💰 Business😎 LifeStyle

Qatar Airways Holidays increases discounts for Maldives packages

القطرية للعطلات تزيد خصومات باقات المالديف

Qatar Airways Holidays celebrates the beginning of the New Year by offering Qatar’s citizens and residents additional savings of up to QR1,800 on its popular ‘Travel Bubble Holidays’ packages to the Maldives, for bookings made up to January 7.

Customers can benefit from this exclusive offer by using the discount voucher code ‘maldivesdeal’.

Due to high demand, Qatar Airways Holidays extended the travel period of its packages to the Maldives until February 5, with the last departure date being January 31.

Travel Bubble Holidays packages are available to book on the Qatar Airways Holidays website or from a local travel agent until January 15.

Even though the Maldives is no longer part of the Green List countries published by the Ministry of Public Health, the Travel Bubble Holidays remain unaffected and is the “only safe and convenient” gateway to the tropical islands as no quarantine or self-isolation upon return is required for Qatar’s citizens and no Exceptional Entry Permit, quarantine or self-isolation upon return required for Qatar’s residents.

Qatar Airways Group Chief Executive HE Akbar al-Baker said, “We are pleased to offer our popular Travel Bubble Holidays packages at reduced rates as well as to extend the travel period until February 5, giving the opportunity to more citizens and residents of Qatar to book a well-deserved holiday to the Maldives with no quarantine or self-isolation upon return.”

All packages include return flights between Qatar and the Maldives on Qatar Airways’ exclusive flights for Travel Bubble Holidays customers, accommodation on a full board basis, return airport transfers, and all taxes.
Customers will have access to all hotel facilities, be able to upgrade their meal package, heavily discounted rates at retail outlets, and flexible cancellation policies.

Three high-end luxury properties including the Sandies Bathala Maldives 4-star resort, Diamonds Thudufushi Beach 5-star resort and Amaya Kuda Rah 5-star resort – each situated on their own private island – are exclusively available for guests travelling from Qatar.
For the safety of themselves and fellow travellers, all Travel Bubble

Holidays guests must:

• Take a PCR test in Doha and get a negative Covid-19 PCR test certificate issued no more than 72 hours before departure. This is a requirement of the Maldives government
• Sign a release form committing to the terms and conditions of the exclusive Travel Bubble Holidays
• Take a rapid PCR test at Hamad International Airport. Results will be available within 15 minutes, and passengers will be allowed to travel if negative
• Arrive in the Maldives, where no additional tests are needed, and take a transfer by speedboat directly to the resort
• Return to Maldives airport via speedboat transfer on the day of departure
• Take a rapid PCR test upon arrival into Doha. If negative, return home without the need to quarantine or self-isolate
Customers are requested to read all related FAQs before booking their holiday, and in case of any additional questions or assistance, they can email Qatar Airways Holidays’ travel experts at QRHtravelbubble@qatarairways.com.qa. More details can be had from this link.

الراية

الدوحة: كشفت القطرية للعطلات عن تقديم خصومات إضافية تصل إلى 1800 ريال على أسعار باقات الجسر الجوي الآمن للعطلات بين قطر والمالديف للمواطنين والمقيمين في قطر، مشيرة إلى أنه يمكن الاستفادة من الخصومات حتى 7 يناير الجاري من خلال إدخال الرمز الترويجي (maldivesdeal).

وأشارت القطرية للعطلات إلى أن الرحلات إلى المالديف شهدت إقبالًا كبيرًا ما دفعها إلى تمديد فترة السفر حتى 5 فبراير المقبل مع مغادرة آخر رحلة ضمن الجسر الجوي في 31 يناير الجاري.

وأوضحت الشركة أنه يمكن للمسافرين حجز باقات السفر ضمن الجسر الجوي عبر الموقع الإلكتروني للقطرية للعطلات أو من خلال أحد وكلاء السفر المحليين حتى 15 يناير الجاري، وسيحظى المسافرون بالفرصة لزيارة المالديف دون حجر صحي عند العودة بالرغم من أنها لم تعد إحدى الدول ضمن القائمة الخضراء لفيروس (كوفيد- 19 ) التي تنشرها وزارة الصحة العامة، حيث سيعفى المواطنون من شرط الحجر الصحي أو العزل الذاتي لدى عودتهم إلى الدوحة، فيما سيعفى المقيمون في قطر من شرط الحصول على تصريح الدخول الاستثنائي أو الحجر الصحي أو العزل الذاتي للعودة إلى الدوحة.

وأعرب سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية، عن سعادته بإتاحة باقات الجسر الجوي الآمن للعطلات بين قطر والمالديف بأسعار مخفّضة، والتي تمنح المواطنين والمقيمين الفرصة للاستمتاع بإجازة إلى المالديف بدون حجر صحي أو عزل منزلي بعد عودتهم إلى الدوحة.

وتشمل الباقات على تذاكر سفر ذهابا وعودة بين الدوحة والمالديف على الخطوط الجوية القطرية، وإقامة شاملة لكافة وجبات الطعام، والتنقّل من وإلى المطار، وجميع الضرائب والرسوم، وسيتمكن الضيوف من استخدام المرافق الفندقية، أو ترقية باقات الطعام، والحصول على خصومات كبيرة في منافذ البيع بالتجزئة في المنتجعات، وسياسة مرنة للإلغاء.

وسيكون بوسع المسافرين من قطر الحجز في ثلاثة منتجعات فاخرة في جزر المالديف، والتي ستكون جميعها مخصصة حصريا لعملاء القطرية للعطلات، وهي منتجع Sandies Bathala Maldives، ومنتجع Diamonds Thudufushi Beach & Water Villas ، ومنتجع Amaya Kuda Rah .

وأشارت القطرية للعطلات إلى أنه يجب على المسافرين الراغبين بالاستفادة من هذا العرض الوفاء بالمتطلبات التالية: إجراء فحص PCR والحصول على شهادة تثبت خلو المسافر من (كوفيد- 19) على أن تكون هذه الشهادة قد صدرت قبل 72 ساعة من السفر، وذلك بناءً على ما تشترطه الحكومة في المالديف، والإمضاء على نموذج للتأكيد على التزامهم بشروط وأحكام الجسر الجوي الآمن للعطلات ، وإجراء فحص PCR سريع في مطار حمد الدولي، سوف يتم الحصول على النتيجة خلال 15 دقيقة.

وأوضحت الشركة أنه عند الوصول إلى المالديف لن يكون هناك أي فحص إضافي حيث سيتوجه المسافرون إلى القارب السريع الذي سينقلهم مباشرةً إلى المنتجع، وإن وسيلة النقل من المنتجع إلى مطار المالديف ستكون باستخدام القارب السريع، مشيرة إلى أنه يجب على المسافر إجراء فحص PCR عند العودة إلى الدوحة، وفي حال كانت نتيجة الفحص سلبية سيتوجه المسافر إلى بيته دون الحاجة إلى الحجر الصحي أو العزل الذاتي .

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format