additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle👮‍♂️ Government

Katara Opens “Ibn Rayb” Cultural Street

الحي الثقافي كتارا يدشن شارع ابن الريب الثقافي

QNA

Doha: The Cultural Village Foundation (Katara) opened the “Ibn Rayb” Cultural Street which is located behind Katara’s amphitheater, in cooperation with the Qatari Publishers and Distributors Forum.

Upon inspecting the pavilions of the publishing houses participating in the cultural initiative, Katara General Manage Dr. Khaled bin Ibrahim Al Sulaiti said that the “Ibn Rayb” Cultural Street, which was opened, includes wings for libraries and publishing houses. It is not only a cultural street or a marketplace for selling books, but rather an oasis of thought and knowledge, a meeting place for cultures and cross-fertilization of visions, he said, expressing his hope that it will attract writers and intellectuals and become a permanent meeting place for them. He hoped that its accompanying activities, which are scheduled to take place after the end of the Covid-19 pandemic, would constitute a destination for writers, thinkers and culture lovers, befitting them and their great and distinguished cultural status.

He added that Katara is pleased to announce to its audience that the Ibn Rayb” Cultural Street will receive visitors until next summer in line with the precautionary measures in place to prevent the Coronavirus so that cultural pioneers, reading lovers and those looking for new publications can visit its wings and acquire what they like of the distinguished titles in literature, creativity, science and various knowledge.

Director of Cultural Affairs and Events at Katara Khalid Abdul Rahim Al Sayed said that that Qatar’s interest in books and literature is nothing new, as Qatar was the first Gulf country to hold a regular book fair since the year 1975, and its book fair is an important event with which all segments of society interact, adding the opening of the Ibn Rayb” Cultural Street in Katara is an extension of this accumulating cultural heritage of the Qatari society. Launching this cultural initiative in cooperation with the Qatari Publishers and Distributors Forum would enhance the role of books in increasing community awareness and make them keep abreast of all that is emerging in various aspects of knowledge, he said.

For his part, Director of the Qatari Publishers and Distributors Forum Ibrahim Al Bohashem Al Sayed said that the aim of the Ibn Rayb” Cultural Street initiative is to promote books and highlight the role of Qatari publishers and distributors, and it is the first partnership with Katara Publishing House. He added it was preceded by initiatives launched by the Forum before the Covid-19 pandemic which allowed readers and interested people to access 100 books online. This initiative included distributing 6 thousand books to quarantined people after the pandemic in cooperation with the Qatar Red Crescent Society, in addition to other initiatives with the Hamad Bin Khalifa University Press, and another initiative targeted the displaced Syrians, in cooperation with the Qatar Fund for Development and the Qatar Red Crescent Society, he said. 

قنا

الدوحة: افتتح في المؤسسة العامة للحي الثقافي /كتارا/ شارع ابن الريب الثقافي الذي يقع خلف المسرح المكشوف، حيث تضمن الافتتاح اطلاق مبادرة ثقافية بالتعاون مع ملتقى الناشرين والموزعين القطريين بمشاركة 15 دار نشر ومكتبة.

وبهذه المناسبة، قال الدكتور خالد بن إبراهيم السليطي المدير العام للمؤسسة العامة للحي الثقافي /كتارا/، لدى تفقده أجنحة دور النشر المشاركة في المبادرة الثقافية، إن شارع ابن الريب، درة الحي الثقافي /كتارا/، الذي نشهد افتتاحه خلف المسرح المكشوف ويضم أجنحة للمكتبات ودور النشر، ليس شارعا ثقافيا أو سوقا لبيع الكتب فحسب، وإنما يجسد واحة للفكر والمعرفة، وساحة لالتقاء الثقافات وتلاقح الرؤى، معربا عن أمله في أن يستقطب الكتاب والمثقفين من كل مكان، ويصبح بمثابة ملتقى دائم لهم، يتوافد إليه عشاق الكتب ومحبي المعرفة، وكل من أراد القراءة وعيا أو شاء الكتاب مرجعا، وأن تشكل فعالياته المصاحبة والتي من المقرر أن تقام بعد زوال جائحة /كوفيد-19/، مقصدا للكتاب والأدباء والمفكرين ومحبي الثقافة، يليق بهم وبمكانتهم الثقافية الكبيرة والمتميزة.

وأوضح الدكتور السليطي أن /كتارا/ تهدف، عبر إطلاقها لهذه المبادرة بالتعاون مع ملتقى الناشرين والموزعين القطريين وافتتاحها لهذا الشارع الثقافي، إلى إرساء الثقافة والأدب والفكر عبر تسهيل وصول القراء إلى دور النشر المحلية ومواكبة كل جديد في عالم النشر بما يسهم في نشر ثقافة القراءة والمطالعة لدى جميع فئات المجتمع بالتوازي مع جهودها المتواصلة في دعم دور النشر المحلية التي تشهد طفرة ونهضة كبيرة.

وأضاف “بهذه المناسبة يسعد /كتارا/ أن تعلن لجمهورها الكريم، أن شارع ابن الريب سيستقبل رواده حتى فصل الصيف القادم، وبما يتوافق مع الاجراءات الاحترازية المتخذة للوقاية من فيروس كورونا لكي يتسنى لرواد الثقافة ومحبي القراءة والباحثين عن الاصدارات الجديدة، زيارة أجنحته والتجوال في أروقته واقتناء ما يعجبهم من العناوين المميزة في الآداب والإبداع والعلوم وشتى المعارف”.

من جانبه، أوضح الأستاذ خالد عبد الرحيم السيد مدير الشؤون الثقافية والفعاليات بالحي الثقافي /كتارا/، أن تسمية الشارع الثقافي في /كتارا/ باسم ابن الريب، الشاعر العربي وأحد فرسان الصحراء الذي كانت له مواقف مشهودة في الثغور مع سعيد ابن الخليفة عثمان ابن عفان رضي الله عنه، ورثى نفسه بقصيدة عصماء، يرسخ مكانة الكتاب في وجدان الناس، مبينا أن تخصيص شوارع للكتب أسهم في نشر ثقافة القراءة والاطلاع في كثير من العواصم العربية مثل شارع المتنبي في العراق، وسور الازبكية المسمى على حديقة الازبكية وسط القاهرة، و”نهج الدباغين” في تونس، و”شارع الحلبوني” في سوريا، وسوق “الليدو” في فاس المغربية، وجميعها تمثل معارض دائمة للكتب تقام على شوارع مكتظة عادة بالمارة بحيث تكون في متناول القراء أثناء مرورهم بهذه الشوارع.

كما لفت إلى أن اهتمام قطر بالكتب والمؤلفات ليس وليد اليوم، فقد كانت قطر أول دولة خليجية تقيم معرضا دوريا للكتاب منذ العام 1975، ويعتبر معرضها للكتاب حدثا مهما تتفاعل معه كافة فئات المجتمع، مثلما يعد افتتاح شارع ابن الريب في الحي الثقافي امتدادا لهذا الإرث الثقافي المتراكم للمجتمع القطري، مشيرا إلى أن اطلاق هذه المبادرة الثقافية بالتعاون مع ملتقى الناشرين والموزعين القطريين، من شأنها أن تعزز دور الكتاب الورقي في زيادة الوعي المجتمعي، وتجعله مواكبا لكل ما يستجد في شتى نواحي المعرفة.

وأشار السيد إلى أن هذه المبادرة ستستمر يوميا من الساعة الثالثة عصرا وحتى الساعة التاسعة مساء حتى بداية الصيف، أما الفعاليات المصاحبة فقد تم ارجاؤها الى ما بعد زوال جائحة /كوفيد-19/، وتشتمل على فنون الشارع، من تشكيل، موسيقى، ومسرح، وندوات ثقافية، وتدشين إصدارات جديدة، معربا عن أمله في أن يتحول شارع ابن الريب الثقافي إلى ملتقى لكل محبي القراءة، وينضاف إلى معالم /كتارا/ البارزة ذات الاهتمامات المتنوعة والتي ترضي جميع الاذواق وتلبي كل متطلبات الفئات العمرية المختلفة، وترضي طموح المثقفين.

ومن جهته ، قال السيد إبراهيم البوهاشم السيد، مدير ملتقى الناشرين والموزعين القطريين، إن الهدف من مبادرة شارع ابن الريب الثقافي ترويج للكتاب وإبراز الدور لدور النشر والموزعين القطريين، وهي أولى الشراكات مع دار /كتارا/ للنشر، وسبقتها مبادرات أطلقها الملتقى قبل جائحة /كوفيد-19/ بعنوان:” كتابك نديمك” وتتيح للقراء والمهتمين الاطلاع على مائة كتاب أون لاين، وشملت هذه المبادرة توزيع 6 ألاف كتاب على الأشخاص المحجورين بعد الجائحة بالتعاون مع الهلال الأحمر القطري، وغيرها من المبادرات مع دار نشر جامعة حمد بن خليفة، ومبادرة أخرى استهدفت النازحين السوريين بالتعاون مع صندوق قطر للتنمية والهلال الأحمر القطري.

كما لفت مدير ملتقى الناشرين والموزعين القطريين، إلى أن دور النشر القطرية كانت محدودة العدد قبل العام 2016، ومنذ ذلك التاريخ وحتى الآن زاد العدد نحو أربعة أضعاف وذلك لمواكبة الطلب على النشر المحلي، والمشاركة في معارض خارجية، حيث أن متوسط ما تطبعه كل دور نشر لا يقل عن مائة كتاب سنويا، وقبل طفرة النشر في قطر كانت أرقام الإيداع متواضعة والحين تضاعفت بشكل كبير.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button