📱 Technology

SolarWinds hackers accessed Microsoft source code, the company says

مايكروسوفت: قراصنة سولارويندز تمكنوا من الوصول إلى شفرة مصدر

Reuters

WASHINGTON – The hacking group behind the SolarWinds compromise was able to break into Microsoft Corp and access some of its source code, Microsoft said on Thursday.

In a blog post, Microsoft said its investigation had turned up irregularities with a “small number of internal accounts” and that one of the accounts “had been used to view source code in a number of source code repositories.”

The disclosure adds to the ever-growing picture of the compromises associated with the SolarWinds hack, which used the Texas-based company’s flagship network monitoring software as a springboard to break into the sensitive U.S. government networks and other tech companies. Microsoft had already disclosed that like other firms it found malicious versions of SolarWinds’ software inside its network, but the source code disclosure is new.

A company’s source code – the underlying set of instructions that run a piece of software or an operating system – is typically among its most closely guarded secrets.

It is not clear how many or specifically which source code repositories the hackers were able to access. A Microsoft spokesman declined to elaborate on the blog post.

Microsoft said the hijacked account did not have the ability to modify any Microsoft code. The blog post further added it has found no evidence of access “to production services or customer data.”

“The investigation, which is ongoing, has also found no indications that our systems were used to attack others,” it said. 

رويترز – ترجمة WGOQatar

صرحت شركة مايكروسوفت يوم الخميس إن مجموعة القرصنة التي تقف وراء عملية اختراق سولارويندز تمكنت من اختراق شركة مايكروسوفت والوصول إلى بعض شيفرات المصدر الخاصة بها.

قالت مايكروسوفت في مدونة، إن تحقيقها كشف عن مخالفات في “عدد صغير من الحسابات الداخلية” وأن أحد الحسابات “تم استخدامه لعرض شيفرة المصدر في عدد من مستودعات شيفرات المصدر”.

يضيف الكشف إلى الصورة المتزايدة باستمرار لعمليات الاختراق المرتبطة بقرصنة سولارويندز، والتي استخدمت برنامج مراقبة الشبكة الرائد للشركة ومقرها تكساس كنقطة انطلاق لاقتحام شبكات الحكومة الأمريكية الحساسة وشركات التكنولوجيا الأخرى. كشفت مايكروسوفت بالفعل أنها عثرت، مثل الشركات الأخرى، على إصدارات ضارة من برنامج سولارويندز داخل شبكتها، لكن الكشف عن رمز المصدر جديد.

عادةً ما يكون كود مصدر الشركة – المجموعة الأساسية من التعليمات التي تشغل جزءًا من البرنامج أو نظام التشغيل – من بين أسرارها الأكثر حراسة.

ليس من الواضح عدد أو أي مستودعات كود المصدر التي تمكن المتسللون من الوصول إليها. ورفض متحدث باسم مايكروسوفت الخوض في التفاصيل بشأن منشور المدونة.

وقالت مايكروسوفت إن الحساب الذي تم اختراقه ليس لديه القدرة على تعديل أي شيفرة خاصة بمايكروسوفت. وأضاف منشور المدونة أيضًا أنه لم يعثر على أي دليل على الوصول إلى “خدمات الإنتاج أو بيانات العملاء”.

وأضافت أن “التحقيق الجاري لم يجد أي مؤشرات على أن أنظمتنا استخدمت لمهاجمة الآخرين”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format