⚽ QSL

Amir Cup 2021 Draw Reveals Strong Confrontations

قرعة الأدوار النهائية لكأس سمو الأمير لكرة القدم ٢٠٢١ تسفر عن مواجهات قوية

QNA

Doha: The draw for the Round 16 matches of the HH the Amir Cup in its 49th edition of the 2020-2021 sports season was held on Monday.

The draw revealed strong confrontations for all the teams participating in the Round 16. Al Duhail were drawn to play Al Ahli, Qatar SC will take on Al Shamal, and the two winners will play in the quarterfinals. Moreover, Al Wakrah will play Al Kharaitiyat, and Al Rayyan will face off against Al Markhiya, and the two winners from the two matches will meet in the quarterfinals as well, while the two quarterfinals winners will play in the semi-finals to qualify for the final match.

Al Gharafa will take on Al Shahaniya, Al Sadd will play with Muaither in the Round 16 and the winners will play in the quarterfinals, Al Sailiya will play with Al Khor, while Al Arabi will go head-to-head with Umm Salal, and the winners of these two encounters will play in the quarterfinals as well, qualifying the winners to play in the final match.

The draw was conducted in accordance with the new system of the tournament, where all teams will compete in accordance with the four stages of the championship from the preliminary stage to the final match, in which 16 clubs from the first and second divisions participate.

According to its new mechanism, HH the Amir Cup draw will be based on the ranking of the teams and their positions in the QNB Stars League and the teams of the second division for the last season 2019-2020, where the participating teams have been classified into two brackets.

Group A that will include the first eight teams in the final standings of the QNB League competitions for the 2019-2020 season which are: Duhail, Al Rayyan, Al Sadd, Al Gharafa, Al Sailiya, Al Wakra, Al Arabi and Qatar SC.

Group B will include teams ranked from ninth to 12th place in the QNB Stars League namely Al Ahli, Umm Salal, Al Khor and Al Shahaniya along with the first three-ranked teams of the second division (2020-2019 season) Al Kharaitiyat, Al Markhiya and Al Shamal.

The Round 16 matches are scheduled to start at the end of January.

قنا

الدوحة: أُجريت الأمس/الإثنين/ قرعة الأدوار النهائية بداية من دور الستة عشر من بطولة كأس سمو الأمير المفدى لكرة القدم في نسختها التاسعة والأربعين للموسم الرياضي 2020 / 2021 .

وأسفرت القرعة عن مواجهات قوية لكافة الفرق المشاركة في دور الستة عشر، حيث سيلتقي الدحيل مع الأهلي وقطر مع الشمال والفائزان يلتقيان في دور الثمانية، كما سيلعب الوكرة مع الخريطيات والريان مع المرخية والفائزان من المباراتين يلتقيان في دور الثمانية أيضاً ، فيما يلتقي الفائزان من مباراتي دور الثمانية في الدور نصف النهائي ليتأهل الفائز إلى المباراة النهائية.

كما يلتقي الغرافة مع الشحانية ويلعب السد مع معيذر في دور الستة عشر والفائزان يلتقيان في دور الثمانية، ويلعب السيلية مع الخور ويلتقي العربي مع أم صلال والفائزان من هاتين المواجهتين يلتقيان في دور الثمانية أيضاً ، على أن يلعب الفائزان من مباراتي دور الثمانية في الدور نصف النهائي ليتأهل الفائز إلى المباراة النهائية.

وقد جرت القرعة وفق النظام الجديد للبطولة، حيث ستبدأ جميع الفرق منافساتها وفق مراحل البطولة الأربع بدءاً من المرحلة التمهيدية وصولاً إلى المباراة النهائية والتي يشارك فيها 16 نادياً من أندية الدرجتين الأولى والثانية.

واعتمدت قرعة كأس الأمير وفقا لآليتها على ترتيب الفرق ومراكزها في الدوري القطري ( دوري نجوم QNB ) ودوري الدرجة الثانية للموسم الماضي 2019-2020 ، حيث تم تصنيف الفرق المشاركة إلى مستويين ، ضم المستوى الأول الفئة (أ) الفرق الثمانية الأولى في الترتيب النهائي لمنافسات دوري QNB للموسم 2019-2020 وهي فرق : الدحيل والريان والسد والغرافة والسيلية والوكرة والعربي وقطر.

بينما ضم المستوى الثاني الفئة (ب) الفرق الحاصلة على الترتيب من المركز التاسع إلى المركز الثاني عشر في دوري نجوم QNB وهي فرق :الأهلي وأم صلال والخور والشحانية، مع الفرق صاحبة المراكز الثلاثة الأولى من دوري الدرجة الثانية للموسم الرياضي 2019 / 2020 ، وهي فرق : الخريطيات والمرخية والشمال بالإضافة إلى فريق معيذر المتأهل من المباراة التمهيدية التي أقيمت بين صاحبي المركزين الرابع والخامس من دوري الدرجة الثانية.

ومن المقرر أن تنطلق مباريات دور الستة عشر أواخر يناير الجاري، وتقام وفقاً للائحة البطولة بخروج المغلوب وبدون أشواط إضافية ، حيث سيلجأ الفريقان المتعادلان إلى ركلات الترجيح بعد التعادل بالوقت الأصلي مباشرة، وسيتم الإعلان عن جدول المباريات كاملاً متضمناً ملاعب البطولة لاحقاً.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format