GCC SUMMIT🌍 World🇶🇦 DOHA

Turkey Welcomes Decision to Open Borders between Qatar and Saudi Arabia

تركيا ترحب بقرار فتح الحدود بين قطر والسعودية

QNA

Ankara: Turkey welcomed the decision to open the airspace and land and sea borders between the State of Qatar and the Kingdom of Saudi Arabia.

“We welcome the agreement made to open land, sea and air borders between Qatar and Saudi Arabia as of tonight,” the Turkish Foreign Ministry said in a statement, noting that this development is an important step towards resolving the Gulf crisis that has been going on since June 2017.

The Ministry praised the efforts of the international actors who contributed to reaching the agreement through their mediation efforts, led by the State of Kuwait.

The Ministry expressed the hope for a comprehensive and permanent resolution of the Gulf rift on the basis of mutual respect for the sovereignty of the countries, stressing that Turkey, which is a strategic partner of the Gulf Cooperation Council and places great importance on the security and stability of the Gulf region, will continue to support all efforts in this direction. 

قنا

أنقرة: رحبت تركيا، بقرار فتح الأجواء والحدود البرية والبحرية بين دولة قطر والمملكة العربية السعودية.

وقالت وزارة الخارجية التركية، في بيان لها ، ” نرحب بقرار فتح الحدود البرية والبحرية والجوية بين قطر والمملكة العربية السعودية اعتبارا من هذا المساء”.. مشيرة إلى أن هذا التطور يمثل خطوة هامة لحل الأزمة الخليجية المتواصلة منذ يونيو 2017.

وثمنت الوزارة جهود اللاعبين الدوليين الذين ساهموا عبر أنشطة الوساطة التي قاموا بها في التوصل إلى هذا القرار، وفي مقدمتهم دولة الكويت.. مؤكدة أن تلك الجهود تستحق التقدير.

وأعربت عن تمنياتها بالتوصل إلى حل دائم وشامل لهذا النزاع يقوم على الاحترام المتبادل لسيادة الدول.. مؤكدة أن تركيا، التي تعد شريكة استراتيجية لمجلس التعاون الخليجي وتولي أهمية كبيرة لأمن واستقرار منطقة الخليج، ستواصل دعم كافة الجهود التي تصب في هذا الإطار.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format