🚘 Cars👮‍♂️ Government

More than QR1.1mn collected from online auction of vehicles

أكثر من ١،١ مليون ريال قطري جُمِعَت من المزاد الإلكتروني للسيارات

Doha: The first online auction of 30 vehicles by the Supreme Judiciary Council (SJC) has collected more than QR1.1mn, according to Yousef Mohamed al-Bakir, the official in charge of the judiciary auctions. He told local Arabic daily ‘Al-Raya’ that more than 800 bidders participated in the online auction that remained open for bidding from noon until 7pm.

The SJC auction application has been downloaded more than 22,000 times since it was first launched on November 21 last year. A total of 17,000 have registered so far.

The official pointed out that all the procedures are conducted exclusively online without the need to go to the Courts Department or the Traffic Department.  The registration of the sold vehicles and their plate number is automatically conducted through the application after the price is paid through the direct co-ordination between the SJC’s department concerned and the Traffic Department.

الدوحة: حصد أول مزاد على الإنترنت لـ 30 مركبة من قبل المجلس الأعلى للقضاء أكثر من 1.1 مليون ريال قطري. بحسب يوسف محمد الباكر، المسؤول عن المزادات القضائية، وقال لصحيفة “الراية” العربية المحلية إن أكثر من 800 من مقدمي العروض شاركوا في المزاد الإلكتروني الذي ظل مفتوحا للمزايدة من الظهر حتى الساعة 7 مساءا.

تم تنزيل تطبيق مزاد “اس جي سي” أكثر من 22000 مرة منذ إطلاقه لأول مرة في 21 نوفمبر من العام الماضي. وقد تم تسجيل 17000 شخص حتى الآن.

وأشار المسؤول إلى أن جميع الإجراءات تتم حصريًا عبر الإنترنت دون الحاجة إلى التوجه إلى إدارة المحاكم أو إدارة المرور. يتم تسجيل المركبات المباعة ورقم لوحاتها تلقائيًا من خلال التطبيق بعد دفع الثمن من خلال التنسيق المباشر بين الإدارة المختصة في المجلس الأعلى للقضاء وإدارة المرور.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format