👮‍♂️ Government

Qatar-India air bubble extended

تمديد ترتيب “فقاعة الهواء” بين الهند وقطر

The Peninsula Online

Doha: Air bubble arrangement between Indian and Qatar has been extended till January 31.

The Indian Embassy in Qatar tweeted on its official account that the arrangement has been extended and will also allow Indian in South America and Africa to use the Qatar-India Air Bubble arrangement. This will facilitate Indian from these regions to transit through Doha. 

“India-Qatar Air Bubble Arrangement extended till 31 January 2021. Relaxation also allowed for Indians stranded in South America and Africa to use the Air Bubble arrangement between India and Qatar. Facility also available to citizens of Nepal and Bhutan.,” Embassy tweeted. 

The bubble arrangement will enable Qatar Airways and Indian Airlines to fly from Doha to various Indian cities.

As of now India has restricted access for International flights into its airports and only allows air bubble flights from certain countries with which it has reached an agreement.

Source: thepeninsulaqatar

ذا بينينسولا أونلاين – ترجمة WGOQatar

الدوحة: تم تمديد ترتيب فقاعة الهواء بين الهند وقطر حتى 31 يناير.

وغردت السفارة الهندية في قطر على حسابها الرسمي أن هذا الترتيب قد تم تمديده وسيسمح أيضا للهنود في أمريكا الجنوبية وأفريقيا باستخدام ترتيب فقاعة الهواء بين قطر والهند. وهذا من شأنه أن يسهل على الهنود من هذه المناطق المرور عبر الدوحة. 

“تم تمديد ترتيب فقاعة الهواء بين الهند وقطر حتى 31 يناير 2021. كما سمح تسهيل الإجراءات للهنود الذين تقطعت بهم السبل في أمريكا الجنوبية وأفريقيا باستخدام ترتيب فقاعة الهواء بين الهند وقطر. التسهيل متاح أيضا لمواطني نيبال وبوتان.” غردت السفارة . 

ومن شأن ترتيب الفقاعة أن يمكّن الخطوط الجوية القطرية والخطوط الجوية الهندية من السفر من الدوحة إلى مدن هندية مختلفة.

تقوم الهند الآن بتقييد وصول الرحلات الجوية الدولية إلى مطاراتها وتسمح فقط لرحلات فقاعات الهواء من بعض البلدان التي توصلت معها إلى اتفاق.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format