نظمت إدارة التواصل المجتمعي على مدار العام ورش عمل وندوات في المدارس والجامعات حول عدد من الموضوعات، منها التجربة الثقافية التي يقدمها مونديال قطر 2022 وبرنامج الجيل المبهر، برنامج الإرث الإنساني والمجتمعي في اللجنة العليا، وذلك بهدف التواصل مع الطلاب وتعزيز حماسهم للمونديال.

ومن أبرز النجاحات التي حققتها إدارة التواصل المجتمعي في عام 2020 إثراء منطقة المشجعين بباقة متنوعة من الأنشطة والتجارب الثقافية خلال تدشين استاد أحمد بن علي في منطقة الريان الشهر الماضي، بالتزامن مع اليوم الوطني للدولة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format