🥅 LEAGUES

Milan Beat Benevento to Regain Serie A Top Spot

ميلان يهزم بينيفينتو ويحافظ على صدارة الدوري الإيطالي

QNA

Rome: Milan defeated Benevento 2-0 on Sunday in the Serie A at the Ciro Vigorito stadium.

With rivals Inter having gone top after a 6-2 thrashing of Crotone earlier on Sunday, the Rossoneri responded with a gritty victory at Stadio Ciro Vigorito, goal.com reported.

Franck Kessie scored a first-half penalty but Sandro Tonali was dismissed before the interval to make it a potentially uncomfortable evening for the visitors.

However, Pioli’s men dug deep and Rafael Leao produced a moment of magic four minutes into the second half, with Gianluca Caprari’s missed spot-kick robbing Benevento of a golden chance to get back into the match.

With champions Juventus up next, Milan have a chance to send out a signal to the rest of the division that this really could be their year.

قنا

روما: حافظ ميلان على صدارة الترتيب العام لبطولة الدوري الإيطالي لكرة القدم، بعد فوزه الثمين على مضيفه بينيفينتو /2-صفر/ في المباراة التي جرت بينهما مساء الأمس، على ملعب /سانتا كولومبا/ بمدينة بينيفينتو في إطار مباريات الجولة الخامسة عشرة من المسابقة.

وسجل الإيفواري فرانك كيسي من ركلة جزاء والبرتغالي رافاييل لياو الهدفين في الدقيقتين /15، 49/.

وشهدت المباراة طرد ساندرو تونالي لاعب ميلان في الدقيقة /33/ ليكمل الفريق المباراة بعشرة لاعبين، كما شهدت إهدار بينيفينتو فرصة تقليص الفارق بعدما أخفق لاعبه جيانلوكا كابراري في تسجيل ركلة جزاء في الدقيقة /61/.

ورفع ميلان بفوزه الثالث تواليا رصيده إلى 37 نقطة في صدارة الترتيب العام للمسابقة بفارق نقطة واحدة عن أقرب منافسيه وجاره انتر ميلان الذي حقق فوزا كبيرا على ضيفه كروتوني /6-2/، فيما جاء روما في المركز الثالث برصيد 30 نقطة.

في المقابل، مني بينيفينتو بهزيمته السابعة مقابل خمسة انتصارات وثلاثة تعادلات، ليتجمد رصيده عند 18 نقطة في المركز العاشر بترتيب البطولة.

وبعيدا عن فريقي الصدارة، أقيمت مساء الأمس سبع مباريات أخرى أسفرت عن فوز أتلانتا على ضيفه ساسولو /5-1/، ونابولي على مضيفه كالياري /4-1/، وتورينو على مضيفه بارما /3-صفر/، وروما على ضيفه سمبدوريا وهيلاس فيرونا على مضيفه سبيزيا بنفس النتيجة /1-صفر/، فيما تعادل جنوى وضيفه لاتسيو /1-1/، وفيورنتينا وضيفه بولونيا /صفر-صفر/.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format