👮‍♂️ Government

The General Authority of Customs receives transactions electronically

الهيئة العامة للجمارك تستقبل المعاملات الكترونياً

Dina Al Sabbagh – WGOQatar Translations 

Doha: The General Customs Authority has recently announced the system “Al-Nadeeb” which provides the feature of tracking transactions instantly through notices of text messages or via e-mail, pointing out that the system allows to attach documents and customs declaration and download much information such as items of goods and goods at once and match the validity of the information, which helps to finish transactions more quickly.

In a tweet on its official Twitter account, the Authority announced that it recorded 135 seizure reports last November, as part of its ongoing efforts to continue its tasks. In addition, the customs declaration system aims to automate the process of passengers declaring for cash or equivalent precious metals or precious stones, and to provide easily accessible databases when needed, as well as the importance of cooperation and integration between state agencies.

دينا الصباغ – WGOQatar

الدوحة: أعلنت الهيئة العامة للجمارك منذ فترة عن نظام «النديب» الذي يتيح خاصية تتبع المعاملات لحظيًا من خلال إشعارات برسائل نصية أو عبر البريد الإلكتروني، لافتة إلى أن النظام يتيح إرفاق الوثائق والبيان الجمركي وتحميل العديد من المعلومات مثل أصناف البضائع والسلع دفعة واحدة ومُطابقة صحة المعلومات، ما يساعد في إنهاء المعاملات بسرعة أكبر.

حيث أعلنت الهيئة في تغريدة على حسابها الرسمي على تويتر، إنها سجلت 135 محضر ضبط خلال شهر نوفمبر الماضي، في إطار سعيها المتواصل لمواصلة المهام الموكلة إليها. إضافةً إلى أن نظام الإقرار الجمركي يهدف إلى أتمتة عملية إقرار المسافرين عما بحوزتهم من مبالغ نقدية محمولة أو ما يوازيها من معادن ثمينة أو أحجار كريمة، وتوفير قواعد بيانات يسهل الوصول إليها حين الحاجة إلى ذلك، وكذلك لأهمية التعاون والتكامل بين أجهزة الدولة فقد تم الربط الإلكتروني مع الجهات المعنية وأجهزة الرقابة المالية في الدولة ليتم تزويدها بالبيانات المطلوبة من خلال هذا النظام لتسهيل عملية تحليل المعلومات.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format