👮‍♂️ Government🦠Coronavirus

Eligible community members can book appointment for COVID-19 vaccine soon

يمكن لأفراد المجتمع المؤهلين حجز موعد للحصول على لقاح كوفيد-١٩ قريبًا

Tribune News Network

Doha: Community members eligible for the COVID-19 vaccine will be able to call to book an appointment or to do that online soon, according to a post on Qatar Media Corporation’s Twitter handle @covid19qatar.

“Vaccinations at health centres will only be given to people with pre-arranged appointments and all other community members who do not meet the criteria for the early phase of the campaign are kindly requested to wait until it is their turn,” the tweet said.

It said the Ministry of Public Health (MoPH) is working with the pharmaceutical companies to ensure the next shipment of vaccines arrives in Qatar as early as possible in 2021.
Everyone who needs to be vaccinated will be able to do so throughout the year.

In the first phase of Qatar’s COVID-19 vaccination campaign vaccines are being prioritised for people most at risk of severe complications from the virus — people aged 70 years and above, people with severe chronic conditions and Healthcare workers with repeated exposure to COVID-19.
“People who are eligible for the vaccine at this stage will be contacted directly by the Primary Health Care Corporation (PHCC) by SMS or phone call to arrange their appointment,” according to @covid19qatar.

قطر تريبيون – ترجمة WGOQatar 

الدوحة: سيتمكن أفراد المجتمع المؤهلون للحصول على لقاح كوفيد-19 من الاتصال لحجز موعد أو القيام بذلك عبر الإنترنت قريبًا، وفقًا لمنشور على صفحة تويتر التابعة لمؤسسة قطر للإعلام.

ذُكر في التغريدة: “التطعيمات في المراكز الصحية ستُعطى فقط للأشخاص الذين لديهم مواعيد مرتبة مسبقًا، ويُطلب من جميع أفراد المجتمع الآخرين الذين لا يستوفون معايير المرحلة الأولى من الحملة الانتظار حتى يحين دورهم.”

وذُكِرَ أيضاً إن وزارة الصحة العامة تعمل مع شركات الأدوية لضمان وصول الشحنة التالية من اللقاحات إلى قطر في أقرب وقت ممكن من عام 2021.

سيتمكن كل من يحتاج إلى التطعيم من القيام بذلك على مدار العام.

في المرحلة الأولى من حملة التطعيم ضد كوفيد-19 في قطر، يتم إعطاء الأولوية للقاحات للأشخاص الأكثر عرضة لخطر الإصابة بمضاعفات خطيرة من الفيروس – الأشخاص الذين تتراوح أعمارهم بين 70 عامًا وما فوق، والأشخاص الذين يعانون من حالات مزمنة حادة والعاملين في مجال الرعاية الصحية مع التعرض المتكرر للفيروس.

ووفقًا لحساب المؤسسسة فإنه “سيتم الاتصال بالأشخاص المؤهلين للحصول على اللقاح في هذه المرحلة مباشرة من قبل مؤسسة الرعاية الصحية الأولية عن طريق الرسائل القصيرة أو مكالمة هاتفية لترتيب موعدهم.”

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format