💰 Business

Merwad Exhibition Opens with Great Participation by Businesswomen from Qatar, Other Countries

بدء فعاليات معرض “مرود” بمشاركة كبيرة من رائدات الأعمال في قطر وخارجها

QNA

Doha: The fifth edition of Merwad Exhibition began Friday with the participation of more than 130 Qatari businesswomen at the Doha Exhibition and Convention Centre.

Speaking after the opening the five-day expo, Qatar Chamber’s board member Ibtihaj Al Ahmadani said that holding this expo in this time affirmed that the private sector has bypassed the repercussions of Covid-19 pandemic, noting that Qatar has successfully managed to deal with the crisis through the adoption of precautionary measures that aimed to preserve the health of people and at the same time protect the economy.

Al Ahmadani praised the expo’s development across its previous editions in terms of the variety of displayed items which showcase the innovation and high quality, as well as the large turnout of visitors and the number of exhibitors, assuring that the participation of designers from five countries despite the crisis is a testimony of the success the exhibition recorded since its inception.

She also emphasized the Chamber’s support for businesswomen and entrepreneurs and the Chamber’s concern to sponsoring exhibitions organized by Qatari businesswomen as well as promoting their products inside and outside the state.

Al Ahmadani also pointed to the role played by the QC’s Qatari Businesswomen Forum in boosting and supporting Qatari businesswomen in the economic activity.

For her part, Director of Vouge Event Company Tamader Al Marri said the expo witnessed large participation by Qatari businesswomen and designers from Kuwait, Oman, Turkey, India and China. Held on an area of 6000 sqm, the expo included 140 pavilions of clothes, abaya and women’s accessories.

She stressed that Merwad expo has become a landmark in the exhibition industry and has managed to achieve success in the previous editions.

Al Marri also praised the large turnout of businesswomen and designers, assuring that this type of exhibitions contribute to the expansion of woman in the national economy.

قنا

الدوحة: انطلقت ،يوم الأمس، فعاليات النسخة الخامسة لمعرض “مرود” بمركز الدوحة للمعارض والمؤتمرات، والذي يستمر لمدة خمسة أيام.

وقالت السيدة ابتهاج الأحمداني عضو مجلس ادارة غرفة قطر ورئيسة منتدى سيدات الأعمال القطريات، في تصريح صحفي عقب افتتاحها المعرض ، إن إقامة المعرض في هذا التوقيت تؤكد أن القطاع الخاص القطري بدأ يعود الى وضعه الطبيعي متجاوزا جائحة /كورونا/ التي أثرت كثيرا على اقتصادات دول العالم خلال العام الماضي.

وأشارت إلى أن دولة قطر كانت من أكثر دول العالم نجاحا في التعامل مع جائحة /كورونا/ من خلال الإجراءات الاحترازية التي استهدفت الحفاظ على صحة الإنسان في المقام الأول، وفي ذات الوقت عدم الاضرار بالاقتصاد.

وأشادت بما يضمه معرض “مرود “من ابداعات المصممات ورائدات الأعمال القطريات، ما يعكس تطوره المتزايد حيث بات يستقطب مشاركات من دول مختلفة، منوهة بأن مشاركة مصممات من خمس دول فيه رغم جائحة كورونا خير دليل على النجاح الذي حققه ليصبح واحدا من المعارض المهمة في قطر.

وجددت الإحمداني، دعم غرفة قطر لسيدات ورائدات الأعمال، وحرصها على رعاية المعارض التي تقوم بها سيدات الأعمال القطريات ودعم الترويج لمنتجاتهن خارج قطر من خلال اتاحة الفرصة لهن للمشاركة في المعارض التي تقيمها أو تشارك فيها الغرفة خارج الدولة ، ونوهت بالدور الذي يقوم به منتدى سيدات الأعمال في دعم مساهمة سيدات الأعمال القطريات في النشاط الاقتصادي.

من جهتها، قالت السيدة تماضر المري مديرة شركة “فوج ايفينت” المنظمة للمعرض، إنه يشهد هذا العام مشاركة واسعة من رائدات الأعمال القطريات، حيث يقام على مساحة 6 الاف متر مربع ويضم 140 جناحا معظمها لمشاركات قطريات، كما أنه استقطب هذا العام مشاركات من الكويت وسلطنة عمان وتركيا والهند والصين.

واشادت في تصريح مماثل ، بالإقبال الواسع من سيدات الأعمال ومصممات الأزياء والاكسسوارات للمشاركة بالمعرض، لعرض أفضل التصاميم والابداعات، مضيفة أن المعارض المخصصة لرائدات الأعمال تسهم في زيادة مشاركة المرأة في الاقتصاد الوطني.

تشارك في المعرض، الذي ترعاه غرفة قطر، أكثر من 130 رائدة اعمال ومصممات أزياء قطريات وخليجيات ، ويضم منتجات متنوعة وواسعة من العبايات وفساتين السهرة والإكسسوارات وغيرها من المستلزمات النسائية.

Merwad Exhibition Opens with Great Participation by Businesswomen from Qatar, Other Countries
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format