GCC SUMMIT🇶🇦 DOHA

First Qatari plane enters Saudi airspace

أول طائرة قطرية تدخل أجواء السعودية

Dina Al Sabbagh – WGOQatar

Doha: The world’s aviation website Flight Radar, which tracks the world’s aviation traffic, showed that the first Qatar Airways aircraft entered Saudi airspace after the announcement of an agreement to open airspace and border between Saudi Arabia and Qatar yesterday evening, took off from Queen Alia International Airport in Amman towards Hamad International Airport in Doha, Qatar.

Kuwaiti Foreign Minister Sheikh Ahmed Nasser al-Mohammed al-Sabah announced an agreement to open airspace, land and sea border between Saudi Arabia and Qatar as of Monday evening.

دينا الصباغ – WGOQatar

الدوحة: أظهر موقع الطيران العالمي “فلايت رادار” الذي يتتبع حركة الطيران في العالم، أن أول طائرة تابعة للخطوط الجوية القطرية دخلت الأجواء السعودية بعد إعلان الاتفاق على فتح الأجواء والحدود بين السعودية وقطر مساء الأمس، قد أقلعت من مطار الملكة علياء الدولي في العاصمة عمّان باتجاه مطار حمد الدولي في العاصمة القطرية الدوحة.

وأعلن الشيخ أحمد ناصر المحمد الصباح وزير الخارجية الكويتي، التوصل إلى اتفاق يتم بموجبه فتح الأجواء والحدود البرية والبحرية بين المملكة العربية السعودية ودولة قطر اعتبارا من مساء الأمس الإثنين.

First Qatari plane enters Saudi airspace
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
4
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format