🎮Games & Movies

Tencent games removed from Huawei app store over revenue dispute-source

إزالة ألعاب تينسنت من متجر تطبيقات هواوي بسبب خلاف على الإيرادات

Reuters

BEIJING – Tencent’s online game offerings have been removed from Huawei’s app store since the two companies failed to reach an agreement on revenue sharing, Tencent and a source said on Friday.

“Due to the failure of Huawei’s mobile game platform to renew its contract with our Mobile Game Promotion Project Agreement as scheduled, relevant products of Tencent Games were suddenly removed from the shelves early this morning,” Tencent said in a statement.

“At present, active communication is being made to try to resume as soon as possible,” it said.

Tencent sells some of the top-ranked online games worldwide, while Huawei has a 41.4% share of the China mobile phone market and 14.9% of the global market, according to data from market research firms IDC and Canalys.

A source said the games were removed because the companies could not agree on a revenue sharing deal for the app store sales. Huawei insists on receiving a 50% cut, the source said.

Huawei did not immediately respond to a request seeking comment. Tencent did not immediately respond to a request seeking comment on whether the firms had disagreed about revenue sharing.

There was already some resistance from games developers to Huawei’s revenue demands. This included Shanghai-based developer Mihoyo, which last year decided not to place its hit game “Genshin Impact” on Huawei’s app store because it did not agree with the commission structure for sales

رويترز – ترجمة WGOQatar 

بكين: صرحت شركة تينسنت ومصدر يوم الجمعة إن عروض الألعاب عبر الإنترنت التي تقدمها شركة تينسنت حذفت من متجر تطبيقات هواوي بسبب فشل الشركتين في التوصل إلى اتفاق بشأن تقاسم الإيرادات.

وقالت شركة تينسنت في بيان: “نظرًا لإخفاق منصة الألعاب على الأجهزة المحمولة من هواوي في تجديد عقدها مع اتفاقية مشروع ترويج ألعاب الهاتف المحمول كما هو مقرر، فقد تمت إزالة المنتجات ذات الصلة من ألعاب تينسنت فجأة من متجر التطبيقات في وقت مبكر من صباح البارحة”.

وقالت “في الوقت الحاضر، تجري اتصالات نشطة لمحاولة استئنافها في أسرع وقت ممكن”.

تبيع تينسنت بعضًا من أفضل الألعاب عبر الإنترنت في جميع أنحاء العالم، بينما تمتلك هواوي حصة 41.4 ٪ من سوق الهواتف المحمولة في الصين و14.9 ٪ من السوق العالمية، وفقًا لبيانات من شركات أبحاث السوق “آي دي سي” و “كاناليس”.

وقال مصدر إن الألعاب أزيلت لأن الشركات لم تتمكن من الاتفاق على صفقة تقاسم الإيرادات لمبيعات متجر التطبيقات. وقال المصدر إن هواوي تصر على الحصول على حصة بنسبة 50٪.

لم ترد هواوي على الفور على طلب للحصول على تعليق. لم ترد تينسنت على الفور على طلب للحصول على تعليق بشأن ما إذا كانت الشركات قد اختلفت بشأن تقاسم الإيرادات.

كان هناك بعض المقاومة من مطوري الألعاب لمطالب عائدات هواوي. وشمل ذلك المطور مي هو يو ومقره شنغهاي، الذي قرر العام الماضي عدم وضع لعبته الناجحة “غرينشن امباكت” على متجر تطبيقات هواوي لأنه لم يوافق على هيكل العمولة للمبيعات.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format