😎 LifeStyle

Mobile theatre show staged at Al Khor Park

إقامة عرض للمسرح المتنقل في منتزه الخور

The Peninsula

Doha: The Theater Affairs Center at the Ministry of Culture and Sports organised recently the activities of ‘Arbat Al Zaman’ (mobile theater) in Al Khor Park.

The world-famous mobile theatre is known to reach the public in their places of residence and gatherings, such as public places, parks, and other areas in the country.

Mobile theatre show staged at Al Khor Park

This type of theatre was being held for the first time in Qatar.

The Director of the Theater Affairs Center of the Ministry of Culture and Sports, Salah Al Mulla, said: “The mobile theater activities  were held at Al Khor Park for the first time in Qatar, after the availability and activation of all theatrical elements related to children’s theatre, school and university theater, and the puppet theater.”

Mobile theatre show staged at Al Khor Park

Al Mulla added that during this period, the focus was on puppet theatre, so the idea of a mobile theatre, which dates back to more than 200 years ago, came about, as this vehicle moves from one region to another with the participation of a group of artistes.

He said that the main goal of this activity is to reach 2022 and participate in the launching activities of FIFA World Cup 2022, which will be hosted by Qatar, holding a number of storytelling and theatrical performances, in which characters and stories had an impact in the world and on humanity.

Mobile theatre show staged at Al Khor Park

He said that these activities focus on children, enhance the value of research and exploration, and make use of simple resources to achieve the goals that are reflected by the themes chosen for the theatrical performances in the mobile theatre.

Al Mulla stressed that the Center for Theater Affairs is keen to ensure that the mobile theatre travels to all regions of the country, and be present in public parks and commercial complexes according to the conditions and precautionary measures followed in the state.

Source: thepeninsulaqatar

ذا بينينسولا – ترجمة WGOQatar

الدوحة: نظم مركز شؤون المسرح بوزارة الثقافة والرياضة مؤخراً فعاليات “أربات الزمان” (مسرح متنقل) في منتزه الخور.

ومن المعروف أن المسرح المتنقل الشهير عالمياً يصل إلى الجمهور في أماكن إقامتهم وتجمعاتهم، مثل الأماكن العامة والمتنزهات وغيرها من المناطق في البلاد.

Mobile theatre show staged at Al Khor Park

وكان هذا النوع من المسارح يقام لأول مرة في قطر.

وقال مدير مركز الشؤون المسرحية بوزارة الثقافة والرياضة، صلاح الملا: “أقيمت الأنشطة المسرحية المتنقلة في منتزه الخور لأول مرة في قطر، بعد توافر وتفعيل جميع العناصر المسرحية المتعلقة بمسرح الأطفال ومسرح المدرسة والجامعة ومسرح العرائس”.

Mobile theatre show staged at Al Khor Park

وأضاف الملا أنه خلال هذه الفترة، تم التركيز على مسرح العرائس، لذلك جاءت فكرة المسرح المتنقل، الذي يعود تاريخه إلى أكثر من 200 عام، حيث تنتقل هذه العربة من منطقة إلى أخرى بمشاركة مجموعة من الفنانين.

وقال إن الهدف الرئيسي من هذا النشاط هو الوصول إلى عام 2022 والمشاركة في أنشطة إطلاق بطولة كأس العالم لكرة القدم 2022 التي تستضيفها قطر، حيث تقيم عدداً من العروض القصصية والمسرحية، التي كان للشخصيات والقصص فيها تأثير في العالم وعلى الإنسانية.

Mobile theatre show staged at Al Khor Park

وقال إن هذه الأنشطة تركز على الأطفال، وتعزز قيمة البحث والاستكشاف، والاستفادة من الموارد البسيطة لتحقيق الأهداف التي تعكسها المحاور المختارة للعروض المسرحية في المسرح المتنقل.

وأكد الملا أن مركز شؤون المسرح حريص على أن يسافر المسرح المتنقل إلى جميع مناطق البلاد، وأن يكون متواجداً في الحدائق العامة والمجمعات التجارية وفقاً للظروف والإجراءات الاحترازية المتبعة في الدولة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format