😎 LifeStyle🎮Games & Movies🎬Movies

Anime epic ‘Demon Slayer’ ousts Ghibli classic as Japan’s top-grossing film

ملحمة الأنمي “ديمون سلاير” تزيح فيلم جيبلي الكلاسيكي كأكثر فيلم تحقيقاً للأرباح في اليابان

AFP

Tokyo: An anime epic in which a teenager hunts down and beheads demons on Monday became Japan’s top-grossing film of all time, its production company said, ending the near two-decade reign of Studio Ghibli’s “Spirited Away”.

“Demon Slayer”, based on the hit manga series, has chalked up 32.5 billion yen ($314 million) in box-office sales since its October release, a spokeswoman for anime producer Aniplex said.

The story of Tanjiro, whose life transforms when his family are killed in a demon attack, has drawn 24 million viewers to cinemas, she added — in a year that has seen movie theatres and film releases around the world hit hard by the coronavirus pandemic.

After weeks of closing in on the top spot, “Demon Slayer” dethroned the 2001 fantasy classic “Spirited Away”, whose total takings had reached 31.7 billion yen including ticket sales from a summer re-release.

Japan has seen a relatively limited outbreak of Covid-19, with some 3,200 deaths, although record numbers of new cases have been reported in recent weeks.

“Demon Slayer” has been helped by Japan not implementing the strict lockdown measures seen elsewhere, and movie theatres have largely stayed open, though with restrictions including mask-wearing.

Throughout the pandemic, people have been urged to avoid crowds — putting most other forms of mass entertainment off-limits — while a sophisticated marketing campaign, including tie-ups with shops and restaurants, and well-known actors voicing the characters, also helped boost the film.

The success of the movie, whose full title is “Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba the Movie: Mugen Train”, has been a rare bright spot in the economic malaise that has accompanied the pandemic in Japan.

One research institute estimated the entire series has generated an economic impact of 270 billion yen in Japan alone.

“Demon Slayer” has already been distributed elsewhere in Asia with releases in Europe and the United States planned for next year.

أ ف ب – ترجمة WGOQatar

طوكيو: قالت شركة إنتاج ملحمة الأنمي التي يصطاد فيها مراهق ويقطع رؤوس الشياطين يوم الإثنين أنه أصبح الفيلم الياباني الأعلى دخلاً على الإطلاق، لينهي بذلك ما يقرب من عقدين من الزمن لفيلم ستوديو جيبلي “سبيريتيد أواي”.

قالت متحدثة باسم شركة إنتاج الرسوم المتحركة أنيبليكس إن فيلم “ديمون سلاير” المستوحى من سلسلة المانجا الناجحة حقق 32.5 مليار ين (314 مليون دولار) من مبيعات شباك التذاكر منذ إصداره في أكتوبر.

وأضافت أن قصة تانجيرو، الذي تغيرت حياته عندما قتلت عائلته في هجوم شيطاني، جذبت 24 مليون مشاهد إلى دور السينما – في عام تلقت فيه دور السينما وإصدارات الأفلام في جميع أنحاء العالم ضربة موجعة بسبب جائحة فيروس كورونا.

بعد أسابيع من الاقتراب من الصدارة، أزاح فيلم ” ديمون سلاير ” فيلم الفانتازيا الكلاسيكي من عام 2001 ” سبيريتيد أواي”، والذي وصل إجمالي ما حققه من أرباح إلى 31.7 مليار ين بما في ذلك مبيعات التذاكر من إعادة إصدار الصيف.

شهدت اليابان تفشيًا محدودًا نسبيًا لكوفيد-19، مع حوالي 3200 حالة وفاة، على الرغم من الإبلاغ عن أعداد قياسية من الحالات الجديدة في الأسابيع الأخيرة.

ساعد عدم تنفيذ إجراءات الإغلاق الصارمة في اليابان نجاح “ديمون سلاير”، حيث ظلت دور السينما مفتوحة إلى حد كبير، على الرغم من القيود التي تشمل ارتداء الأقنعة.

طوال فترة الوباء، تم حث الناس على تجنب الحشود – حيث تم وضع معظم أشكال الترفيه الجماعي الأخرى خارج النطاق – كما ساهمت حملة تسويقية متطورة، شملت العلاقات مع المتاجر والمطاعم، والممثلين المعروفين الذين يؤدون أصوات الشخصيات، أيضًا في تعزيز نجاح الفيلم.

كان نجاح الفيلم، الذي يحمل عنوان ” ديمون سلاير: كيميتسو نو يايبا ذا موفي: موغن تراين”، نقطة مضيئة نادرة في الضائقة الاقتصادية التي صاحبت الوباء في اليابان.

قدر أحد المعاهد البحثية أن السلسلة بأكملها قد ولدت تأثيرًا اقتصاديًا بقيمة 270 مليار ين في اليابان وحدها.

تم بالفعل توزيع فيلم ” ديمون سلاير ” في أماكن أخرى في آسيا مع إصدارات في أوروبا والولايات المتحدة مخطط لها العام المقبل.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format