👮‍♂️ Government

QRCS Delivers 2nd Medical Aid Shipment to Sudan

شحنة مساعدات طبية ثانية من الهلال الأحمر القطري تصل السودان

QNA

Doha: A second batch of medical aid was delivered by Qatar Red Crescent Society (QRCS) to support the Sudanese Red Crescent Society (SRCS) in the fight against the Coronavirus (COVID-19) outbreak.

Under the joint response by QRCS and the Turkish Red Crescent, the shipment contained 6 tons of medications, medical equipment, and miscellaneous supplies.

This is the 8th aid shipment sent in 2020. QRCS supported its Sudanese counterpart with over eight cargos for different reasons, including enhancement of the health system, response to flash floods, Coronavirus control, and assistance for Ethiopian refugees. Also, there are ongoing relief and development operations by QRCS, where aid is purchased from the local market for the benefit of vulnerable communities.

Late in November, a first shipment of Coronavirus control supplies was delivered to Sudan. 

قنا

الخرطوم: وصلت مطار الخرطوم الدولي، الشحنة الثانية من المساعدات الطبية المقدمة من الهلال الأحمر القطري لدعم جهود جمعية الهلال الأحمر السوداني الشقيقة في التصدي للموجة الثانية من جائحة فيروس كورونا /كوفيد-19/.

وتأتي هذه الشحنة الطبية ضمن الاستجابة المشتركة التي أطلقها الهلال الأحمر القطري ونظيره التركي، وتشتمل على حوالي 6 أطنان من الأدوية العلاجية والأجهزة والمستهلكات الطبية المتنوعة.

وقد رفد الهلال الأحمر القطري، جمهورية السودان الشقيقة بحمولة أكثر من 8 طائرات في ظروف مختلفة، منها دعم وزارة الصحة السودانية لتعزيز النظام الصحي، ودعم الاستجابة لكارثة الفيضانات، وشحنات الموجة الأولى من فيروس /كورونا/، ودعم اللاجئين الإثيوبيين، بالإضافة إلى ما يقدمه الهلال الأحمر القطري من مساعدات ومساهمات تنموية وإغاثية مستمرة يتم شراؤها من السوق المحلي لصالح المجتمعات المحلية المستفيدة.

وكانت الشحنة الأولى من المساعدات الطبية لمواجهة الموجة الثانية من فيروس كورونا قد وصلت إلى السودان في نهاية شهر نوفمبر الماضي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format