💰 Business

Qatar Airways Takes Delivery of its 53rd Airbus A350

القطرية تتسلم طائرتها الـ ٥٣ من طراز إيرباص ايه ٣٥٠

QNA

Doha: Qatar Airways took delivery of its 53rd Airbus A350. The national carrier of the State of Qatar is the largest operator of Airbus A350 aircraft with 34 A350-900 and 19 A350-1000, reaffirming its position as the ideal choice for environmentally conscious long-haul passengers. The A350-1000 is fitted with the airline’s multi award-winning Business Class seat, Qsuite, and will operate on strategic routes to and from Africa, the Americas, Asia-Pacific and Europe.

HE Qatar Airways Group Chief Executive Akbar Al Baker said: “Despite the challenges of the pandemic, we continue to invest in our fleet, operating the youngest, most fuel-efficient and technologically advanced aircraft in the skies. This strategic investment in sustainable twin-engine aircraft has enabled us to continue flying during the most challenging year in aviation’s history, helping take over 3.1 million people home since the start of the pandemic. As global travel recovers, our passengers can rely on us to fly greener and smarter with more flights to more destinations via the Best Airport in the Middle East, Hamad International Airport.”

Environmentally conscious passengers can travel with the reassurance that Qatar Airways continuously monitors the market to assess both passenger and cargo demand to ensure it operates the most efficient aircraft on each route. Rather than being forced to fly oversized aircraft due to limited aircraft options, reducing the flexibility for passengers to travel when they want, Qatar Airways has a variety of sustainable aircraft it can choose from to offer more flights with the right capacity in each market. Qatar Airways is fully utilising its fleet of 53 A350 aircraft to more than 45 destinations in the airline’s network, including Johannesburg, London, Melbourne, New York, Paris, Sao Paolo and Singapore.

Due to COVID-19’s impact on travel demand, the airline has grounded its fleet of Airbus A380 as it is not environmentally justifiable to operate such a large, four-engine aircraft in the current market. The national carrier of the State of Qatar continues to rebuild its network, which currently stands at over 110 destinations with plans to increase to 129 by the end of March 2021. With more frequencies being added to key hubs, Qatar Airways offers unrivalled connectivity to passengers, making it easy for them to change their travel dates or destination if they need to. 

قنا

الدوحة: تسلمت الخطوط الجوية القطرية طائرتها الثالثة والخمسين من طراز إيرباص A350، لتؤكد على مكانتها كأكبر مشغل عالمي لهذا النوع من طائرات إيرباص، حيث أصبحت تشغّل ضمن أسطول طائراتها الحديث، 34 طائرة من طراز A350-900 و19 طائرة من طراز A350-1000.

وبذلك، تعزز /القطرية/ أيضاً من مكانتها بوصفها الخيار المثالي والأفضل للمسافرين الحريصين على حماية البيئة خلال الرحلات طويلة المدى .

وقد تم تجهيز الطائرات من طراز A350-1000 بمقاعد كيو سويت على درجة رجال الأعمال، وسيتم تخصيصها لتشغيل الرحلات الطويلة في إفريقيا والأمريكيتين ومنطقة آسيا والمحيط الهادئ وأوروبا.

وقال سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجويّة القطريّة إنه “على الرغم من التحديات التي فرضتها علينا جائحة كوفيد 19 إلّا اننا لم نتوقف عن الاستثمار في أسطول طائراتنا وتشغيل الطائرات الأحدث والأكثر تقدّماً من الناحية التكنولوجية في الأجواء والتي تتسم أيضاً بالكفاءة في استهلاك الوقود. كما أن استثمارنا الاستراتيجي في الطائرات المستدامة ذات المحركين مكّننا من الاستمرار في التحليق في الأجواء خلال العام الذي يعدّ الأكثر صعوبةً في تاريخ قطاع الطيران، ومن المساعدة في نقل أكثر من 3.1 مليون مسافر على العودة إلى بلدانهم منذ انتشار الجائحة”.

وأضاف : مع تعافي قطاع السفر العالمي، سيتمكّن مسافرونا من الاعتماد علينا للتحليق بهم بشكل أكثر استدامةً وذكاءً، والاستمتاع بخيارات سفر متنوعة إلى وجهات عالمية أكثر عبر أفضل مطار في الشرق الأوسط، مطار حمد الدولي.

ونوه سعادته بأن المسافرين الحريصين على حماية البيئة، سيحظون بالفرصة للسفر براحة وطمأنينة مع الخطوط الجوية القطرية التي تراقب ما يطرأ من تطورات على حركة السوق باستمرار، من أجل تقييم الإقبال على رحلات الركاب والشحن الجوي على حدّ سواء، وذلك لتشغيل الطائرة الأكثر كفاءة إلى كل وجهة، بدلاً من تشغيل الطائرات كبيرة الحجم التي تحدّ من خيارات السفر المتاحة أمام المسافرين، لافتا في هذا السياق لما تمتاز به الخطوط الجوية القطرية بامتلاكها لأسطول من الطائرات المستدامة والمتنوعة، ما يمكنها من تقديم خيارات سفر متنوعة تتناسب مع الطلب على كل وجهة.

وأوضح أن الناقلة القطرية تسير أسطول طائراتها المكوّن من 53 طائرة من طراز A350 ، إلى أكثر من 45 وجهة على شبكة وجهات الخطوط الجوية القطرية العالمية، بما في ذلك، جوهانسبورغ ولندن وملبورن ونيويورك وباريس وساوباولو وسنغافورة.

يذكر أنه نتيجةً لتأثير جائحة كورونا /كوفيد -19/ على السفر، ارتأت الناقلة القطرية إيقاف تشغيل طائراتها من طراز إيرباص A380 التي تعمل بأربعة محركات، حيث إنه لا يوجد مبرر من الناحية البيئية لتشغيل طائرة بهذا الحجم الكبير لخدمة الأسواق حالياً، في حين تعتزم الناقلة الوطنية ، التي تسير رحلاتها حاليّاً إلى 110 وجهات عالمية، مواصلة بناء شبكة وجهاتها العالمية لتصل إلى 129 وجهة عالمية مع حلول نهاية شهر مارس 2021 ، في وقت تمنح فيه الخطوط الجوية القطرية مسافريها خيارات سفر سلسة، مع إضافة رحلات جديدة إلى العديد من المدن العالمية، وكذا إمكانية تغيير تاريخ أو وجهة السفر متى رغبوا بذلك .

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format